dvbs Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Hallo Na het verwijderen van de partnerbox-plugin en daarna opnieuw installeren is de dm in een boot-lus gegaan. Daarna heb ik geprobeerd om hem opnieuw te flashen maar dat lukt dus niet. Rechtstreeks met een PC eraan en dhcp aan krijg ik geen ipnr te zien in STOP-mode. Met een usb-mini-usb kabel krijg ik geen meldiing "nieuwe harware gevonden". En Dreamup start ook niet op (vindt geen com-poort). (Het gaat om een Windows7 pc.) Inmiddels raakt de Dream zelfs niet meer in de lus. Heeft er iemand een idee? Nog 2 extra vraagskes; zit nu aan bootloader 84, mag ik daar gewoon de laatste OpenPli over flashen?( zo neen, mag ik dan gewoon op dezelfde wijze eerst updaten naar 86? (waar vind je die bootloader (bij Dream zelf?) (Moet er wel bij zeggen dat Dreambox nog nieuw is voor mij (dacht al dat het een saaie box was/ was nog geen enkel probleem tegengekomen )) Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Geplaatst: 13 maart 2012 Ok, de box start weer op. Heb die driver (usb-usbmini-DM7020HD) dan zomaar geinstalleerd en dan Dreamup gebruikt. Daar lukte het echter niet om mee om te flashen; is dat normaal? Dan maar gelijktijdig via internet explorer (en op box afgelezen ip-nr) via internetkabel originele soft geflasht. Maar de andere vragen blijven, mag ik nu zomaar de nieuwste OpenPli erop flashen? Alvast bedankt! Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Loui (K) Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Ok, de box start weer op. Heb die driver (usb-usbmini-DM7020HD) dan zomaar geinstalleerd en dan Dreamup gebruikt. Daar lukte het echter niet om mee om te flashen; is dat normaal? Dan maar gelijktijdig via internet explorer (en op box afgelezen ip-nr) via internetkabel originele soft geflasht. Maar de andere vragen blijven, mag ik nu zomaar de nieuwste OpenPli erop flashen? Alvast bedankt! Als de nieuwste openPli gewoon opstart dan is er niks aan de hand,dan kun je verder gewoon je gang gaan om de rest er ook op te zetten.Open Pli wist alles wat er voorheen opstond dus je krijgt weer een schone box met niks erop alleen OpenPli. 15 maart 2012 aangepast door Loui (K)
dvbs Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Dag Loui(K) bedankt voor de reactie De laatste OpenPli stond er inmiddels op. Moet wel zeggen dat het flashen niet meer gelukt is op de gewone manier (geeft geen ipnr weer in STOP mode). (Misschien werkt de dhcp niet bij de pc/ben daar geen kei in) Maar soit; door weer eerst met Dreamup een "loader" te installeren en vervolgens via een browser het ipnr in te geven lukte het flashen dan weer wel. Bij het flashen met OpenPli blijven sommige instellingen (zoals een zenderlijst) wel behouden. Heeft er soms iemand een link waar alle tuner-configs worden uitgelegd (de manual vind ik iets te beperkt) ? (combinatie multifeed+motor) Het werkte; maar na de crash krijg ik het helaas voorlopig niet meer goed) 15 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 ok, alles werkt weer, maar een link naar een volledige uitleg van de tuner-configs mag nog steeds. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Inmiddels heb ik alweer opnieuw moeten flashen omdat het niet meer lukte om te booten. (dit weer na installeren van "partnerbox") Zie nu ook dat bootloader 85 is "meegekomen". Hoe kan dat, Ik heb nochtans dezelde .nfi gebruikt. Soit, alles loopt weer, maar voorlopig durf ik partnerbox niet meer te installeren. Zijn er mensen die daar wel goede ervaringen mee hebben? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
aardbeì Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 ja hoor, prima hier partnerbox. Maar... wat jij beschrijft heb ik ook gehad, icm een andere plugin (weet ff niet welke) krijg je een loop van green screens Post je lijstje van plugins eens, wellicht dat ik 't me dan herinner welke dat was mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
dvbs Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Dag aardbei Is er een file met die gegevens of wordt het overtypen? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Kijk eens in: \usr\lib\opkg\status
dvbs Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Ok, volgende plugins staan er op; cablescan, crossepg, fastscan, hdmicecs, hotplug, networkbrowser, networkwizard, osdpositionsetup,positionersetup,satfinder,skinselector, softwaremanager, videomode, videotune, wirelesslan picons: hd blue extensions: audiosync, autobackup, cccaminfo, cutlisteditor, easymedia, filebrowser, ftpbrowser, praphmultiepg, mediacenter, mediaplayer,mediascanner, mediaplayer, mediascanner, moviesearch, multiquickbutton, mytube, openwebif,pictureplayer, ppanel pli:softcamsetup Pedro Newbie, dat had ik zelf niet teruggevonden, merci. Ziet iemand iets wat niet te combineren valt met partnerbox? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
aardbeì Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 (aangepast) nee, sorry, heb zelf nog even diep gegraven. nstreamplayer en partnerbox uit de PLi feed verdragen elkaar bij mij niet, maar die staat er bij jou niet tussen vlgns mij is je lijstje niks mis mee, vraag me alleen af wat easymedia is? mvgr 21 maart 2012 aangepast door aardbeì 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
dvbs Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Moet zeggen; dit zijn de plugins die er nu instaan. Voor de laatste crash had ik nog een paar andere plugins gedownload waarvan ik dacht dat ik ze nodig had om partnerbox te doen draaien (dus dat die nstreamer er tussen zat was best mogelijk). Stom he? (Zijn er trouwens dingen waaraan de andere box moet voldoen om het mogelijk te maken; of is elke andere E2machine daarvoor geschikt? Opnames op de HDD van de UFS910 zijn goed te behandelen, en de partnerbox vanuit de 910 naar de Dream lukt ook.) Als ik nog eens tijd heb om te herstellen (mocht het weer fout lopen) ga ik partnerbox nog eens proberen. Het TV-kijken gaat nu even voor. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 (aangepast) (sorry, tweemaal hetzelfde bericht opgemaakt) 21 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
aardbeì Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 nstream heb je niet nodig voor partnerbox, sowieso heb je geen extra plugins nodig om partnerbox te laten werken (behalve 't spul wat er default al inzit) partnerbox zelf bestaat alleen voor E2 boxen je kunt met partnerbox wél b.v. ook tv kijken vanaf een E1 machine let wel op, als die E1 machine PLi is, dan moet een stream-setting op die E1 box worden aangepast naar standaard. PLi heeft er nl zelf iets voor gebouwd wat standaard aanstaat maar wat partnerbox niet kent nstreamplayer tenslotte, wil sowieso voor geen meter op PLi E2, en er schijnen ook genoeg alternatieven voor te zijn dus 't PLi team gaat die denk ik niet werkend maken mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Loui (K) Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 nstreamplayer tenslotte, wil sowieso voor geen meter op PLi E2, en er schijnen ook genoeg alternatieven voor te zijn dus 't PLi team gaat die denk ik niet werkend maken mvrgr Dit vind ik eigenlijk wel jammer, je brengt een plugin uit en zorgt er dan toch ook voor dat het gaat werken anders moet je deze plugin uit de plugin feet halen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen