boaz Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Omdat ik mijn duo wilde doorschuiven naar de slaapkamer om daar de oude trouwe dream 7000 te vervangen had ik mijn oog laten vallen op de Ultimo. Nu wilde het toeval dat de duo het begaf (zie elders) dus maar even en deal met de leverancier van de Ultimo dat hij de duo nakijkt. De HD uit de duo gehaald (deze moest toch naar de ultimo) en in de ultimo overgezet. Gestart en even een scan laten lopen, aardig snel voor 4 sat's en toen gelijk maar een stick met Pli erin. Start op en het berglandschap bleef wel erg lang in beeld. Nog maar eens over geflashed en omdat ik die dag toevallig ook net een iPhone had gekocht en aan het inrichten was, nu het berglandschap maar laten staan en ja hoor, na een kwartiertje werd doorgestart (compleet met een melding van de Fritz!box) en tot mijn verrassing een compleet ingerichte Ultimo met alle netwerk mounts, plug ins en boeketten. Blijkt de Pli voor de Ultimo keurig de backup instellingen van de Duo leest en installeert. En ik moet zeggen, het beeld was opvallend strak met de out of the box instellingen. Nu moet ik toegeven enkele dagen gekeken te hebben via het netwerk met de dream 7000 als ontvanger, maar toch. Als de Duo nu ook nog blijkt mee te vallen zou het helemaal compleet zijn. ;-) (en die dream 7000 blijft toch maar als reserve) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Moderator wiz Geplaatst: 3 maart 2012 Moderator Geplaatst: 3 maart 2012 Wel nog even je handtekening aanpassen he VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Wel nog even je handtekening aanpassen he juist welcome to the club True North Rebekka Bakken
boaz Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 Bleek het vervangen van de duo door een Ultimo toch iets meer werk te zijn dan eerst gedacht. :whistle: VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 verrassing waarom eigenlijk die ene extra tuner aansluiten? ciao True North Rebekka Bakken
Emekli Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 (aangepast) Had ik het geld er nu voor, zou ik hem misschien ook wel aanschaffen. Ben het namelijk kotsbeu, dat, zover ik begrijp, Vu+ de driver(s) en kernel, van de Vu+ Duo, een tijdje terug hebben vernieuwd. PLi, VTi en andere gebruikers, kunnen er allemaal last van hebben. Opname´s staan in eens stil, vervelende fouten in beeld en dan moet je maar een beetje terug spoelen en het gaat weer even goed. Dus ben ik terug moeten gaan van versie 4.1 naar 3.2 van VTi en kan niet genieten van de verbeteringen in de nieuwste versie. Dit zou geen fout van de VTi makers zijn, omdat het in ieder geval ook voorkomt bij PLi. Deze kennis haal ik o.a. uit een Duitse en andere sites. En ik die Duo overal maar aanprijzen, 14 maanden geen probleem en nu dit. Snap ook niet waarom Vu+ zo traag is, kunnen ze niet gewoon terug naar de driver(s)/kernel van voorheen toen alles nog goed ging. Zelf heb ik al van alles al ondernomen wat anderen aanraden, niks helpt!!. Zou de dure Dreambox dan toch beter zijn?. 3 maart 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator wiz Geplaatst: 3 maart 2012 Moderator Geplaatst: 3 maart 2012 Ga je nu in elke draad lopen mopperen over dit probleem? Vu is op de hoogte van de problemen en het is een kwestie van tijd dat dit is opgelost. Men wil niet terug naar een oudere kernel versie omdat dat een stap terug in de tijd is. Overigens gaat deze draad over een Ultimo en niet over problemen met een Duo, dus gaarne on topic blijven. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
boaz Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 Nou Wiz, dit draadje vond zijn oorsprong toch ergens bij een duo probleem....... Maar je hebt gelijk. Wat ik me nog wel afvraag is of die Ultimo toch niet ergens een probleem kan hebben door die schijf uit de Duo omdat iets net iets anders ingedeeld zou kunnen zijn en dan bedoel ik niet de formattering maar de directory's. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 BOAZ, als je enkel opnames op je harde schijf maakt, dan is de indeling in mappen natuurlijk nagenoeg irrelevant, wel zou een epg.dat die van een andere machine komt een probleem kunnen geven (maar dat is al gebleken, daar die starte; niet het geval) ciao True North Rebekka Bakken
Emekli Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Als jij dat zeuren vindt, ik ga door tot het opgelost is. En dan moet je het af en toe wel eens meer aankaarten, omdat de gemiddelde lezer, niet alle onderwerpen aan klikt om te lezen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator wiz Geplaatst: 4 maart 2012 Moderator Geplaatst: 4 maart 2012 Zoals gezegd, als het niet on topic is wordt het verwijderd en bij herhaling volgen er maatregelen. Dat je ergens van baalt vind ik prima, maar ga hier niet alle topics lopen vervuilen, daar dien je niemand mee. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen