Unetwork Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 (aangepast) Hallo, ik ben net verhuisd hier in Skopje en heb mijn ADSL verbinding nog niet. Heb wel via mijn huurbaas op mijn laptop zijn Internet via wifi. Ik heb dringend internet nodig op mijn PC die in de andere kamer staat en heb een 20 meter netwerk kabel. Met een USB adapter lukt het niet om het signaal op te pakken. Dus hier de vraag: Kan ik internet sharen van Wifi naar mijn router? Alvast bedankt voor een antwoord.. Peter EDIT: Heb Windows 7 draaien op mijn laptop 4 maart 2012 aangepast door Unetwork Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Eduard07 Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Volgens mij alleen als je die kabel aansluit op zijn router. Is dat niet te regelen? 20 meter is toch een heel eind. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Big fellow Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Vroeger zat er "internet delen" in Windows. Aangezien ik al jaren een Mac gebruiker ben kan ik je niet vertellen of dat er nog steeds inzit. Indien wel, dan kan je de wifi verbinding delen via je netwerk kabel tussen de laptop en de pc. Als je geluk hebt, dan heb je niet eens een cross cable nodig. (Indien 1 van de poorten een poort is die automatisch kan schakelen tussen "recht" en "gekruist") Anders moet je de kabel verbouwen naar een cross cable. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Eduard07 Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Ik begrijp dat Unetwork de laptop wil gebruiken als host naar een router. Dan is m.i. inderdaad een lange cross cable van laptop naar de desk top de meest voor de hand liggende oplossing. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Unetwork Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 (aangepast) wat ik nu heb gedaan om dichtbij te blijven is een bridge aangemaakt, deze kabel op mijn dm800 aangesloten en netwerk op de HD800 Kan ik dit nu doen van mijn laptop naar mijn router? Boven hebben ze kabel internet en ik heb toegang op de DLink router. Maar zie mijn IP van de DM niet op de router Gateway is 192.168.0.1 en heb mijn DM800 nu handmatig staan op 192.168.0.106 een kabel trekken naar boven is voor een aantal weken geen optie ivm gaten boren... 4 maart 2012 aangepast door Unetwork Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 ok opgelost heb een switcher gebruikt en op al mijn PC's internet incl. DM op DHCP gezet, bedankt allen voor jullie meedenken Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
ProXar Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Super dat het opgelost is. Zat nog te denk aan een powerlan adapter. Via stopcontact. Hoef je geen kabel te trekken, maar het is al opgelost .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Unetwork Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 ja ik ben weer helemaal blij Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen