Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn was machine wast droog,als ik die aanzet draait deze gewoon,behalve het water komt het wasmachine niet in,

#kraan is goed,hieruit komt water

#filter is schoon,ook filter aan de voorkant heb ik schoon gemaakt

#inlaatventiel:ik heb heb spanning op de inlaatventiel gemeten maar ik kom niet verder dan 4 milli-volt wisselspanning,en schommelt,(deze heb ik uitgevoerd op moment dat er waterdruk staat en hoofdwas 90 graden)

#waterpomp:tijdens het wassen heb ik handmatig water toegevoegd,door opening waar je wasverzachter moet doseren.na verloop van tijd word het water weg gepompt,dus hiermee heb ik waterpomp uitgesloten,ook heb ik deze door gemeten en hier staat ook 220 volt op.

#pressostaat:Ik heb ook de pressostaat gemeten hier staat 220 volt op,en ik heb ook door heen geblazen,op moment dat er druk op staat hoor je klik en als druk weg is hoor weer klik.De slang die van pressostaat die naar beneden loopt,en deze komt ergens zijkant van de trommel,hier heb ik ook door geblazen,is niet verstopt.

aan de achterkant (3 aansluitingen)heb ik op 2 punten gemeten daar meet ik 30 volt op,vanaf deze punt loopt een draad naar 1 punt en die bestaat weer uit 4 aansluitpunten(niveaumeter??)

#printplaat deze heb ik ook bekeken,hier zie ik niks geks,niks is door verbrand of losse verbindingen

waar ligt het probleem?is het toch de niveauregelaar?en hoe kam je die meten en waar ligt die?

edy easy w212?

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

als de beveiliging op de deuren niet goed is,zou de machine niet draaien,en het komt ook soms voor dat ik bijv de wasmachine aanzet en wil deze niet draaien dan druk ik bijv de deur goed in,dan begint deze weer te werken

Geplaatst:

kijk eens op het inlaatventiel voor welke spanning het geschikt is , gewoonlijk is dat 220 volt , dus dat zou je er moeten meten , maar zoals je reeds hebt aangegeven krijg je slechts 4 millies , dus de volgende stap is het controleren van de veiligheidsscakelaar van de deur , die moet gesloten zijn , en de volgende stap is controleren of het contact van de leveldedector " bevind zich meestal aan de achterzijde van de trommel " gesloten is , anders vrees ik dat je stuurmodule het begeven heeft

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Er zitten een aantal relais op de stuurprint daar zou 1 stuk van kunnen zijn,

wat is het merk en type van wasmachine

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

katwezel:

citaat:dus de volgende stap is het controleren van de veiligheidsscakelaar van de deur , die moet gesloten zijn,

hoe moet ik dat kontroleren(meten)?en wat bedoel je met"die moet gesloten zijn"

als de deur niet gesloten is,draait de machine niet.

citaat: controleren of het contact van de leveldedector " bevind zich meestal aan de achterzijde van de trommel " gesloten is

leveldedector hoe ziet deze eruit?(geprobeerd op google te vinden,maar vid niks),deze leveldedector hoe te controleren of deze gesloten is?

op achterzijde van de trommel zijn 2 aansluitingen(3 draden),op de ene heb ik 30 volt gemeten en op andere aansluiting tref ik 4 draden(2witte en 2 grijzen)

Geplaatst:

Lijkt me dat de machine denkt dat het water al op niveau is (omdat de trommel wel blijft draaien) en dus het inlaatventiel niet open stuurt .

Dus toch maar de pressostaat onder de loep nemen , kontroleren met ohm meter of de kontakten wel sluiten en openen .(hoewel die bijna nooit kapot gaan)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

trust,

en hoeveel moet de weerstand zijn als die gesloten of geopen is?

en prossostaat heeft ook 3 aansluitingen de welke moet ik doormeten?vandaag heb ik 220 v gemeten

Geplaatst: (aangepast)

Vroeger toen ik er veel aan sleutelde waren het vrijwel atijd de solenoidjes die dicht zaten met kalk of de bekrachtigingsspoel kapot.

Tegenwoordig mogen ze niet gaan draaien als ze geen water krijgen. Maar uit bezuinigingsoogpunt zijn dure flow detectors weer uit beeld.................

Solenoid zit direkt in de machine achter de waterinvoer. Maar je hebt veel andere insteken tegenwoordig. en vergezochte was ook de waterniveau meter, vroeger een slangetje naar een membraan. Maar ik doe al 30 jaar niks meer aan die dingen. Nooit wat aan. Ik gooi er niet eens ontkalker bij.........................

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen