Ga naar inhoud


de Extra Smartcard over nemen wie weet hoe dat gaat.


san

Aanbevolen berichten

De situatie is als volgt.

Ik kan van iemand zijn extra zwart/grijs gekleurde smartcard over nemen deze dus:

extrakaart-plaatje.png

Nu lopen we tegen het probleem aan hoe neem je zo extra smartcard over van een ander.

 

Canaldigitaal blijft maar met dit formulier komen:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-formulier-overnemen-smartcard.pdf

 

Maar dit formulier is zo te zien enkel voor als de oranje hoofdkaart wilt over nemen met een abonnement voor een nieuwe contractant.

Hoe doe je nu canaldigitaal vertellen dat het gaat om een extra smartcard die je wilt over nemen canaldigitaal blijft maar verwijzen naar dit formulier wat over de oranje hoofdkaart gaat en niet over een extra kaart.

 

Wie weet hoe dit werkt.

Als je inlogt op je canaldigitaal account zie je wel rechts onder een knop om voor ""]Extra smartcard registreren" maar volgens mij gaat dat dan om een nieuw gekochte Extra smartcard die nog niet is geregistreerd.

 

Het persoon zegt al zijn abonnementen te hebben stop gezet bij canaldigitaal ik ga er van uit dat dat zo is en dat hij nu niets meer betaald en nog enkel nederland 1 2 en 3 ontvangt.

 

Kan ik nu gewoon de "]Extra smartcard registreren online registreren bij mezelf als 2e kaart of moeten er meer dingen gebeuren het is mij niet duidelijk en zo te zien weet de helpdesk van canaldigitaal het ook niet blijkt nu wel.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Contact opgenomen met canal digitaal hierover via contactformulier omdat mijn abo

al is opgezegd per juni 2012 en ik mijn grijze ook kwijt wil maar het blijft angstvallig stil.

 

Als ik het zo lees op diverse forums is dit normaal.

Het levert ze geen geld op en willen liever dat je een duur nummer belt.

 

Maar de vraag blijft.

Kun je de grijze kaart overschrijven met het overschrijfformulier en kan de

nieuwe eigenaar deze dan registreren als 1e 2e of 3e kaart. ?

 

Het lijkt me met al de veranderingen van de afgelopen maanden met de extra

kaarten (ivm sid beperking) dat het wel bekend moet zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@san

Wat betreft de overname van de grijze kaart kan ik je helaas ook geen antwoord geven maar ik wil je wel een advies geven:

Als je een kaart van iemand over neemt, wees er dan zeker van dat er geen betalingsconflict of betalingsachterstand is bij de eigenaar van de kaart anders betaal je misschien geld voor de kaart die CanalDigitaal nooit zal activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Enter81, ik weet niet of je het nu goed begrijpt.

Natuurlijk kun je een grijze kaart van iemand overnemen maar dat heeft pas zin als je zelf al minimaal het Basis-pakket op een oranje kaart hebt. Een grijze kaart wil zeggen dat je een extra abonnement tegen een goedkoop tarief kunt krijgen van 1,50 of 2,50 euro/maand afhankelijk van je abonnement op de hoofdkaart. Als je hoofdkaart een SettopBox-pakket is, kun je geen extra abonnement tegen een goedkoop tarief op een grijze kaart nemen, zie de site van CanalDigitaal:

http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/activeer-uw-korting.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Enter81, ik weet niet of je het nu goed begrijpt.

Natuurlijk kun je een grijze kaart van iemand overnemen maar dat heeft pas zin als je zelf al minimaal het Basis-pakket op een oranje kaart hebt. Een grijze kaart wil zeggen dat je een extra abonnement tegen een goedkoop tarief kunt krijgen van 1,50 of 2,50 euro/maand afhankelijk van je abonnement op de hoofdkaart. Als je hoofdkaart een SettopBox-pakket is, kun je geen extra abonnement tegen een goedkoop tarief op een grijze kaart nemen, zie de site van CanalDigitaal:

http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/activeer-uw-korting.aspx

 

Het gaat me niet om het overnemen maar om de verkoop ervan

Heb op het moment twee oranje en 1 grijze kaart en mijn abonnementen

eindigen eind juni.

Ga dus 2 kaarten verkopen (oranje en grijze) maar wil de koper niet

oplichten als het achteraf niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...