Con Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Ik heb pas een WIFI camera gekocht vooronze dieren, erg leuk. Echter trekt mijn router het niet wat betreft afstand. Nu zijn er een aantal mogelijkheden, ik kies voor of een extender/repeater maar ik ga liever voor een (modem)router die de afstand goed kan overbruggen. Wie heeft ervaring met WIFI voor grotere afstanden? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Wat is de afstand? Is een "zicht" verbinding mogelijk tussen de router locatie en camera? Kan je de antenne(s) van de camera vervangen door andere types? Je kan eens naar een "cantenna" kijken of een "bi-quad". Beide vrij simpel te maken voor iemand die een beetje handig is ... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Con Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 (aangepast) De router staat in de meterkast, de camera in het nachthok, een schuur buiten 20 meter van de router. Ik heb al wat lopen richten met alu-folie met resultaat. Maar 2 meter de camera verplaatsen was desastreus en niet meer te ontvangen/zenden. Dus ik overweeg een extender/repeater maar het nadeel is dat je dan nog meer kabel/troep krijgt in de meterkast. Vandaar dat ik al met een schuin oog heb zitten kijken naar een andere router. Het vervelende daarvan is, welke test je ook bekijkt, niemand noemt een overbrugbare afstand. Ook niet ter vergelijk. De antenne van de camera en router zijn van het "vaste" type. HG CC 6 maart 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Als je een repeater gaat gebruiken dan moet je die niet naast de router zetten, maar ergens tussen de router en de camera. Ideaal gesproken op de plek waar het signaal van de router nog 100% is, en waar de camera het signaal ook prima kan oppikken. Dat hoeft dus absoluut niet halverwege te wezen! Nog sterker, het is niet halverwege... De signaal demping in open lucht is namelijk vele malen lager dan door een muur heen. Dus misschien is de "beste" oplossing een repeater in een plastic waterdichte behuizing op de buitenmuur monteren... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Con Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Omdat ik waarschijnlijk binnekort een 3g-dongel krijg moetik naar een andere router kijken, da's een ander draadje. Mocht die router het ook niet "trekken" dan blijft een repeater over. Nu eerst op zoek naar de "sterkste" router. 't is weer tobben . . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Gewoon een extra AP binnen plaatsen, daar met dikke coax een externe antenne aan de buitengevel op aansluiten en het werkt altijd welk merk / type router je ook aan wenst te schaffen nu of in de toekomst. Die buitenmuren/meterkast dempt je signaal enorm, dat los je niet op met een betere router. Maximale toegestane vermogen ligt nl vast.
Con Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 (aangepast) Wat is een AP? HG CC 7 maart 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Schats Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 AP = access point VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen