Ga naar inhoud


OpenPli <> VTI wel of niet bootloader


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

na meerdere tests heb ik een vaststelling en een vraag

 

1)

om de nieuwere images te kunnen laden voor de VU DUO en VU SOLO moet je een bootloader voorafgaand daaraan flashen en dan pas het nieuwe image zelf

2)

heb echter na eenmalig dat te hebben gedaan bij de VTI images die bootloader niet meer toegepast

(daar ik ervan uitging dat die inderdaad ook maar eenmalig geladen moet worden)

 

3)

flash ik een Openpli image 2.1 dan werkt dat image op de VU+

 

MAAR

 

als ik daarna (van OpenPli 2.1 op de VU+) terug ga naar VTI images moet ik toch weer de bootloader erop zetten, omdat ik vastgesteld heb dat zonder de bootloader het VTI image niet volledig en correct wordt geladen

 

eerdere berichten van mij in deze, zijn dus fout qua uitleg als je van het een soort image naar het ander image soort wisselt.

heb dat nu driemaal herhaald als test om te zien of de stelling klopte.

 

** je moet als je tussen de soort en herkomst van de images wisselt WELDEGELIJK de bootloader behorende bij dat type en soort image vooraf OPNIEUW laden.

 

ga je na een VTI 3.2 te hebben geflashed verder naar nieuwere release dus 4.0 of 4.1 is die bootloader echter niet meer NOGMAALS nodig

hetgeen ik veelvuldig gedaan heb om te testen ( 4.1 naar 3.2 en weer verder omhoog )

 

nu de vraag:

 

is dat wegens het verschil 4.1.1 ten opzichte van 4.4.3 en dus de verschillen in de bootloader

a) is de bootloader anders bij OpenPli tov VTI ?

 

ciao

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


?? Ik ben bij release van VTi 4.1 overgestapt van openpli weer terug naar VTi. De bootloader heb ik niet geflashed. Dit had ik eerder (bij VTi 3.2) al gedaan.

Géén directe problemen ervaren.....

Overigens, voor de bootloader verwijst het OpenPli forum naar de website van VuPlus.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap niet dat je je bootloader opnieuw moet flashen als je van pli naar vti en weer terug wil. Sluit eens een serieele kabel aan en kijk eens wat de console zegt, als je toch aan het testen bent?

 

Ik had van mijn duo slechts eenmaal de bootloader geflashed, en dat was om grotere images te kunnen gebruiken, de oudere bootloader ondersteunde geen images die groter waren dan 64 Mbyte meen ik. Daarna heb ik ook een keer gewisseld van pli naar vix, vti en weer terug naar pli, en nooit mijn bootloader opnieuw geflashed. Ik heb geen duo meer, dus ik kan het zelf niet meer testen, maar het lijkt mij echt heel sterk dat dit moet.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben vorige week gewisseld van Pli2.1 naar VTI4.1 en weer terug naar Pli. Alles werkte prima onder VTI.

Eenmalig de bootloader geplaatst om met grotere image's te werken.

 

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben vorige week gewisseld van Pli2.1 naar VTI4.1 en weer terug naar Pli. Alles werkte prima onder VTI.

Eenmalig de bootloader geplaatst om met grotere image's te werken.

 

Andre

 

Ik ging van de originele image naar open pli 2.3 dan naar vti 4.1 en dan terug naar open pli 2.3. Het vreemde is nu wel dat ik na een koude start steeds even het vti opstart scherm krijg en dan pas open pli opstartscherm. Open pli draait verder ok

Iemand enig idee hoe je de ontvanger weer maagdelijk als nieuw krijgt. Is daar een stappenplan voor?

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb het zelfde probleem als een eerdere poster. Bij de laatste switch van VTI naar Open blijft de boot van VTI actief.

En toch de VU+Solo 2 op OpenPLI geflashed.

Ik heb wel meer het idee dat als je een flash doet op de VU+solo2 er toch oude gegevens achter blijven. Iemand een idee om de Solo2 inderdaad weer maagdelijk schoon te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem als een eerdere poster. Bij de laatste switch van VTI naar Open blijft de boot van VTI actief.

En toch de VU+Solo 2 op OpenPLI geflashed.

Ik heb wel meer het idee dat als je een flash doet op de VU+solo2 er toch oude gegevens achter blijven. Iemand een idee om de Solo2 inderdaad weer maagdelijk schoon te krijgen?

 

Beetje vaag maar misschien heb je aan deze link iets http://openpli.org/forums/topic/29641-vusolo2-und-startscreen/?do=findComment&comment=361835

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

OpenPli is volgens mij de enige die niet het boot splashscreen overschrijft.

 

Blijkbaar lukt het OpenPLi niet het fabrieks images te overschrijven of andere images zo trots op hun werk, dat ze het fabrieks bootlogo voor het gemak ook maar overschrijven ;)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...