JanPielekont Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 (aangepast) Hallo, Omdat ik niet meer tevreden ben over mijn Topfield 5510PVR, lijkt de ultimo mij wel wat. Ik heb de review gelezen en als ik het begrijp dan moet het mogelijk zijn om d.m.v. de 3 tuners het volgende klaar te spelen. Ik wil in de woonkamer 1 TV kijken en tegelijk iets anders opnemen. En ik wil in de slaapkamer 1 TV onafhankelijk van de woonkamer kijken. Uitgaand van een DUO LNB Twin en 1 Canal Digitaal abonnement, lijkt mij dat je de ene kabel van de LNB op ingang 1 doet, uitgang 1 lus je door naar ingang 2 en uitgang 2 gaat naar de woonkamer tv. De andere kabel van de LNB gaat op ingang 3 en uitgang 3 gaat naar de slaapkamer tv. Uiteraard gebruik ik dan 3 x een DVB-S tuner. Als dit zo eenvoudig is als het lijkt, dan is de Ultimo wel interessant voor mij. Maar weet iemand of het ook zo gaat werken? Of zijn er nog andere recievers waarmee dit ook mogelijk is? Alvast bedankt voor reactie. 5 maart 2012 aangepast door Puch Onduidelijk onderwerp
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 hetgeen je beschrijft is doorlussen... van het coax signaal van een coax kabel die OP EEN van de uitgangen van de DUO-LNB twin gekoppeld is en tegelijk een tweede tuner moet bevruchten. dat kan maar dan heb je geen onafhankelijk beeld. hoe je het wend of keert een triple tuner receiver zoals de ultimo WIL 3 onafhankelijke coax aansluitingen dus op de schotel van een DUO-LNB twin naar DUO- LNB quadro overstappen dan heb je alle drie de tuners (insteekmodule Ultimo) verzorgt en kunt devierde voor de slaapkamer gebruiken. voor minder doe ik het niet I Am Gone Love You JESTOFUNK
JanPielekont Geplaatst: 5 maart 2012 Auteur Geplaatst: 5 maart 2012 Ben het niet helemaal met je eens. In de topfield zitten ook 2 tuners, 1 coax kabel vanaf de DUO LNB twin voedt de 1ste tuner, en die is doorgelust naar de 2de tuner. Op deze manier kan ik het ene programma kijken en het andere opnemen. Als ik zo de Ultimo zou aansluiten blijft dat toch hetzelfde? Dan gebruik ik voor de 3de tuner van de Ultimo de 2de coax kabel van de DUO LNB twin, om die onafhankelijk van de eerste 2 tuners te maken.
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Op deze manier kan ik het ene programma kijken en het andere opnemen. als je op dezelfde transponder bent ja ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Dolf Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Bij de nederlandse sd zender zitten deze gunstig op de transponders, hierdoor kun je nog veel kijken als je opneemt. Bij HD zenders is dit anders, er passen minder in een transponder. Ze zitten daardoor meer verdeeld. Hierdoor kun je minder kijken als je opneemt (met doorslussen). Ik neem aan dat met een Ultimo wel HD wil kijken. Ik zou dan een andere LNB monteren en extra kabels trekken, dan krijg je optimaal plezier van je Ultimo. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
JanPielekont Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Oke, ik begrijp dat een Duo Quad LNB de handigste oplossing is. Nu heb ik een schotel van ø 60cm. is de DUO LNB Quad van canal digitaal dan een goede optie?
Klavervier Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Hoe je het ook went of keert, doorlussen geeft altijd wel een of andere probleem. Is er geen plaats voor tweede schotel. Of een railtje en dan meerdere lnb gebruiken met 4 uitgangen. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Dolf Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Oke, ik begrijp dat een Duo Quad LNB de handigste oplossing is. Nu heb ik een schotel van ø 60cm. is de DUO LNB Quad van canal digitaal dan een goede optie? Ja, heb ik hier ook met de Ultimo, ik gebruik 2 satelliet en 1 kabel van Ziggo. De andere 2 satelliet aansluitingen worden voor mijn 2 andere boxen gebruikt. Kun je heerlijk mee aan de hobby. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
JanPielekont Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 Allemaal bedankt voor jullie reacties, even een vraag aan Dolf, maar iedereen mag antwoorden uiteraard. Je zegt "De andere 2 satelliet aansluitingen worden voor mijn 2 andere boxen gebruikt", betekent dit, dat je voor elke box een aparte kaart van canal digitaal nodig hebt? Of kun je met een coaxkabel van de tuner uitgang op de receiver het gedecodeerde signaal van de eerste receiver gedecodeerrd doorgeven aan bv. een tv met ingebouwde dvb-s tuner?
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 (aangepast) Allemaal bedankt voor jullie reacties, even een vraag aan Dolf, maar iedereen mag antwoorden uiteraard. Je zegt "De andere 2 satelliet aansluitingen worden voor mijn 2 andere boxen gebruikt", betekent dit, dat je voor elke box een aparte kaart van canal digitaal nodig hebt? Of kun je met een coaxkabel van de tuner uitgang op de receiver het gedecodeerde signaal van de eerste receiver gedecodeerrd doorgeven aan bv. een tv met ingebouwde dvb-s tuner? Duo Quad LNB de handigste oplossing is enkel bovenstaand gelezen dus hij heeft twee sat coax aan die ultimo en twee sat coax over voor andere receivers... of heb ik het mis. sterker nog heeft niets met de paytv smart-card van doen. 7 maart 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Dolf Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 (aangepast) Allemaal bedankt voor jullie reacties, even een vraag aan Dolf, maar iedereen mag antwoorden uiteraard. Je zegt "De andere 2 satelliet aansluitingen worden voor mijn 2 andere boxen gebruikt", betekent dit, dat je voor elke box een aparte kaart van canal digitaal nodig hebt? Of kun je met een coaxkabel van de tuner uitgang op de receiver het gedecodeerde signaal van de eerste receiver gedecodeerrd doorgeven aan bv. een tv met ingebouwde dvb-s tuner? De sat uitgang van je tuners laten de hele satelliet signaal door naar de volgende ontvangen, als de eerste op standby staat (en niet opnemen en streamen). Als de eerste aan staat wordt alleen wordt alleen maar het volgende door gegeven: De satelliet waar je naar je kijkt of opneemt, De lage of hoge band waar de zender op zit die wordt bekeken, De horizontale of vertikale polarisatie waar de zender in zit. Er wordt geen signaal bewerkt (gedecodeerd) door gegeven aan de tuner uitgang. Dus als je een ontvanger doorlust kun maar een 1/8 deel kijken op de tweede ontvanger als de eerste ontvanger "werkt" (op die tuner). Als je alles er uit wil halen moet je iedere tuner een eigen satelliet aansluiting geven. Het is even wat extra kosten en werk maar dat kun volop genieten van je hobby. Ik heb in 1 ontvanger de CD kaart zitten en de andere ontvangers lezen deze ook. Je moet hiervoor een softcam (b.v. CCcam) op alle ontvangers installeren. De ontvangangers moeten met je eigen netwerk zijn verbonden. Ik heb 1 harddisk, die zit in de Ultimo, de ander ontvangers nemen hier ook op en spelen hier ook van af. Je kan wel met een partner plugin een zender streamen over je netwerk naar een andere ontvanger. Dat heb je helemaal geen sat aansluiting nodig. Maar ik wil alles kunnen dus heb ik alles aan elkaar "geknoopt". 1 een kaart in een Enigma ontvanger, dan kun je niet met je Topfield deze kaart gaan lezen. Op je Topfield 5500 kan je geen softcam installeren. Dolf. 7 maart 2012 aangepast door Dolf VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
JanPielekont Geplaatst: 8 maart 2012 Auteur Geplaatst: 8 maart 2012 Van zo'n softcam heb ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt interessant, kun je dit ergens kopen? hoe werkt zoiets?
Dolf Geplaatst: 8 maart 2012 Geplaatst: 8 maart 2012 Bij je Topfield 5500 stop jij je CD kaart in een CI module die weer in de Topfield wordt gestoken. Een softcam is software die de CI module na bootst. Doordat het software is kun je er meer mee dan CI module. Als je nieuw uit de doos een Ultimo gebruikt staat hier standaard software (image) op. Hier is nog geen softcam op geïnstalleerd. Op een Ultimo heb je wel de mogelijkheid om je CI module in te steken. Je hebt dan ook beeld met je CD kaart. Maar in een enigma ontvanger (Dreambox, VU+, Clarke Tech, Xtrend, enz) wordt de CI module slecht ondersteund. Je kan er minder mee dan in je Topfield, opnemen en kijken tegelijk gaan niet. Bijna niemand gebruikt een enigma ontvanger met de originele fabrieks image. Er zijn veel andere images die je op je enigma ontvanger kunt instaleren. Welke het beste bij je past is een persoonlijke smaak. Een image die mij goed bevalt is de OpenPLI image (zie eens http://openpli.org/ en bekijk ook de Wiki daar). Als je Open PLI on je Enigma ontvanger hebt geïnstalleerd, heb je in het menu van de software de mogelijkheden om toevoegingen (plugins) te installeren. Hier kun je ook CCcam (een softcam) installeren. Na een herstart en je CD kaart in de kaart lezer (niet de CI module) van je ontvanger heb je beeld. Met CCcam kun je zeker 4 verschillende zenders “verwerken” (kijken, opnemen, streamen) of codes weggeven aan andere enigma ontvangers met CCcam zonder kaart. Heb jij wel eens actief met TAP’s op je Topfield ontvanger gespeeld? Als je daar al een beetje ervaring mee hebt moet dit alles wel gaan lukken. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen