Klavervier Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Heren/dames: Problemen en ik weet het niet wat ik fout doe. Bij mijn ultimo kreeg ik een usb adaptertje voor draadloos internet. Alles werkt goed totdat hij een ip adres moet toegewezen krijgen via DHCP. Hij test verbinding goed DHCP goed verbinding internet goed en dan begint het probleem Ip adres toewijzen of zelf een invoeren: niet bevestigd en nameserver niet bevestigd. Als ik namesever aanklik kan ik daar alleen maar 192.<<<.<.< in voeren. Wat doe ik fout. Ik heb al zoveel draadlozen netwerken ingesteld en nog nooit een niet klaar gekregen, hier ben ik nu al de halve zaterdag en nu weer mee bezig. En ik weet het niet. Vebindings signaal is ook goed, maar nogmaals: hij krijgt geen automatiche IP adres en bij zelf in voeren word hij niet bevestig. Ben ik nu zo dom of zijn zei zo knap. Ook hier al even gesnuffeld maar kan er niets over vinden. Help help ik verdrink nog niet hoor. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Klavervier Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 Even de test raport: Lan Adapter : Wlan Connectie V Draadloos netwerk: Verbonden V DHCP : Geactiveerd V IP Adres : Onbevestigd X Nameserver : Onbevestigd X Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
ProXar Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Zit het niet in je router waarmee je contact maakt, althans, probeert contact te maken? Kun je daar bv geen vast ip toewijzen aan een macadres van je lan adapter? Of in de VU+ een vast ip adres zetten? Welke image gebruik je? .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Klavervier Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 Ik gebruik PLI 2.1. Het vreemde is. Hij maakt wel contact. Hij ziet hem ook wel. Maar hij krijgt geen IP. Dus de adapter ziet de router wel, maar omgekeerd schijnbaar niet. Ik sta hier zelf behoorlijk raar van te kijken. ik druk hem in mijn pc en hij heeft verbinding. en een andere in de Ultimo helpt ook niet, want hij geeft hetzelfde aan. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Moderator wiz Geplaatst: 4 maart 2012 Moderator Geplaatst: 4 maart 2012 Ik meen dat de drivers voor deze stick (nog) niet in de pli image verwerkt waren? Ik heb hem ook nooit aan de praat gekregen met Pli, voor zover ik weet zijn de drivers niet aanwezig voor deze stick in het pli image. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Moet je niet eerst je decoder bedraad aansluiten om de SSID en password in te stellen en daarna draadloos aansluiten? Meestal werkt het bij bijna alle apparaten zo. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 4 maart 2012 Moderator Geplaatst: 4 maart 2012 Neen. zelfs zonder draad moet je dit aan de praat kunnen krijgen, alleen zoals ik al eerder zei zit er nog geen driver support in pli voor deze wireless stick dacht ik, en da's dan ook de reden dat je er geen dhcp adres mee krijgt, omdat het netwerk device niet beschikbaar is voor het linux operating system. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 (aangepast) Even de test raport: Lan Adapter : Wlan Connectie V Draadloos netwerk: Verbonden V DHCP : Geactiveerd V IP Adres : Onbevestigd X Nameserver : Onbevestigd X soms ligt het aan de router zijn DHCP-range die geen vrije lease geeft soms aan de range zelf ik zet de VU altijd buiten de DHCP range van de router en dat werkt altijd. zie afbeelding range 30~60 VU is 70 5 maart 2012 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Klavervier Geplaatst: 5 maart 2012 Auteur Geplaatst: 5 maart 2012 Wiz kon weleens gelijk hebben: maar dan moet die driver nog gemaakt worden. Alles is hier goed binnen gehaald met de nieuwste drivers. Ook heb ik een programmeur van LINUX systemen erbij gehad. Ook deze stond voor een raadsel. Con: alles kun je instellen open in de Ultimo zelf. Maar in ben eruit gekomen: Gewoon de adapter eruit en een kabel erin. Werkt als een speer. Zonder gedonder. En de router staat ook goed ingesteld. er konden geen vreemde dingen worden gevonden. Ik wil een ieder hartelijk danken: voor het mee denken. Dank daarvoor. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 (aangepast) nu ja als je nog eens tijd en zin hebt, kun je ook controleren of de drivers erin opgenomen zijn r8192cu - 3.1.2590.20110922-r0 - driver for Realtek USB wireless devices rt3070 - 2.5.0.3-r1 - Driver for Ralink RT8070/RT3070/RT3370 USB 802.11abgn WiFi sticks rt73-firmware - 1.8-r1 - Firmware for rt73 based USB wifi adaptors (natuurlijk dan nu even per LAN enkele dingen checken) gewoon per telnet naar de receiver gaan en commando intypen opkg list ook na herstart van de receiver kun je middels telnet commando zien wie en wat als hardware allemaal aangemeld wordt eventueel met foutmeldingen gewoon per telnet naar de receiver gaan en commando intypen dmesg daar staat dan meestal erin of de drivers geladen zijn. (kan ook allemaal per menu (maar is iets onoverzichtelijker) overigens had je nog niet verteld wat voor router je hebt... en of je ook een specifieke modus hebt gekozen in dit bestand /etc//Wireless/RT2870STA/RT2870STA.dat kun je de Wirelessmode wijzigen 5 (is nu op ?9? ingesteld) WirelessMode=XX Edit the wireless mode using numbers 0 through 10: 0: legacy 11b/g mixed 1: legacy 11b only 2: legacy 11a only 3: legacy 11a/b/g mixed 4: legacy 11g only 5: 11a/b/g/n mixed 6: 11n only 7: 11g/n mixed 8: 11a/n mixed 9: 11b/g/n mixed 10: 11a/g/n mixed WirelessMode=XX misschien helpt dat bij dat type router (overigens een tip van plnick vuplus mod) (als je zin en tijd hebt) ciao 5 maart 2012 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Klavervier Geplaatst: 5 maart 2012 Auteur Geplaatst: 5 maart 2012 Tonskidutch : Leuk dat jij nog alles even naloopt en natuurlijk moet het werken. Maar het werkt nu niet en die drivers: had ik allemaal gedownload. In eerste instantie vond hij niets. Toen aan het googelen gegaan en ik vond alles op een Engelse site. Deze waren allemaal nieuw en behoorden bij deze adapter en daar waren ook de drivers er bij. En toen ik dit erin zette, werkte direct alles feilloos....op het verkrijgen van een ip na. Misschien is de combinatie met mijn router van speedTouch niet goed. ik weet het niet. Maar de adapter is prima: hij werkt op mijn PC zeer goed, beter zelfs als die ik bij de router zelf heb gekregen. Ik heb werkelijk alles gedaan omhet werkbaar te krijgen. Maar het lukte niet. Zelfs een programeur die achter mij woont en werkt op een linux server station, stond er vreemd naar te kijken. en zelfs die is nog bezig geweest met programmeren. Maar alles wat het moets doen werkt niet. Ik heb er nu een kabel aan zitten. Alles is bij mij nu bekabeld en geen problemen. IK hou het wel even in de gaten. Ik dank een ieder voor zijn/haar bijdrage. Tip van PIP: trek een kabel en de bak begint met zijn geratel. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Noorman Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Ik meen dat de drivers voor deze stick (nog) niet in de pli image verwerkt waren? Ik heb hem ook nooit aan de praat gekregen met Pli, voor zover ik weet zijn de drivers niet aanwezig voor deze stick in het pli image. Ik heb toevallig afgelopen week de VU+ usb dongle in de Dreambox geprobeert. Werkte feilloos. OpenPli 2.1 DM 800 HDse. Multisat op 23,5 O - 19,2 O - 4,8 O - 0,9 W
Moderator wiz Geplaatst: 5 maart 2012 Moderator Geplaatst: 5 maart 2012 Beter, dan zal die er inmiddels toegevoegd zijn aan het pli image. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 wellicht is het sticky bruikbaar op allerlei apparatuur ik heb hem ook uitgeleend, daar LAN fanaat als je WELan router het aankan en correc ingesteld is, no problemo (citaat schwarzenegger) Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Satkieker Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 (aangepast) Moet ik voor die usb dongel van de Vu Ultimo nog de drivers installeren in de PLI® via menu ........ of gewoon de stick in de Vu Ultimo steken.??Als ik nog de usb dongel drivers hier van moet installeren op de box welke moet ik hebben. 5 maart 2012 aangepast door Satkieker ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
Aanbevolen berichten