Marcel026 Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Hallo, Ik heb een vraag, sinds kort heb ik een Samsung led UE55 D8000 met ingebouwde satelliet ontvanger. Een mooie kans om 1 kastje bij de tv weg te werken, ik gebruik nu een Inverto Scena5 en ik heb 4 koppen om 3 Astra's en de Hotbird te ontvangen. Maar ik krijg maar niet de NL zenders (of eigelijk de zenderlijst van CD) ingelezen. Weet iemand toevallig hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Heeft iemand de instellingen per satelliet die ik kan invoeren? Alvast bedankt. Marcel
wanderer Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 (aangepast) de tv eerst laten updaten via usb of internet verbinding.... je hoeft niks in te voeren, er is een keuze menu voor sat waar 1 optie is voor cdtvv en dan kun je de kanalenscan van cd laten uitvoeren....wel moet de diseqc per sat goed staan.... dit alles is zo bij mijn eigen tv zie mijn handtekening 10 maart 2012 aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS
Marcel026 Geplaatst: 10 maart 2012 Auteur Geplaatst: 10 maart 2012 Hallo Wanderer Bedankt voor je reactie, update gedaan, maar als ik kies voor cdtvv dan vind hij niets, kies ik voor satelliet dan krijg ik wel zenders (niet de goede)? Ik zie geen diseqc in je handtekening staan? (kan aan mij liggen, ben niet echt thuis in deze materie)
Sprietje Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Hallo Marcel26 Hoe is de diseqc-volgorde in je Inverto Scena 5 voor je 4 lnb’s?
Marcel026 Geplaatst: 10 maart 2012 Auteur Geplaatst: 10 maart 2012 Ik weet niet precies wat je bedoelt, dus ik maar even een paar foto's gemaakt.
wanderer Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 je moet wel in je tv de juiste lnb toewijzen aan de juiste satelliet.... Samsung 40D6510WS
Sprietje Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Op de onderste foto zie ik dat de Astra 1 op A staat. Op de bovenste foto zie ik dat de Hotbird op B staat Op de tweede foto van boven zie ik dat Astra 3 ook op B staat Op de een na laatste foto zie ik dat de Astra 2 op C staat. Zowel de Hotbird als de Astra 3 staan allebei op B en dat kan natuurlijk niet. Kijk nu eens op je Inverto Scena 5 hoe daar de volgorde staat. Op je Samsung moeten ze precies hetzelfde ingesteld staan.
Marcel026 Geplaatst: 10 maart 2012 Auteur Geplaatst: 10 maart 2012 Astra 1 op A Astra 3 ook op B Astra 2 op C Hotbird op B Aangepast, maar waar op de Samsung kan ik die volgorde ingeven? Satellietsysteem? En dan ? "je moet wel in je tv de juiste lnb toewijzen aan de juiste satelliet...." Waar en hoe doe ik dat?
Sprietje Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Beste Marcel Dat klopt dan ook niet op je Inverto Scena 5. Het enigste wat je kan doen is kijken bij je schotel in welke volgorde je de lnb’s hebt aangesloten op de diseqc-switch. De voorkeur gaat uit naar de standaard instelling en die is: Astra 1 op ingang 1 Astra 3 op ingang 2 Astra 2 op ingang 3 Hotbird op ingang 4. Dus eventueel de coaxkabels even omwisselen op je diseqc-switch. Wel eerst de spanning van je TV of satelliettuner af voordat je gaat wisselen. Dan binnen de zaak hetzelfde instellen dus: Astra 1 op A of 1 Astra 3 op B of 2 Astra 2 op C of 3 Hotbird op D of 4. Het instellen op de Samsung gaat als volgt: De eerste foto is de instelling van de Hotbird. Die staat op Diseqc 1.0 / B. Om die bijv. op Disec 1.0 / D te krijgen, activeer je de regel van de Hotbird. Nu kun je in een nieuw menu kiezen om die bijv. op D in te stellen. Je zult als alles goed staat ingesteld wel de gehele kanalenlijst moeten wissen want bepaalde zenders staan nu aan de verkeer de satelliet toegewezen. Dus eerst de fastscan voor de eerste 1000 zenders van CanalDigitaal als dat mogelijk is, daarna de volledige scan van alle satellieten voor alle overige kanalen. Die worden dan vanaf kanaal 1000 weggezet.
Marcel026 Geplaatst: 11 maart 2012 Auteur Geplaatst: 11 maart 2012 Bedankt allemaal, het werkt! Ik had inderdaad de diseqc verkeerd staan, ik kan de satelliet ontvanger wegdoen, en de storing op History HD & Eurosport HD met stotterend beeld is ook gelijk opgelost. Nogmaals bedankt voor het meedenken. Mvg, Marcel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen