Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Technisat zet de perfectionist op het verkeerde been... daarom is de special over de Multytenne aangepast.

Technisat gaf aan dat het om een 30 graden offset schotel ging. Na opmerkingen uit het veld heeft de maker van de special met een elektronisch waterpas en de gegevens van Dishpointer de elevatie van zijn perfect ingestelde Multytenne nagemeten. Daaruit blijkt dat het geen 30 graden offset kan zijn zoals in de gebruiksaanwijzing staat maar het moet 26 graden offset zijn en dan loopt het verhaal wat elevatie instelling perfect.

De aangepaste versie herkent men door de toevoeging 'Rev. B' 9 maart 2012.

Multytenne en TripleSat.pdf

Geplaatst:

Fantastisch! Bedankt. Ik heb nu de multytenne en die staat loodrecht.

Toch prima beeld op de gangbare zenders. Ik zit te denken aan een twin en dan plaats ik deze gelijk een aantal graden schuin naar oost!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

@SubSense

Ik zou zeker geen Multytenne meer nemen. Hij komt gewoon te kort om Eurosport HD en Histort HD bij een flinke regenbui te ontvangen. Afhankelijk waar je woont ontvang je aan het eind van het jaar de BBC-zenders waarschijnlijk ook niet meer met zo’n kleine schotel.

Geplaatst: (aangepast)

Perfect verhaal en de kregenkap op blz 14 heb ik erook op gemaakt

En met lange tire-wrap rondom de kap vastgezet.

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Perfect verhaal en de kregenkap op blz 14 heb ik erook op gemaakt

En met lange tire-wrap rondom de kap vastgezet.

plaats eens een foto als je kunt, leuk om te zien hoe je dit gemaakt hebt.

Geplaatst:

@SubSense

Ik zou zeker geen Multytenne meer nemen. Hij komt gewoon te kort om Eurosport HD en Histort HD bij een flinke regenbui te ontvangen. Afhankelijk waar je woont ontvang je aan het eind van het jaar de BBC-zenders waarschijnlijk ook niet meer met zo’n kleine schotel.

En toch ben ik erg tevreden over dit schoteltje, lekker klein en subtiel en toch een hoop mogelijkheden.

Is er al iets vergelijkbaars?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Nee, helaas is er niets vergelijkbaars waarmee je 4 satellieten kunt ontvangen. Buiten het feit dat hij klein is en niet meteen aan een schotel doet denken is het grote voordeel van de Multytenne en Triplesat dat je bij het installeren niets met losse lnb’s hebt te maken die afgesteld moeten worden. Ook geen grote bos met coaxkabels en diseqc-switches, gewoon op één satelliet uitrichten en klaar.

Maar wie weet is Technisat achter de schermen inmiddels wel bezig met de ontwikkeling van een iets grotere schotel, bijv. 60x60cm. Nadeel is dan wel meteen dat de kop dan nog groter moet worden maar dan kunnen er wel lnb’s in geplaatst worden met 4 uitgangen en dat zou voor veel mensen een welkome aanvulling zijn.

Op korte termijn is het alleen te hopen dat CanalDigitaal met een triple-lnb-quad komt voor een 80cm schotel om de Astra 1, 2 en 3 te ontvangen die dan ook net zo eenvoudig als de TripleSat in de klem van bijv. een Triax 78 of 88 gemonteerd kan worden en afgesteld wordt op de Astra 3.

post-60869-0-75575100-1331457365_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

ik had vroeger ook een offset schotel van 88cm met rotor.

Die Multytenne heeft een veel betere ontvangst en is perfect werkende voor de 4 sats.

ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

Klein en krachtig.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Natuurlijk is een vaste opstelling prettiger en in ieder geval sneller dan een draaibare schotel als je van de ene naar de andere satelliet overschakelt maar ontvang jij Planeta HD op de Astra 3 altijd perfect dus ook bij regen?

Geplaatst:

Regen ben ik de klos. Maar het is een extraatje voor mij.

Grootste probleem in mijn ogen is dat inderdaad de regen op de kop blijft liggen. Al kan ik puur een tijd nog kijken voordat ik te weinig singaal heb.

Artikel is mooi gemaakt en compleet.

Alles wat je weten moet van de Multytenne staat erin.

Je kan het document beter hernoemen naar Multytenne Bijbel.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...