Ga naar inhoud


Maxdigital 225 combo dood na firmware update


tc_m2000

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vanavond heb ik in mijnontvanger nieuwe firmware geladen. Helaas was dit niet de juiste firmware en nu wil hij niet meer opstarten. Alleen een blauw rondje rechts.

 

Eerder deze week heb ik hem omgebouwd naar Clarke Tech HD 5000 C met FW versie 201, vanavond heb ik perongelijk firmware ingeladen voor de Clarke Tech 5000 plus FW 248.

 

De FW versie 201 werkte prima, bootloader was voor de ombouw gewijzigd naar 5000 C plus.

 

Iemand een ervaring met het weer aan de gang krijgen na een foute firmware update?

 

Via serieel krijg ik geen contact. Als ik de schakelaar achterop aan zet, gaat soms het blauwe licht aan de voorkant aan. Verder reageert er niets.

 

Tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer dit eens:

 

- Schakelaar ontvanger achterop uitzetten,

- Juiste Firmware downloaden en uitpakken.

- Nullmodemkabel verbinden tussen de RS232 aansluiting van de PC en de ontvanger.

- STBTool openen op de PC,

- Firmware openen via STBTool,

- De PC meldt dat hij geen verbinding kan maken,

- Ontvanger achterop aanzetten

- De firmware wordt er nu ingeladen.

 

Wachten totdat de STBTool na 100% writing ook aangeeft dat hij de firmware ook weer gevonden heeft.

Als het goed is start de ontvanger hierna vanzelf weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mistrale,

 

Via de stbtool krijg ik de melding incomatible model, ook via ctechupp trouwens. Display licht niet op, alleen het rondje rechtdoor wordt soms blauw. Het kan zijn dat de fw niet volledig is geladen, maar de bootloader wordt ook al niet eens gezien.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update, als ik de seriele kabel aan heb gesloten en met ctechup connect, zegt het programma af en toe

Found STB at COM1 nadat ik hem een paar ik aan en uit heb gezet.

 

Als ik ctechup met auto connect, na een paar keer aan en uitzetten, krijg ik de melding Version 2.48 detected''

 

Er begind dan niets te laden, dat is alles wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...