Ga naar inhoud


[SPEL] Ultimate riddle


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Even wat proberen, naar aanleiding van een opmerking in "Tel mee"

Eigenlijk durf ik het niet te zeggen dus fluister ik het maar..... een beetje kleuterschoolgehalte heeft dit topic wel !!!

 

 

Dit is aanzienlijk moeilijker, dit is een riddle game met 70 levels, de bedoeling is dat als je een level heb opgelost even een "print screen" plaatst van dat level, dus niet de URL plaatsen.

Want iedereen moet natuurlijk voor zichzelf op een volgend level proberen te komen.

Er zijn wel hints te vinden op het net, maar geen antwoorden.

Alvast wat hints: kijk altijd in de source, en sla ook altijd de foto op, want daar kunnen ook aanwijzingen in zitten. En google heb je natuurlijk ook nodig.

 

Hier is de site:

 

http://ultimateriddle.altervista.org/

 

Lees alles even goed door, en succes :D

 

Hier wat print screens van de 1ste 4 levels, wie plaats een print screen van level 5 ?

 

Salu2, D.Quijote

post-33726-0-83303500-1331386922_thumb.jpg

post-33726-0-05159900-1331386941_thumb.jpg

post-33726-0-75237500-1331386953_thumb.jpg

post-33726-0-58949800-1331386967_thumb.jpg

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Don , misschien even op weg helpen . Van 1 naar 2 lukt wel , maar "the source " lukt van geen kanten . Ik neem aan dat we het over de "bron" van het bericht hebben . Als ik dat open kom ik maar één ding tegen dat betekenis zou kunnen hebben nl:" go to princess .htm " , of iets in die aard . Maar wat ik ook probeer , het resultaat is altijd fout . Begrijp ik nu "the source" volkomen verkeerd ? Ik kom er echt niet uit . En net die "source" blijkt erg belangrijk te zijn in het hele spel . Dikwijls is het met soort spelletjes ook een kwestie van te leren hoe je hints moet interpreteren .

 

Oeps , ondertussen is level5 toch gevonden : dus zal ik nog maar wat verder zoeken naar mijn bron .

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien beter om telkens de oplossing er bij te plaatsen als je een raadsel vind. Niet de url natuurlijk, maar gewoon hoe je het hebt gedaan.

Iedereen moet dan wel de niveaus doorlopen, maar dan schiet het toch op.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene

Het antwoord staat al in de vraag die je stelt.

 

Ja, dat klopt wel, maar als je niets van webdesign of zo af weet zegt dat niet je niet veel.

Ook om in niveau 5 te geraken moet je al één en ander afweten van bijvoorbeeld photoshop.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, er zit nu schot in de zaak, voor level 4, gewoon wat klooien met helderheid en contrast. Wat ik al eerder schreef altijd kijken in de source of bron, en ook altijd de afbeelding opslaan, want er kan info staan bij de foto.

 

@ Puch;

 

Snel gevonden van 6 naar 7

 

Kijk achter de foto, dan die andere 5 nog. Daarna de 6 letters door elkaar gooien.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ D.Quijote,

 

Ja, relatief snel van 6 naar 7 (zoals je kan zien aan het uur van dat ik de berichten hebt geplaatst.)

Alweer de tip in de source code heeft het hem gedaan.

1 stap voorwaarts doen met het Caesar cipher algoritme

 

Ik zit echter met een probleem. Ik werk met een mac en de tips die in de eigenschappen van de afbeeldingen zitten kan ik niet (of ik weet niet precies hoe) uitlezen op mijn mac.

Via 'Toon info' en voorvertoning worden de opmerkingen niet getoond. Ook met photoshop lukt het niet.

Voor de afbeelding bij level 3 was hier toevallige iemand aanwezig met een windows laptop, maar nu heb ik die niet meer ter beschikking.

 

Iemand die toevallig weet hoe je dit wel kan zien?

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...