Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedendag,

Wij overwegen een satellietontvanger en een tv aan te schaffen voor in de caravan.

Nu hoorde ik dat er ook tv’s zijn waar al een satellietontvanger ingebouwd zit. I.v.m. de beperkte ruimte in een caravan lijkt dit een aantrekkelijke optie.

Hierover heb ik enkele vragen:

• Zitten er ook nadelen aan zo’n toestel?
  • Kan een dergelijk apparaat alleen FTA-zenders ontvangen of is hij uitgerust met een kaartslot, zodat er (evt. later) ook een CanalDigital kaartje in kan?
  • Hebben jullie een merk-advies?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

aangepast door Klaver4

Geplaatst:

@ Klaver4,

Bijv. alle Sony's met type-benaming eindigend op *****25 hebben Sat-Tuner én CI-Slot aan boord - Gecertificeerd door TV-VL (en logisch gezien ook door CD).

Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Samsung en ook panasonic hebben televisies met een ingebouwde satelliet ontvanger.

Nadeel kan zijn dat volgens mij er geen kleine tv zijn met een ingebouwde tuner.

En dat de prijzen van deze toestellen vrij hoog zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik kom net een nieuwe kleine lcd tv met ingebouwde dvb-s2 tuner tegen. De Medion LIFE P14075. met 23,6 " inch scherm(60 cm)

Interessant voor in een slaapkamer/caravan. Heeft er iemand al ervaring mee?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb even gevraagd aan de fabrikant van de Medion LIFE P14075 of de tuner duo lnb ondersteund, maar dat is niet het geval. Dat is al een groot nadeel.

Op naar het volgende kleine model dat net uit is: De LG 26CS460

Heeft iemand deze reeds en wat zijn de ervaringen?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:

Ik heb hier een Blaupunkt 23 inch met zowel een ingebouwde dvb-t, dvb-c als dvb-s2 tuner.

Het een nadeel is toch dat de installatie lastig is als je weinig verstand van de materie hebt.

Als je onbezorgd tv op vakantie wilt kijken kun je volgens mij beter een gecertificeerde tv kopen, die voorzien is van fastscan.

Het kanalen installeren is dan eenvoudig.

Geplaatst:

Heb reeds 6 maanden een SamsungHD/3D/Smart 32inch met ingebouwde satontvanger en tot nu toe echt tevreden.

Zelf de instellingen(vrij gemakkelijk) gedaan voor 4 satelliten. Voordeel is dat je een toestel minder nodig

hebt alsook minder verbruik en een snelle zapper. Kortom een goeie koop.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb sinds een paar weken de Sony KDL26EX555 aangeschaft voor in de slaapkamer. Deze mooie kleine tv heeft een ingebouwde HD dvb-S2 ontvanger MET ondersteuning van DUO lnb. De installatie ging mb de fastscan van CD erg snel.

Het beeld is erg goed, veel extra's op het gebied van internet. Wifi, aansluiten van externe HDD voor programmeerbare opname's(nog niet geprobeerd). Het zappen gaat wat langzaam.

De prijs is wel wat hoog, maar tot nu toe erg tevreden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...