Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga binnenkort mijn TV vervangen, wat raden jullie me aan als het gaat om de 3D functionaliteit: actief of passief?

Ik heb tot nu toe (in de winkel) gekeken door een (volgens mij) actieve Samsung bril naar een TV uit de 8000 serie. En met een passieve bril naar een LG, type weet ik even niet.

Opvallend is dat mijn vrouw alleen bij de passieve echt 3D zag, bij de actieve niet.

De lijst van de Samsung is erg dun, mooi model.

Ik zal wel Ambilight gaan missen, maar Philips heeft op dit moment geen mooie LED tv, veel te dikke rand en ook niet alle formaten.

Hoe is jullie ervaring met Smart TV?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

smart tv....perfect

= actieve 3D, nadeel is de brillen zijn wat zwaarder (batterij) en het beeld is wat donkerder, door het links/rechts om en om openen/sluiten van de glazen....

Samsung 40D6510WS

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ook een Smart tv van samsung de UE55D8000

3D bril weegt 28 gram, valt wel mee dus.

En lijst van de Samsung is inderdaad erg dun, mooi model dus.

En ik ben echt tevreden over het model

Ik raad je aan, om even te wachten tot de E serie uit komt van Samsung. (Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.)

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Geplaatst:

Je kunt je natuurlijk eerst afvragen hoe belangrijk 3D voor je gaat worden en of je er wel extra geld aan wil uitgeven.

Zeker als je bedenkt dat je 99,99999% van de tijd toch geen 3D kijkt.

Wat er op TV/sat uitgezonden wordt is bedroevend weinig en qua programma-kwaliteit veelal om te janken.

In 2D zou je er beslist nooit naar kijken.

Als je dan echt 3D wil zien moet je eigenlijk ook een 3D-Bluray-speler kopen en af en toe een filmpje kopen/huren.

Actieve brillen zijn een stuk duurder als je er bij wil bestellen.

Ik zelf heb wel voor een Philips gekozen omdat die rand me niks kan schelen en die ambilight toch wel erg mooi is.

nb. Samsung heeft zich terug getrokken uit de 3D-promotie omdat maar 6% van de mensen geld er aan uit wil geven en de verkoopcijfers over 2011 erg tegen vallen.

Geplaatst:

Is het ook mogelijk om 3D content te streamen? Of van een USB stick te spelen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Is het ook mogelijk om 3D content te streamen? Of van een USB stick te spelen?

Ja, de 3D functie zit in de tv.

Je kunt ook 2D omzetten naar 3D.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben uiterst tevreden over de Panasonic met actieve bril.

Deze geeft nog steeds de beste kanaal scheiding, en is verder ook niet afhankelijk van de stand van je hoofd.

Er is steeds meer content, voor het prijsverschil zou ik het niet laten.

Heb hier ook al 3-d films aangeleverd gekregen op een USB stick.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ben je brildrager, of heb je brildragers in je gezin? Bedenk dan dat je voor €9 een voorzetclipje van LG kunt kopen dat je op een bril klikt. Brildragers hoeven dan niet met twee brillen op hun neus te balanceren, voor mij is dat alleen al een doorslaggevend voordeel van passieve 3D. Zelfs op maat geslepen zelfkleurende zonnebrillen met polarisatiefilters zijn mogelijk in plaats van de bijgeleverde brillen..

Verder blijken in de praktijk mensen eerder last te hebben van bijverschijnselen (hoofdpijn, misselijkheid) bij actieve 3D als bij passieve 3D.

Sommige 3D TV's kunnen 2D omzetten naar 3D, maar dat kunnen lang niet alle!

In deze rubriek staat ook een bijdrage van mij die verwijst naar nieuwe passieve 3D TV's van LG die op punt van uitkomen staan. Die hebben een heel mooie dunne rand, en zijn technisch net wat geavanceerder als de Philips passieve 3D TV's. Overigens hebben alle passieve 3D TV's LG schermen, want alleen LG maakt die schermen.

aangepast door grunnsat
Geplaatst:

Reken er maar op dat die OLED TV's heel duur zullen zijn, misschien wel drie keer zo duur als een vergelijkbare LED of plasma TV. Mogelijk €8000 voor een 55" model. als ik Amerikaanse voorspellingen mag geloven.

Geplaatst:

Heb ook een LG passief, heb actief bekeken maar kon er niet aan wennen, passief bevalt zeer goed, genoeg brillen, bij actief moet je rekening houden met extra kosten voor meer brillen.

VU+ Duo2 

Geplaatst:

Hoe spelen jullie de 3D content af? Rechtstreeks via de TV of via een Blu Ray speler?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb ook sinds vorige week een LG met passieve 3D (LG55LW980s), zeer tevreden mee.

Vind het passieve 3D mooier, brillen zijn lichter, goedkoper, en er zitten er standaard al 7 bij het toestel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen