Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vreemd gevalletje...

Wanneer ik de partnerbox-plugin op een van mijn boxen gebruik, is er (sinds een aantal maanden al) bij het bekijken van een van de SD-kanalen vaak een hakkelend geluid te horen.

Het beeld is gewoon in orde, en vreemd genoeg is er bij het bekijken van een HD-kanaal niets van te merken!

Het geluid hakkelt (1 of 2 keer per seconde vat het even weg) en kan het bij perioden enkele minuten even wel goed doen waarna het weer minutenlang begint.

Tot een aantal maanden geleden was er niets aan de hand.

Het probleem doet zich voor in beide richtingen, van de 8000 naar de 800 en andersom.

Er is niets bijzonders over het netwerkverkeer te bedenken; er lopen verder geen datastromen overheen wanneer ik het probeer.

Verder kan ik gewoon verschillende HD-kanalen tegelijk opnemen en bekijken; geen probleem hiermee.

Ook bekijken van een SD-opname van de NAS is geen probleem.

Ik heb reeds enkele maanden afgewacht, of er wellicht een update van de nu geinstalleerde OpenPLi 2.1 een oplossing brengt, maar dat ik niet zo, helaas...

Ook heb ik de plugin al verwijderd en opnieuw geinstalleerd; ook is er in deze periode al zeker een keer of 2 vers geflashed.

Iemand een idee?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Klopt inderdaad!

Die MTV-zenders geven een probleem, terwijl Comedy central het wel doet (was toch ook op een MTV-kanaal?).

maar die zal wel inmiddels verplaatst zijn; er zijn zoveel frequentiewijzigingen geweest...

Ik heb gisteravond het probleem wel wat weten te verbeteren door de gebruikte poort van 80 af te halen (heb 'm naar 8890 en 8891 gezet).

Nu lijkt het gehakkel na een aantal seconden te verdwijnen en ook langer weg te blijven, nu hopen dat het zo blijft :wacko: .

Het geeft in ieder geval aan, dat het iets (in combinatie) met het netwerk zal zijn.

Geplaatst:

Het geeft in ieder geval aan, dat het iets (in combinatie) met het netwerk zal zijn.

Dan waarschijnlijk met de stack van partnerbox richting OS. Want opnames etc zijn

wel zonder problemen te bekijken.

Zal wireshark er eens tussen hangen.....

Geplaatst:

Ben benieuwd...

Omdat het een aantal maanden geleden probleemloos werkte zou het dat toch weer moeten kunnen gaan doen, zou je zeggen.

Geplaatst:

@bros,die problemen heb ik ook allemaal gehad alleen dan van 800hd naar 800se en vice versa,na installeren van image Merlin3 (waar deze plugin automatisch in is verwerkt) doen ze het perfect!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...