Ga naar inhoud


Nederland 1,2,3 en regionale omroep van beginsel niet FTA


rolandroland

Aanbevolen berichten


Nee dat begrijp ik maar daarvoor hadden zij de oplossing voor dat je dan smartcard kreeg waarop je alsnog toegang had dat de NPO zenders. Dezelfde constructie FTV Free To View bij Canal Digitaal. Je hebt daar Smartcard voor nodig om "gratis" Nederland 1, 2 en 3 te kunnen bekijken alsmede de HD zenders van Nederland 1, 2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tijd voor de uitschakeling van de analoge zenders in 2006 waren 2 van de 3 publieke omroepen ook gecodeerd. Staatssecretaris Medy van der Laan destijds, stond op het standpunt dat iedere TV kijker zijn gekozen signaal distributie methode zelf betaalt. Dus satelliet, kabel of antenne. Daar zit wat in maar na de val van de regering waren er toch teveel tegenstanders, NL zou internationaal ook de enige zijn met een publieke omroep die niet gratis te ontvangen zou zijn. Interessant detail was dat Medy van der Laan op vragen van tegenstanders bedragen van rond 10 miljoen per jaar noemde voor het FTA hosten van de PO op Digitenne. Haar opvolger heeft dit voor een tiende van de kosten kunnen realiseren/ onderhandelen.

Er is een jaar of half jaar geleden ook weer een balletje opgegooid om de PO weer te coderen, als bezuinigingsmaatregel? Niets meer van gehoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en het bereik van de NPO zenders via Digitenne naar het buitenland is maar slechts een klein deel. Met een goede antenne op hoogte zal dat wel iets groter zijn denk ik maar niet veel. In de krant stond zover ik mij dit nog kan herinneren is dat het onzin is dat de kwaliteit beter zou zijn dat de zenders van NPO gecodeerd werden uitgezonden. Dat argument sloeg ook nergens op omdat het alleen maar om versleuteld signaal zou gaan en dat dit op de kwaliteit geen enkele invloed heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...