Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik woon nabij barcelona en heb sinds afgelopen donderdag mijn smartcard in huis, gewoon via mijn ouders in nederland besteld bij Canaal digitaal. Er staat al een schotel op het dak van ons appartementencomplex en de decoder die ik heb is een Engel RC 5320 HD. Maar hij vindt geen nederlandse kanalen. Is deze wel geschikt om nederlandse tv te ontvangen, of kan ik alleen een in Nederland gekochte decoder gebruiken?

Geplaatst: (aangepast)

hoi

wat ik begrepen heb is dat de schotel groter (ik denk zo 1 meter of zo ) moet zijn dan in holland

Engel RC 5320 HD ken ik zo niet heb zelf een dreambox 8000hd pvr

als deze de kaart of ci ondersteund en canal digitaal is goedgekeurt(anders kan het ook werken) zou dat geen probleem mogen zijn

gebruik jij de duo lnb van canaldigitaal dat kan een probleen zijn

heb je bij de configuratie ook aangegeven DiSEqC. 1 astra 1/2 astra 3

19,2 gr oost /astra 23.5 gr oost dan weet de box waar hij moet kijken

heb je zelf een schotel of die van het complex staat hij wel op de astra 1/3 uitgericht?

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Ik denk dat de decoder wel goed is. Vraag 1 is of hij goed gericht staat. Staat deze op ASTRA 19,2 dan moet je in ieder geval BVN kunnen ontvangen. Ook zonder kaart moet je dus BVN kunnen ontvangen als de schotel goed gericht staat op ASTRA 19,2. Daar zijn ook de meeste Spaanse kanalen op te ontvangen en vele Duitse Zenders als ARD en ZDF.

Dan is het de vraag of de Canal Digitaal-kaart wordt geaccepteerd door de ontvanger. Waarschijnlijk zit in deze Engel smalle gleuf waar deze kaart precies in past. Dit is echter alleen volgens het zgn. Conax-systeem. Dat werkt niet met de kaart van Canal Digitaal. Waarschijnlijk zit er ook een bredere gleuf in waar een zgn, CI-module in past en daar gaat weer de smartkaart in. Deze CI-module zul je dan ook moeten hebben. Wel de juiste kopen en waarschijnlijk zal deze ook van Canal Digitaal (CI-module Mediaguard) moeten zijn. Bij hen kost die zo rond de 65 euro. Op Markplaats wordt hij vaak 2ehands goedkoper aangeboden.

Geplaatst:

@Ester

De meeste Spanjaarden die een schotel hebben kijken naar de Hispasat. Jij moet de Astra 1 hebben en eventueel de Astra 3. De Astra 1 kun je met een kleine schotel ontvangen van 60cm. Voor de Astra 3 heb je een 80cm schotel nodig.

Maar kijk eens naar de zonnestand waar de schotel naar toe gericht staat. Kijkt hij precies naar de zon om 11.16 uur, dan staat de schotel naar de Astra 1 gericht.

Kijkt hij precies naar de zon om 15.36 uur, dan staat de schotel naar de Hispasat gericht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...