san Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 De situatie is als volgt. Ik kan van iemand zijn extra zwart/grijs gekleurde smartcard over nemen deze dus: Nu lopen we tegen het probleem aan hoe neem je zo extra smartcard over van een ander. Canaldigitaal blijft maar met dit formulier komen: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-formulier-overnemen-smartcard.pdf Maar dit formulier is zo te zien enkel voor als de oranje hoofdkaart wilt over nemen met een abonnement voor een nieuwe contractant. Hoe doe je nu canaldigitaal vertellen dat het gaat om een extra smartcard die je wilt over nemen canaldigitaal blijft maar verwijzen naar dit formulier wat over de oranje hoofdkaart gaat en niet over een extra kaart. Wie weet hoe dit werkt. Als je inlogt op je canaldigitaal account zie je wel rechts onder een knop om voor ""]Extra smartcard registreren" maar volgens mij gaat dat dan om een nieuw gekochte Extra smartcard die nog niet is geregistreerd. Het persoon zegt al zijn abonnementen te hebben stop gezet bij canaldigitaal ik ga er van uit dat dat zo is en dat hij nu niets meer betaald en nog enkel nederland 1 2 en 3 ontvangt. Kan ik nu gewoon de "]Extra smartcard registreren online registreren bij mezelf als 2e kaart of moeten er meer dingen gebeuren het is mij niet duidelijk en zo te zien weet de helpdesk van canaldigitaal het ook niet blijkt nu wel. PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC SwitchTriax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.
Enter81 Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 Contact opgenomen met canal digitaal hierover via contactformulier omdat mijn abo al is opgezegd per juni 2012 en ik mijn grijze ook kwijt wil maar het blijft angstvallig stil. Als ik het zo lees op diverse forums is dit normaal. Het levert ze geen geld op en willen liever dat je een duur nummer belt. Maar de vraag blijft. Kun je de grijze kaart overschrijven met het overschrijfformulier en kan de nieuwe eigenaar deze dan registreren als 1e 2e of 3e kaart. ? Het lijkt me met al de veranderingen van de afgelopen maanden met de extra kaarten (ivm sid beperking) dat het wel bekend moet zijn. 1
Sprietje Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 @san Wat betreft de overname van de grijze kaart kan ik je helaas ook geen antwoord geven maar ik wil je wel een advies geven: Als je een kaart van iemand over neemt, wees er dan zeker van dat er geen betalingsconflict of betalingsachterstand is bij de eigenaar van de kaart anders betaal je misschien geld voor de kaart die CanalDigitaal nooit zal activeren.
Johan45 Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 De grijze kaart kan alleen als 2e en 3e kaart geactiveerd worden. Neem je een grijze kaart over dan kan je de kaart alleen als 2e en/of 3e kaart overnemen. Hiervoor gebruik je het overname en het 2e kaart formulier van CanalDigitaal. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 Heel goed Johan. En het formulier staat hier: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-formulier-2e-3e-smartcard.pdf
Enter81 Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 Johan45 en Sprietje dank jullie voor de duidelijke uitleg. Eerst overname en daarna toevoegen als 2e / 3e kaart.
Sprietje Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Nou @Enter81, ik weet niet of je het nu goed begrijpt. Natuurlijk kun je een grijze kaart van iemand overnemen maar dat heeft pas zin als je zelf al minimaal het Basis-pakket op een oranje kaart hebt. Een grijze kaart wil zeggen dat je een extra abonnement tegen een goedkoop tarief kunt krijgen van 1,50 of 2,50 euro/maand afhankelijk van je abonnement op de hoofdkaart. Als je hoofdkaart een SettopBox-pakket is, kun je geen extra abonnement tegen een goedkoop tarief op een grijze kaart nemen, zie de site van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/activeer-uw-korting.aspx
Enter81 Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Nou @Enter81, ik weet niet of je het nu goed begrijpt. Natuurlijk kun je een grijze kaart van iemand overnemen maar dat heeft pas zin als je zelf al minimaal het Basis-pakket op een oranje kaart hebt. Een grijze kaart wil zeggen dat je een extra abonnement tegen een goedkoop tarief kunt krijgen van 1,50 of 2,50 euro/maand afhankelijk van je abonnement op de hoofdkaart. Als je hoofdkaart een SettopBox-pakket is, kun je geen extra abonnement tegen een goedkoop tarief op een grijze kaart nemen, zie de site van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/activeer-uw-korting.aspx Het gaat me niet om het overnemen maar om de verkoop ervan Heb op het moment twee oranje en 1 grijze kaart en mijn abonnementen eindigen eind juni. Ga dus 2 kaarten verkopen (oranje en grijze) maar wil de koper niet oplichten als het achteraf niet kan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen