Ga naar inhoud


[Strong 8000] SRT8000 en Diseq


Gast Tawan

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens gelezen dat de SRT8000 met patch V9 Diseq 1.2 ondersteund,kan iemand dat bevestigen,ik heb hem zojuist namelijk geprobeerd met een Diseq2.0 lnb de instellingen in de Strong stonden goed maar werkte dus niet op.

Alvast dank voor reacties. Gegroet Tawan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tawan,

Hieronder de instellingen voor je Strong.

 

Menu: 7/1

Voedingsspanning: aan

druk op B (afstandbediening) om verder te gaan met instellingen.

Satellite: Astra

Schotelnr: 1

Band: KU

Frequentie: 12515

LoLNB: 10600

Polarisatie: Horizontaal

Schakeling 22KHZ: Ja

 

Als je het pijltje bij: "Satellite Astra" naar links beweegt kom je bij:

 

Satllite: overige

Schotelnr: 2

Band: KU

Frequentie: 12034

LoLNB: 10600

Polarisatie: Verticaal

Schakeling 22KHZ: nee

 

Zo werkt het bij mij goed en schakel vanzelf tussen Astra en Hotbird.

 

Tevens vroeg je in een andere posting iets over de talen van Kiosk. Wel Kiosk zend steeds vaker alleen in het Frans uit en gezien de doelgroep is dat ergens ook wel logisch, jammer maar je kan de taal dan niet aanpassen. Dat aanpassen kan je doen in het menu dat je opend met de + toets van je afst.bed..met de pijltjes kan je door het menu scrollen.

suc6

V8

 

 

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chevy bedankt voor jou antwoord echter de info die jij geeft wist ik al middels dit board,maar ondanks dat toch thanks all the way,en misschien zoals je weet het gaat meestal nooit van een leie dakje,der is altijd wel wat wat haapert in eerste instantie,en meestal komt het wel goed naar een paar dagen kloten. Gegroet Tawan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Chevy dit alles kan toch wel met een Monoblock? Of moet het soms met een losse diseq schakelaar met 2 losse LNB's ik heb namelijk nog geen signaal op Astra met een Humax monoblock met diseq 2.0. (vermoed zelf eigenlijk dat het in het afstellen van schotel zit zoals gewoonlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn strong 8000 met v9b werkt prima op een Diseq 1.2 en 2 LNB's (dus geen monoblock)

 

Maar jij vraagt / zegt dat het 1.2 ondersteund en dan ga je er een diseq 2.0

op zetten ? die werken in iedergeval niet OF hij moet 1.2 compatibel zijn, de

2.0 gebruikt namelijk hele andere signalen voor aansturen voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Imagica dit wilde ik nou graag horen het is me reeds duidelijk,dat het niet met een universeel Monoblock MB-21 Diseqc 2.0 van Humax zal gaan lukken,afgaande op wat jij zegt. Misschien heb je een tip voor me welke losse 22KHz Diseqc schakelaar ik dan het beste kan kopen, de verwarring is eigenlijk een paar maanden geleden opgang gekomen na dat ik een Huyandai HS1000 voor mijn vriendin had gekocht na een week rommelen met een monoblock van Digistar kwam ik er achter dat de combie Huyandai Digistar niet te doen was ik heb toen van een ander merk een monoblock gekocht en... gelijk beeld.Dit alles deed mij deze ronde met een gepachte SRT8000-V9B nogal twijfelen.Maar ik snap hem nu,even een LNBtje der bij en losse Diseqc en gaan met die banaan,Gegroet Tawan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een triax schotel met de dual-lnb head. En ik gebruik een HQ Diseq 1.2 switch van een goedkoop merk (eurostar ofzo) van zo'n € 30,- deze werkt perfect op een strong, alleen effe rommelen met de verticale elevatie, die luisterd best wel nauwkeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...