Ga naar inhoud


vervangen @sat eci 9500s of een andere receiver?


Bassie2012

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Lange tijd niet actief geweest op sat-gebied door allerlei andere zaken. Inmiddels ben ik er aan toe om mijn hardware c.q. tv-genot eens te 'upgraden'.

 

Wat heb ik?

 

Ik heb nu een @sat eci 9500s receiver waarmee ik fta zenders kan ontvangen. Ik heb hiernaast een abonnement van canaldigitaal. Dit betreft een basispakket met nl1, 2 en 3, rtl 4, rtl 5 enz. zonder discovery, animal planet e.d.. Dit heb ik als ik me goed herinner in 2006 aangeschaft. Thuis heb ik geen kabelabonnement, geen tel. abonnement. Wel een adsl-internet abbo.

 

Wat zijn mijn beweegredenen?

 

Begin 2009 ben ik begonnen met de renovatie van mijn huis. Dat heeft zo'n 2 jaar geduurd. Althans 2 jaar geen tv-aansluiting gehad thuis. Voor de renovatie werkte mijn @sat eci 9500s goed. In die zijn dat ik de zenders van canaldigitaal goed kon ontvangen alsmede fta zenders. Na de renovatie heb ik de boel weer aangesloten. Echter als ik nu fta zenders kijk, geen probleem. Op het moment dat ik overschakel naar een canaldigitaal zender duurt het een eewigheid, vaak meer dan 10 seconden voordat ik beeld heb. En dan nog op nl1, 2 en 3. Als ik overschakel op rtl 4, 5 e.d. krijg ik heel lang geen beeld. Soms ook helemaal geen beeld. Dan moet ik de receiver aan en uitzetten. Dan pas komt er weer beeld, maar wederom na lang wachten. Ik word hier helemaal gek van. Gevolg is dat ik niet fatsoenlijk de zenders kan bekijken waar ik voor betaal.

 

Wat heb ik gedaan?

 

Ik heb canaldigitaal gebeld met het probleem, of er in de tussentijd iets is veranderd waardoor het hardware of software er lang over doet. Zij vertelden mij dat ik een software update moest doen van mijn receiver?

 

Ik begreep het niet helemaal. Voor de renovatie deed hetzelfde systeem het zonder problemen? Is dit een bekend probleem?? Wat is er aan te doen?

 

Ik dus zoeken naar een update. Niet gevonden dus. atsat.tv is inmiddels een lege site. Weet iemand waar ik een update kan vinden??

 

Maar mijn voornaamste vraag? Is het waard om een update uit te voeren? Zo ja, waar vind ik die? Kan ik beter mijn hardware thuis vervangen voor een wat beter of recenter systeem? Zo ja, waar moet ik aan denken en wat is een redelijk systeem. Ik wil de zenders die ik nu ontvang uitbreiden met discovery e.d. Is het nog aan te bevelen klant te blijven bij canaldigitaal of zijn er inmiddels alternatieven op de markt of andere aanbieders?

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Groet,

 

Bassie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij CD is de laatste tijd heel wat verandert dus eigenlijk is je ontvanger aan een update toe,

maar ik weet niet of die nog wel te vinden is ,gebruik je de interne kaart lezer of een module

als je interne kaartlezer gebruikt, dan kan dat het probleem welles zijn van het langdurig weg blijven

van de zenders.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...