Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik heb al een aantal jaren een DAB ontvanger van "de goedkope supermarkt die 2 maal per week aanbiedingen heeft". Ik ben er best tevreden over. Mijn woonplaats is net onder de Nederlandse grens. Bij een scan van de zenders, blijkt dat mijn ontvanger niet alleen de VRT, maar ook RTBF en Nederland vindt. Nederland lijkt me vrij recent.

Alleen is de ontvangstkwaliteit te pover om een goed geluid te krijgen op Nederland.

Ik dacht dit met een buitenantenne te kunnen oplossen.

De binnenantenne die op het toestel zit leek eerst niet verwijderbaar. Wanneer je de radio echter openschroeft, zie je dat de antenne op de achterwand geconnecteerd zit met een schroefsysteem.

Draai je de schroef los, dan blijft aan de kant van de radio een soort vrouwelijke F-connector over. De verwijderde binnenantenne heeft een pinnetje en een schroefdraad in de vorm van een mannelijke F-connector.

Het was heel simpel om op de vrouwelijke F-connector een verloopstuk te schroeven waarop ik een versterkte antenne kan aansluiten.

Alleen: wanneer ik de radio na deze ingreep opnieuw aanzet, doet die niks meer. Enkel het lampje van de displayverlichting licht nog op.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen en wat de oplossing zou zijn.

Het terugplaatsen van de oorspronkelijke antenne levert geen oplossing.

Dank bij voorbaat.

• Moderator
Geplaatst:
De binnenantenne die op het toestel zit leek eerst niet verwijderbaar. Wanneer je de radio echter openschroeft, zie je dat de antenne op de achterwand geconnecteerd zit met een schroefsysteem.

Heb je ook alles precies zo weer in elkaar gbouwd als toen je hem open geschroefd had?

Ook alle schroeven weer op dezelfde plaats gedraaid?

Want alleen een display verlichting klinkt naar een kortsluiting. Mischien een lange en korte schroef verwisseld?

Als je pech hebt dan zijn er onderdelen gesneuveld en wordt reparatie moeilijk tot onmogelijk.

Kan je metingen doen met een multimeter?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Klinkt als zekering eruit vanwege de niet compatible "versterkte antenne"...

Dus op zoek naar de (print) zekering!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...