Ga naar inhoud

date to hex

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij vertellen wat voor progamma ik hier voor nodig heb??, groetjes Han

Geplaatst:

ja, dat bedoel ik wel, ik heb ddate al geprobeerd, maar daar loopt het hele systeem vast op, doorgetuurd naar een kennis en die had het zelfde probleem

Geplaatst:

ja, dat bedoel ik wel, ik heb ddate al geprobeerd, maar daar loopt het hele systeem vast op, doorgetuurd naar een kennis en die had het zelfde probleem

Geplaatst:

Geplaatst:

De interne datum(tijd) waarde in een 'systeem' is toch altijd een (signed) integer presentatie in decimaal talstelsel?<BR>Omrekenen naar hex lijkt me door een eenvoudige rekenmachine dan te doen.<BR>Probleem is wel dat een datum gedefinieerd is in een systeem: bijvoorbeeld een datumrange loopt van 1980 - 2030 voor een bepaald apparaat. Hierbij geldt dan en afspraak/definitie voor de interne integer waarde(n), maar als je die afspraak/definitie voor je 'systeem/applicatie' weet is het m.i. gewoon omrekenen.<BR>(Een apparaat dat met datumtijden kan werken met ranges van 1000-den jaren zal mogelijk een geheel andere definitie van de integer range kennen)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.