Ga naar inhoud


Rebox8500 wil RTL zenders en Ned zenders niet laden


Kija

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Rebox 8500 PVR.

 

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn kaarten ingelezen. Ik heb TV vlaanderen en Kanaal digitaal. Beide ook voozien van de originele CI modules. Er zit een DisecQ 1.0 switch tussen, voor Astra1 en 3. Op Astra 1 geeft hij wel sterkte 80% en kwaliteit ±70%. Op Astra 3 totaal geen kwaliteit ( terwijl mijn oude ontvanger beide ontving). Nu wil ik alleen kijken of ik Astra1 aan de praat krijg.

 

Fastscan heb ik totaal geen sterkte meer, bij Autoscan wel. Alleen krijg ik al mijn betaalde en vrije toegang die ik van CD en TVL normaal heb niet in de lijst.

 

Zowel met de CI als in de ingebouwde kaartenlezers wil het niet lukken.

 

Wie o wie kan mij hier mee helpen?

 

Mocht het onduidelijk zijn, vraag maar. Ik wil m graag gebruiken.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou toch eens goed de instellingen nakijken van je diseqc; indien je geen ontvangst hebt kan je volgens mij geen lijst inlezen.

 

verder, de kaartjes met de chip naar beneden in de ontvanger steken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ondertussen ben ik van de DiseQc afgestapt en heb twee kabels aangesloten. Gescheiden dus.

 

De kaarten zitten met de chip naar beneden in de interne kaartlezers.

 

de Sterkte staat op 80%

kwaliteit op 75% van de 19,2 E

 

Maar ik krijg nog altijd geen kanalen van kanaal digitaal of vlaanderen.

 

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel eerst even welke configuratie schotel - LNB jij gebruikt.

Voor zo ver ik het nu heb gelezen / begrepen gebruik jij 2 LNB's, één voor Astra1 en één voor Astra3, correct?

 

Als dat zo is dan heb je de 2 LNB's op een DiSEqC switch aangeloten en op Tuner1 of 2 aangesloten, correct?

 

Als dat zo is dan moet je op de Rebox de DiSEqC instellingen bij schotelinstellingen als volgt instellen:

 

Astra1 op 1 van 4

Astra3 op 2 van 4

 

Als de zenderlijst goed is ingelezen behoor je nu zowel de kanalen van Astra1 als 3 te ontvangen.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik 1 single LNB. Gericht op de Astra 23.5E

 

Maar nu is het zo, dat de sterkte op 90% ook al zet ik de LNB kompleet in een andere hoek. Lijkt me niet goed, ik kan zo niet uitrichten op de Astra 3.

 

 

Satelliet: 23.5E Astra 1 E 3A

Tuner aansluiting: gescheiden

Tuner 1

frequentie: 11475

LNB spanning: AAN

LNB type: Universeel

LNB frequentie: 9750 - 10600

 

DisEqC SW: uit/uit

Positioner instellingen: geen

 

Ik ben dus even van 2 lnb's afgestapt.

De andere zal er ook wel weer bij terug moeten komen, maar ik zal al blij zijn als ik deze aan de praat zou krijgen.

 

Rebx had ik ook al gecontacteerd, die sturen me naar een satellietzaak, maar die belde ik en ze wisten eigenlijk niets van een Rebox af. Ik zou nog terug gebeld worden of ik langs kon komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

de Sterkte staat op 80%

kwaliteit op 75% van de 19,2 E

 

Ik gebruik 1 single LNB. Gericht op de Astra 23.5E

 

......ik kan zo niet uitrichten op de Astra 3.

 

Je maakt het niet duidelijker want gisterenmiddag schreef je nog dat je een kwaliteit hebt van 75% op Astra1 en nu schrijf je dat je op Astra3 ben uitgericht.

 

Weet je nu eigenlijk wel zeker op welke satelliet de LNB is gericht en hoe heb je dit gecontroleerd of je nu op Astra1 of 3 bent afgestemd of wellicht op een andere satelliet zoals b.v. Hotbird?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exuses daarvoor, ik switch nogal om uit te proberen waar ik nu iets op kan vangen.

 

Het laatste wat ik hier heb getypt kloppen:

 

Satelliet: 23.5E Astra 1 E 3A

Tuner aansluiting: gescheiden

Tuner 1

frequentie: 11475

LNB spanning: AAN

LNB type: Universeel

LNB frequentie: 9750 - 10600

 

DisEqC SW: uit/uit

Positioner instellingen: geen

 

Maar ondertussen loop ik tegen een ander probleem aan. De LNB blijft vanuit eender welke hoekgraad (vertikaal) 90% geven.

Ik vrees dat de LNB stuk is. Ik kan niet meer verder met afstemmen. En Astra3 is toch 23.5E?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarop zie je de 90%, bij de signaalsterkte of signaalkwaliteit?

In feite zegt de signaalsterkte niet teveel want de signaalkwaliteit is doorslaggevend.

 

Hoe heb je de LNB op 23.5 (ASTRA3) afgesteld en hoe weet je nu zeker dat de LNB op ASTRA3 is afgestemd?

Je moet in elk geval een signaalkwaliteit van minimaal 70% hebben want pas dan krijg je de zenders van ASTRA3 in beeld.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb m maar terug gestuurd. Op mijn oude ontvanger heb ik gewoon alles. En zelf de eenvoudigste instelling, 1 LNB, was niet te doen. De sterkte en kwaliteit waren goed. Waarschijnlijk had ik de pech dat er iets mankte aan de machien zelf. Dank in ieder geval voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...