Ga naar inhoud

Motor error

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op de forum gezocht naar problemen met een Jaeger motor en heb naar aanleiding hiervan een vraag. Ik ben in het bezit van een Echostar 2500IP en heb sinds kort last van een Moror error. Mijn motor draait alleen in stapjes en met de melding : Motor error. Nou wordt er gesproken over het vervangen van een reedrelais om dit probleem op te lossen. Omdat ik nog aardig groen ben wat dat betreft zou ik graag willen weten waar deze zich bevindt en of het verantwoord is om deze zelf te vervangen...

Alvast bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

voordat je aan het vervangen gaat, controleer eerst je kabel. in 99% van de gevallen is de kabel ergens kapotgegaan en helpt het vervangen van het reedrelais dus geen ene snars. de kabel is bijna altijd kapot vlakbij je ontvanger, of in het aansluitdoosje van je motor. hier zit ook het reedrelais trouwens.

door het kapje van je motor los te schroeven en de draden te volgen kom je vanzelf bij het reedrelais uit. je hebt op de aansluitstrip van je jaeger 4 draden waarvan 2 dikke en 2 dunne. de 2 dikke zijn voor de motor, de 2 dunne zijn voor de puls, en gaan dus naar het reedrelais.

wel dus eerst even met een multimeter de draden van de pulscount "doorfluiten", en daarna pas het reedrelais uit je motor trekken en vervangen.

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen