Ga naar inhoud


driver update voor VTI 4.1 dd 28-02-2012


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

goed om te zien dat het er goed uitziet, en dat vu dus problemen die gemeld worden wel degelijk oplost. Het kan even duren, maar je ziet het, er wordt wel aan gewerkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

goed om te zien dat het er goed uitziet, en dat vu dus problemen die gemeld worden wel degelijk oplost. Het kan even duren, maar je ziet het, er wordt wel aan gewerkt.

 

dat is altijd het geval en ook bij andere receivers merken en modellen blijkt dat eraan werken en verbeteren plaatsvindt.

maar vooral de juiste feedback aan de ontwikkelaars en zowel het een en ander testen helpt bij het oplossen

indien je niet zo bedreven bent in dat testen en het "to the point" feedback geven...

dan blijf niet hakkelen, ga terug naar de versie die wel werkte.

 

tevens is er een soort psycho somatisch effect

als er na zo'n geconstateerd probleem zich rare zaken voordoen = alles plots één of datzelfde probleem

maak het onderscheid. (is het een slechte toepassing, plugin / addon of basis instellingen OF de drivers)

 

de updates hebben altijd zin.

 

de problematiek MOET dus wel afhankelijk zijn van de daarin toegepaste hardware (image / Operating.System. t.o.v. hdd sata2 <> dynamic transfer speed)

dat is ook niet anders dan bij bekende computer systemen

het nieuwe kernel geimplementeerd op de receiver via die images is een duidelijke stap voortwaarts

 

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dát is nu voor mij één van de argumenten om zowel Telenet als Belgacom niet meer in huis te hebben liggen en over te stappen op TVV (zolang die laatste nog vrije hardware toelaten).

 

Op de FTA zenders die ik (voorlopig) alleen nog maar kan bekijken heb ik geen problemen meer gehad sindsdien. Gebruik VTI 4.1.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren "wild tekeer gegaan", tijdens opname ook nog eens flink gezapt.

Daarna, nog altijd tijdens de opname, een korte opgenomen uitzending bekeken en ook nog wat afgespeeld van muziek-clips,

die ik middels DCC op de harde schijf heb gezet.

Daarna de opname bekeken en alles was 100% in orde.

Voor mij is het hakkel/stilstaand beeld hopelijk definitief verdwenen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

goeie test Emekli, en goed om te zien dat het bij jou nu gewoon draait zoals het hoort.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

same here :D

Gisteren enkele coaxen naar schotel bijgelegd en quad LNB's gehangen. Even mijn kennis zijn TVV kaartje nog even geleend (ik wil echt 200% zeker zijn dat alles goed loopt voor ik de overstap maak) en opnemen maar.

Twee opnames maken en naar een lopende opname kijken terwijl ik de reclame nog even doorspoel lukt feilloos nu.

(alleen weet ik wel dat 3 tuners ook geen overbodige luxe is. 3de sat.receiver zal een Ultimo zijn denk ik :grin: )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus,

 

Ge moet even googelen, maar er is ook een versie van een USB-stick te verkrijgen.

Het is er een van Sundtek en kost €89.--

 

post-59723-0-59482400-1331462607_thumb.jpg

 

Zover ik mij kan herinneren, is er zelfs een plug-in (in VTi), die ge kunt gebruiken om deze stick te configureren.

 

Deze tuner is in ieder geval goedkoper als een nieuwe ontvanger.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus,

 

Ge moet even googelen, maar er is ook een versie van een USB-stick te verkrijgen.

Het is er een van Sundtek en kost €89.--

 

post-59723-0-59482400-1331462607_thumb.jpg

 

Zover ik mij kan herinneren, is er zelfs een plug-in (in VTi), die ge kunt gebruiken om deze stick te configureren.

 

Deze tuner is in ieder geval goedkoper als een nieuwe ontvanger.

 

Bedankt voor de tip. Geen idee dat er zo'n sticks bestonden.

In alle geval nu ik 4 coaxen naar mijn schotel heb liggen, quad LNB's heb gemonteerd en ook 4 Disecq switches heb geïnstalleerd kan ik zelfs 4 tuners gebruiken. Met de Ultimo in het achterhoofd en die stick kan dat lukken. Zo hoef ik toch niet voor de peperdure Dreambox 8000HD te gaan ;)

 

Het zit zo, dat ik graag zowel in mijn bureau als in de slaapkamer ook een ontvanger heb staan. Onlangs herontdekt dat het zo zalig is om iets (al dan niet opgenomen) verder af te kijken in onze slaapkamer. Sinds digitale tv van Telenet heb je niet zo veel DVD recorders of videorecorders meer in huis en dat kijken in de slaapkamer lukte dus niet goed meer.

Vermits ik een Duo en een Uno heb staan moet ik toch nog een ontvanger bijkopen. Ik ben wild van het design van de Ultimo, dus waarom ineens dat ding niet bijkopen en de Duo in mijn bureau zetten. En passant heb ik sowieso 3 tuners ter beschikking.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt ge in de slaapkamer nog nie wat anders te doen, nog plezanter :P dan den TV?

 

Ja, die Ultimo ziet er heel goed uit, als het om het schermke gaat, dan is dat bij Dream helemaal nikske, te klein.

 

Ik zit hier te rentenieren en heb momenteel geen geld voor de Ultimo, helaas.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit te vroeg juichen, het gehakkel slaat weer toe.

Ik heb geen plug-ins meer ingevoegd sinds een week geleden, toen alles nog goed liep.

Had elders al gelezen dat sommige mensen ook af waren van het "geruckel", maar dat het na een week terug kwam.

Het begon in een opname van Ned.3, dus gecodeerd.

Dit kan natuurlijk een foutje zijn van CCcam, maar het is in alles wat ik opneem van gecodeerde zenders.

Kijk heel veel Duitse TV en dus ook veel opname´s.

Ook hier weer die ellende, het geruckel begint na ongeveer 10 minuten.

Deze keer is het nog erger als voorheen, het gebeurt nu ook al bij het live kijken van wel of niet gecodeerde zenders.

Vanmorgen dan, v4.1 er opnieuw opgezet, met alleen CCcam en Second Infobar en ZONDER driver update van 28.02.2012.

Nu maar kijken hoe het nu verloopt.

Dus zo te zien is het een hardnekkig euvel dat toeslaat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Togan,

erg vervelend voor jou en in het algemeen; dat er dus iets na een bepaalde tijd cumulatief misloopt.

 

heb je een usb stick eraan hangen?

heb je tijdens het stotteren eens in telnet >dmesg< gekeken

heb je die al eens in telnet ingegeven http://www.sat4all.com/forums/topic/320881-nieuwe-vti-uit/page__view__findpost__p__2067607

heb je een CCcam-info plugin geinstalleerd?

 

ik heb de DUO ook een week draaien en niets aan de hand (zo te zeggen als second opinion / test)

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch,

 

Nee, niks extra´s aan de ontvanger gehangen.

 

heb je tijdens het stotteren eens in telnet >dmesg< gekeken, HOE en waar vind ik dat?.

 

 

 

 

heb je die al eens in telnet ingegeven http://www.sat4all.c...ost__p__2067607, nee, weet niet hoe telnet te vinden,

kom telnet wel tegen in DCC, als ik video-clips van Laptop op Vu+ zet.

 

heb je een CCcam-info plugin geinstalleerd? Ja, heb ik nodig voor Can. Dig.

 

 

 

 

Heb geprobeerd om Scam 3.59 te gebruiken, kreeg géén beeld.

Scam zou, volgens hetgeen ik ergens heb gelezen, sneller, beter en eenvoudiger moeten zijn als CCcam.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt op meerdere manieren een telnet console openen

 

de makkelijkste is als je toch al DCC_E2 geinstalleerd hebt op de PC om die te gebruiken

 

andere opties

VUCC.exe

VUtools.exe

windows startknop > uitvoeren > cmd > telnet iPadress_van_Vu (in Windows7 eerst als service telnet aanzetten)

en Putty natuurlijk

 

gegarandeerd zijn er meer telnet clients

ik gebruik gewoon de console op m'n linux pc (kan daarmee heel makkelijk knippen en plakken naar een <> code venster in sat4all)

 

zie afbeelding

 

scam 3.59 werkte voor de IA4 seca3 kaart wijzigingen prima (of dat nog zo is kan ik niet meer toetsen abo-kaart is verkocht :P wegens de beperkingen van cds)

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd om Scam 3.59 te gebruiken, kreeg géén beeld.

 

Scam 3.59 geeft bij mijn Vu ook geen beeld. Hierbij had ik Scam uit de feed van VTi 4.1 direct geïnstaleerd. Zonder extra config...

 

Overigens: Sinds de nieuwe drivers heb ik geen gehakkel meer gezien! (met de oude drivers slechts incidenteel)

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...