Ga naar inhoud


wifi via coax rg 58 kabel


mhv

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Tussen een huis en een receptie ligt een coaxkabel waarover nu het internet loopt

oude meuk dus.

Nu is mijn vraag als ik op de uiteinden van de coax kabel een aptje zet ?

Dus met de antenne aansluitingen aan de bestaande kabel zal dit gaan werken, er zitten nu bnc connectoren op de kabel.

Als ik er verlopen op zet naar de antenne uitgangen van de aptjes en het hoogfrequent signaal

door de coax kabel van receptie naar huis stuur een hogere snelheid kan behalen.

Het internet is 120 MB/sec maar dat is in het huis lang niet haalbaar .

De coax kabel is rond de 40 meter lang en ligt ondergronds in een pijp.

Wie weet dit ?

 

Grtn Han

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan wel, maar het is zeker geen ideale kabel ervoor omdat hij op 2.4 Ghz behoorlijk veel demping geeft.. Wellicht is een betere antenne op de router een betere keuze. Maar..... ik zou het zeker proberen als je de spullen hebt liggen het kan zelfs winst opleveren als je draadloos door een aantal muren zou moeten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wilden het eerst draadloos gaan doen maar de kabel ligt er al en ik dacht dat er zeker veel demping in de kabel zit op die frequentie er zeker wel signaal aan zal aan komen.

Die uitgangen van de aptjes zijn in te stellen van 20 naar 100% uitgangs vermogen

Dan kunnen we eens proberen en wat gaan zoeken in de uitgangs vermogens

de aptjes zijn senao 300 N type

De snelheid is nu rond de 7 MB/sec omhoog zal gaan naar rond de 20 MB/sec of zelfs hoger

We gaan het toch maar eens proberen wie weet werkt het als een speer

 

Bedankt voor je reactie

 

Han

aangepast door mhv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ~900MHz zal je op die 40m ~25dB verliezen volgens de datasheet. De datasheet gaat niet hoger aangezien de kabel daar niet voor geschikt is. Ik gok dat je op 2.4GHz een dB of 60/70 verliest op die 40m. Met andere woorden; Deze kabel is totaal ongeschikt voor WiFi gebruik!

Kan je de kabel niet gebruiken om een STP/UTP/FTP kabel te trekken door de buis? Zo niet, dan gewoon de oplossing zoeken in WiFi. Die coax is leuk voor wat spelerij met een camera ofzo, maar totaal ongeschikt voor netwerk verbindingen boven de 10Mbit/s.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap deze zin trouwens niet:

De snelheid is nu rond de 7 MB/sec omhoog zal gaan naar rond de 20 MB/sec of zelfs hoger
Het klinkt alsof je het al hebt geprobeert? Of is dit de hoop die je hebt? (7MB/s is ongeveer 50-60Mbit/s... Dat is best snel eigenlijk. 20MB/s is iets van 150Mbit/s, en dat is zelfs voor 802.11n een zeer behoorlijke snelheid op een beetje afstand...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ~900MHz zal je op die 40m ~25dB verliezen volgens de datasheet. De datasheet gaat niet hoger aangezien de kabel daar niet voor geschikt is. Ik gok dat je op 2.4GHz een dB of 60/70 verliest op die 40m. Met andere woorden; Deze kabel is totaal ongeschikt voor WiFi gebruik!

Kan je de kabel niet gebruiken om een STP/UTP/FTP kabel te trekken door de buis? Zo niet, dan gewoon de oplossing zoeken in WiFi. Die coax is leuk voor wat spelerij met een camera ofzo, maar totaal ongeschikt voor netwerk verbindingen boven de 10Mbit/s.

 

Daarom schreef ik ook.... als je de spullen hebt liggen; gewoon proberen. Dat is nou de lol van het experiment en ik denk dat de uitkomst soms best verrassend kan zijn tegen alle theorieën in.. De demping is 1.4 db/meter op 2 Ghz trouwens.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou we hebben de test gedaan en alles aan de coax aangesloten snelheid is rond de 15 Mb/sec

dus er komt signaal binnen van ene kant naar de andere kant

helaas niet de verwachte snelheid dus einde test en we gaan het draadloos maken

op 5 ghz

antennes/aptjes moeten wat hoger ivm verkeer dat er tussen door rijd

ook hoge vrachtwagens maar we gaan dat maar proberen

het probleem was dat er geen kabel in de bestaande pijp was te krijgen

ergens een breuk of zo anders hadden we er een cat 6 kabel in getrokken

grtn Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...