Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 wie kan mij vertellen wat voor progamma ik hier voor nodig heb??, groetjes Han
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 Wat bedoel je precies? een proggie wat uitrekent wat de hexdecimale waarde is van een datum?
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 ja, dat bedoel ik wel, ik heb ddate al geprobeerd, maar daar loopt het hele systeem vast op, doorgetuurd naar een kennis en die had het zelfde probleem
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 ja, dat bedoel ik wel, ik heb ddate al geprobeerd, maar daar loopt het hele systeem vast op, doorgetuurd naar een kennis en die had het zelfde probleem
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 De interne datum(tijd) waarde in een 'systeem' is toch altijd een (signed) integer presentatie in decimaal talstelsel?<BR>Omrekenen naar hex lijkt me door een eenvoudige rekenmachine dan te doen.<BR>Probleem is wel dat een datum gedefinieerd is in een systeem: bijvoorbeeld een datumrange loopt van 1980 - 2030 voor een bepaald apparaat. Hierbij geldt dan en afspraak/definitie voor de interne integer waarde(n), maar als je die afspraak/definitie voor je 'systeem/applicatie' weet is het m.i. gewoon omrekenen.<BR>(Een apparaat dat met datumtijden kan werken met ranges van 1000-den jaren zal mogelijk een geheel andere definitie van de integer range kennen)
Aanbevolen berichten