Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds 1 dag heb ik nu een VU+ Ultimo. Ik heb verschillende images getest maar voorlopig denk ik bij VTI te blijven. (Hoop dat XBMC ooit mogelijk wordt op deze box). Heb alleen nu via de originele twee-zijdige afstandbediening geen numerieke toetsen behalve de nul dan. Heb via de instellingen ook een andere toetsenbord geprobeerd maar tevergeefs. (English, Deutch).

Werk hier met VTI 4.1 en alle software-updates zijn binnen gehaald.

Op het moment dat je het qwerty-toetsenbordje met de unlock-toets vrijgeeft functioneren alle tekens. De blauwe tekens op de toetsen zijn oproepbaar door eerst de FN toets in te drukken en vervolgens de toets met de blauwe opdruk. De numerieke toetsen zijn blauw gedrukt maar ik kan ze op de nul na niet gebruiken.

Iemand een idee hoe ik deze werkend krijg en of een draadloos/wired universeel USB toetsenbord werkend te krijgen is?

Heb nu bijv ff snel mijn Logitech MK250 draadloos toetsenbord (driverloos op de PC) aangesloten maar daarvan functioneerden alleen de pijltjestoetsen.

Geplaatst:

Ik kwam er achter dat de numerieke toetsen in VTI op de achterkant van de afstandbediening wel degelijk kunnen worden gekozen maar dat dit werkt alsof je een SMS-je tikt op je mobiel.

Om bijv. de cijfer 2 te kunnen typen moet je 4 maal drukken op FN+W. Heel omslachtig dus. Om ergens bij je instellingen bijvoorbeeld even een ip adres te moeten ingeven ben je al gauw 50 toetsaanslagen verder.

Na sowieso veel gedonderstraal met CCCam in VTI en vele vastlopers op de vreemdste momenten ben ik toch maar weer andere images gaan proberen. Heb toch maar weer Open PLI2.1 geïnstalleerd. Hierop werkte CCCam gelijk goed als server (ook op mijn CT5000C+ trouwens die nu als kaartloze cliënt is opgesteld) en werken de numerieke toetsaanslagen op de afstandbediening meteen zoals het hoort.

Ook mijn wireless MK250 USB toetsenbord werkt perfect op de Ultimo mits het USB zendertje al tijdens het opstarten in de ontvanger zit ben ik achter gekomen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...