Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Geplaatst: (aangepast)

Ik zit nu bij scarlet , ma hun tv , echt komt er niet in gewoon , of ik moet een toestel na keuze kunnen gebruiken ( geen huurtoestanden enz meer ).

ik ga nu geen reclame maken,maar ik heb de indruk dat de bc decoders beter zijn dan die van de kabel een jaar of 5 geleden.ik ben van 16 december vorig jaar klant,en ik heb nog maar éénmaal de stekker eruit moeten halen.en je bent bij deze niet verplicht je hd versie te huren,je kan die ook kopen.ik heb een gekochte versie,die totnu toe nog geen probleem gaf.moet wel zeggen,dat ik dicht bij de centrale woon en een 35Mbps lijn heb.

voor verdere afstanden raad ik de ruckus aan (niet mooi om aan te zien) en niet de plc's.ik heb al diverse personen gehoord waar die het begaven.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ik ga nu geen reclame maken,maar ik heb de indruk dat de bc decoders beter zijn dan die van de kabel een jaar of 5 geleden.ik ben van 16 december vorig jaar klant,en ik heb nog maar éénmaal de stekker eruit moeten halen.en je bent bij deze niet verplicht je hd versie te huren,je kan die ook kopen.ik heb een gekochte versie,die totnu toe nog geen probleem gaf.moet wel zeggen,dat ik dicht bij de centrale woon en een 35Mbps lijn heb.

voor verdere afstanden raad ik de ruckus aan (niet mooi om aan te zien) en niet de plc's.ik heb al diverse personen gehoord waar die het begaven.

Ik heb hier thuis twee BGC-decoders werken zonder noemenswaardige problemen.

De TV's werken met Ruckus en internet boven is aangesloten met plc.

Plc of Ruckus heeft echter niets te maken met de afstand van je huis tot de centrale. Ruckus/plc vervangt een ethernetkabel en verbindt dus de modem met de decoder.

De BBox2-modem verspreidt daarnaast nog een wifi-signaal.

Ik geloof niet dat Belgacom nog Ruckus verkoopt. De enige oplossing is dan plc.

Geplaatst:

@BrilliantLoser

Je zou ook kunnen overwegen om de kabel te houden die je nu hebt en er een schotel bij te nemen voor de Engelse zenders. Die zitten allemaal op de Astra 28,2 graden oost en zijn niet gecodeerd.

Met een Triax 78 en een Inverto Black Ultra-lnb ben je klaar. Kun je nog kiezen voor 1 of 2 uitgangen zodat je 1 of 2 satelliettuner kunt aansluiten.

Een Triax 78 koop je voor 25 euro en een Black Ultra voor 11,50 euro (1 aansluiting) of 19 euro (2 aansluitingen).

Een satelliettuner, een SAB Titan I HD koop je voor 85 euro.

Totaal ben je voor ongeveer 150 euro klaar inclusief kabel en beugel.

De kabeltuner sluit je bijv. aan op HDMI-1 en de satelliettuner op HDMI-2

Dan kun je al deze Engelse zenders bekijken waar een “F” achter staat van Free:

http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-1N-2A-2B.html

Geplaatst:

@BrilliantLoser

ondanks de afstand tot de satelliet (35 à 40.000 km!?) komen duizenden FTA signalen tegelijkertijd binnen... Dit is pas breedband, en gratis voor niks. Klaar om op te nemen met mijn eigen ontvangers zodat "internet tegen lichtsnelheid" overbodig wordt...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Geplaatst:

Hey bedankt voor alle reacties.

Kan ik die Triax 78 en Inverto Black Ultra-lnb ook nog met TV Vlaanderen gebruiken?

Wil namelijk niet dat als ik voor DVT-T + satt ga en deze investering doe, dat de kinderen na een tijd toch 'hun' kanalen missen.

Dan zou ik alsnog gemakkelijk willen kunnen overstappen naar TVV.

Decoder zal niet lukken, dat besef ik, maar schotel toch wel?

Wat is een goede winkel voor zulke spullen in de Kempen/Antwerpen/Leuven?

Geplaatst:

Beste BrilliantLoser

Ja dat kan wel maar dan zul je toch twee extra lnb’s er bij moeten nemen voor de Astra 1 en 3 samen met een multiblock (een rail waar de lnb’s op geplaatst kunnen worden) en een diseqc-switch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen