Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een VU+ Duo met daarop een PLI met 3.1.1 kernel gedowngraded naar de versie van 28-12-2011. Ik maak geen gebruik van back-ups ed.

Nu loopt de ontvanger telkens vast. Nu heb ik het idee dat dit niet door het image komt maar door iets uit de voorgaande image. wie weet raad?

• Moderator
Geplaatst:

wat bedoel je met vastlopen? krijg je dan een groen scherm?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ik heb een nieuwe bootloader er in zitten anders kon de 3.1.1. kernel niet draaien...

het vastlopen gebeurd doordat er tandwielen verschijnen of de ontvanger in stand-by gewoonweg niet meer aan gaat.....

Geplaatst:

Dit is een (bij sommigen) bekend probleem wat op het openpli forum uitgebreid besproken is. Nog niet duidelijk wat het veroorzaakt - en waarom sommigen het wel hebben en waarom anderen het niet.

Heel herkenbaar. Vastlopen bij afspelen / opnames / menus ingaan etc - tandwieltjes - geen groene schermen -

Het lijkt dat de 28-12 pli de laatste stabiele was. Er zijn mensen (waaronder ik) die tot het probleem opgelost is daar terug naar flashen. Wel met de nieuwe bootloader - maar niet met de nieuwe kernel.

Geplaatst: (aangepast)

Zijn er inmiddels al verbeteringen in de combinatie van de software van Pli en de laatste bootloader?

Heb hier een VU Duo binnengekregen om "schoon" te maken.

Deze is kaal met de kernelversie 2.8.16 en openpli 2.1 van 28-12.

Is een update naar de nieuwste bootloader en de laatste Pli nog aan te raden?

Ik heb er geen schijf in en ik weet ook nog niet hoe de VU zich gedraagd.

Ik heb geen backup van de 28-12 Pli versie en zou dus een backup daarvan moeten maken.

aangepast door Beobuddy

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Sommige Duo's hebben last met de nieuwste drivers/kernel, anderen rapporteren dat ze geen problemen hebben dus het is even koffiedik kijken of jij wel last zal hebben.

Er is in ieder geval geen oplossing d.m.v. drivers o.i.d. tot nu toe dus wil je op zeker spelen dan kan je de oude image van 28-12-2011 van de site bij Openpli downloaden, deze vind je hier: http://downloads.pli-images.org/builds/vuduo-2.6.18/OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20111228_usb.zip

De images van vandaag moet je sowieso niet installeren want daar zit een probleem in m.b.t. de framebuffer die de VU's vast laat lopen.

Geplaatst:

Ik heb het e.e.a. gevolgd op de openpli site, met ook de wisselende ervaringen daarbij.

Bedankt voor de link, doet het wel niet. Maar een link naar de oude kernel images op OpenPli had ik over het hoofd gezien.

Ga het zelf proberen en laat de VU een paar dagen proefdraaien. Hopen dat deze VU stabiel blijft.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...