Ga naar inhoud


Een vraagje aan jullie.


Gökhan Tasgin

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik wil een schotel-set aanschaffen waarmee ik HD kanalen kan kijken op me tv en buiten wereld wijde zenders die ik ontvang wil ik ook Nederlandse zenders kunnen kijken op me schotel.

Nu weet ik dat ontvaners tegenwoordig worden aangesloten op het Internet.

Hoeveel downloadsnelheid gebruikt het aparaat ? En hoeveel hou ik over?

Ik heb op dit momment een ADSL verbinding van 11 Mbits download snelheid.

Veder kan ik altijd overstappen op Ziggo dan heb ik hogere internetsnelheid maar betaal ik 16 euro aan kabel kosten, en krijg ik dus Nederlandse kanalen erbij.

Ik wil graag jullie menig horen.

Wat is handig voor mij opdit momment.

Hoe kan ik het zo goed mogelijk regelen.

 

Alvast Bedankt.

 

M.v.g G.Tasgin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ontvangers hoeven helemaal niet op internet worden aangesloten. Dat is alleen maar bij een bepaald soort ontvangers. Ik denk, met mijn beperkte kennis, dat zelfs het overgrote deel nog steeds niet op internet wordt aangesloten. Je hebt ook geen internet nodig om met je abbo, schotel en ontvanger TV te kunnen kijken via de sat.

 

Er bestaat zoiets als illegaal card sharen. En hiervoor heb je een ontvanger nodig zoals de dreambox b.v. Maar dat is iets wat hier je een ban oplevert als je er info over wilt hebben of geeft. Laat jezelf eerst goed informeren voordat je iets doet. Als je NL zenders wilt kijken met HD kwaliteit heb je alleen maar een abbo nodig van Kanaal Digitaal, een HD receiver, een HD TV en een schotel welke op Astra 3 gericht staat.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gökhan,

een en ander ligt eraan waar je schotel woont :grin: (Locatie)

dus of je op 19,2 en 23,5 Oost genoeg ontvangst hebt

Indien ja dan is het enkel nog afhankelijk van het type receiver (die moet DVB-S2 geschikt zijn)

 

En ethernet aansluiting is enkel een extra optie tegenwoordig, maar die 11Mbit/sec adsl is wel pover bedoel je niet 11MByte/sec???

De meeste ethernet receivers hebben een netwerkkaart die 100Mbit/sec transporteert = 12,5 MByte/sec en die gebruik je natuurlijk intern in het LAN netwerk, dus niet afhankelijk van de adsl.

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank voor jullie reactie.

 

Ik heb een downloadsnelheid van 11 Mbit/s per seconde dus 1.3 MByte per seconde heb een abonnement van 20 Mbit/s maar omdat ik 2 kilometer van de zendmast woon haal ik dit maximale snelheid constant. In me Pc zit een netwerkkaart van 100 Mbit/s verbindingsnelheid maar dat ter zijde.

 

Oke dus het aparaat hoeft niet perse worden aangesloten op het netwerk.

Ik wilde weten of hij veel download verkeer inneemt als hij op het internet is aangesloten?

 

Me zwager zij tegen mij dat je dan meer kanalen kan ontvangen als het ontvanger op het internet wordt aangesloten??

De reden dat ik schotel set wil aanschaffen is omdat ik via schotel veel meer buitenlandse zenders kan ontvangen en ook meer zenders in HD.

wat ik schreef over het internet verbinding ik me vraag was om dit reden.

Voorbeeld van me zwager.

Hij heeft Ziggo abonnement dus ontvangt hij ook nederlandse zenders in het standaard pakket.

De tv wat in de slaapkamer zit ontvangt tv zenders&radio zenders van Ziggo.

Op de Tv in de woonkamer heeft hij z'n Dreambox HD ontvanger geïnstalleerd en schotel in de tuin.

Hij heeft 2 ogen ervoor. De schotel beweegt niet van zijn plaats maar hij ontvangt met het ene oog Nederlandse zenders via Astra en met het andere oog ontvangt hij buitenlandse zenders. En hij heeft de ontvanger aangesloten op het Internet.

Hij vertelde me dat hij wel een abonnement betaalt elke jaar.

Ik zal hem dat navragen hoe het nou precies zit.

Wat ik wel weet is dat je moet betalen voor FTA (Free To Air) Nederlandse zenders . dat klopt he??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ok, dit topic gaat natuurlijk op slot omdat jij gewoon tot 2 x toe vraagt naar ILLEGALE CARDSHARING!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...