Ga naar inhoud


Kan canal digitaal zien of een kaart in gebruik is.


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Canal digitaal zou volgens een medewerker kunnen zien of een kaart gebruikt word en of waar deze kaart zich bevind.

Ik vermoed dat dit een broodje aap verhaal is omdat de kaart dan ook signaal terug zou moeten sturen.

 

Mijn vraag is dan ook aan de heren techneuten of het voor canal digitaal op afstand mogelijk is om te kijken of een smartkaart wel of niet in gebruikt word.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb een satellietdealer dit wel eens horen vertellen. Hij had het gehoord via een medewerker van de dealerlijn van CanalDigitaal toen een klant een slecht of niet werkende kaart had maar ook hij had geen flauw idee of het technisch wel mogelijk is.

Ik geloof er in ieder geval niets van. Het is net wat @ DeBeek schrijft, als je tuner en ook de schotel in staat is een upload naar de satelliet terug te sturen, dan kunnen ze zien of het kaartje in gebruik is maar dat is bij een normale schotelontvangstinstallatie niet het geval. Maar waar het kaartje zich bevindt, is onmogelijk te traceren. Je zou natuurlijk de tijd kunnen meten tussen het uitgezonden signaal en het terug ontvangen signaal maar dat gaat ook niet op want verplaats je de schotel ongeveer in oostelijke of westelijke richting, dan blijft de afstand tussen de satelliet en de schotel gelijk en is er geen tijdsverschil te meten.

Met bijna 100% zekerheid kan ik dus zeggen dat dit een broodje-aap verhaal is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tuurlijk kunnen ze dat. Ze zetten hem even uit, en wachten dan totdat je online een heractivatie aanvraagt. Het zogenaamde piep systeem zeg maar :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dat al zouden doen (k geloof er geen bal van), dan kan je telefonisch of online een heractivatie doen.

In beide gevallen is niet te achterhalen waar iemand dan is. IP-adres is wel uniek, maar zegt niets over waar je bent. Alleen het land is 99% zeker.

 

Sowieso is het dikke kolder dat CDS allerlei trucjes zou bedenken om te achterhalen waar een kaart is. Wat maakt het nou uit waar een kaart is.

Het meerendeel van de ontvangers heeft geen netwerkaansluiting dus die kunnen sowieso niet terugcommuniceren. De ontvangers die wel netwerk hebben, zijn in de meeste gevallen niet eens gecertificeerd door CDS, dus ze kunnen alsnog die boxen niet besturen of informatie terug laten zenden.

 

Pertinente onzin van paranoide mensen die waarschijnlijk niets beter te doen hebben dan fabeltjes te bedenken.

 

Smartcards zijn gemaakt om te gebruiken. Iemand lapt 70 euro voor zo'n ding. Waarom zou CDS willen weten of-ie in gebruik is? Als de kaart is betaald en het abonnement wordt netjes betaald, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat de kaart in gebruik is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt dan het verschil dat de ene kaart wel rechten heeft om bepaalde kanalen open te maken en andere kaarten weer niet.

Hoe wordt dat dan gecommuniceerd?

Voor iedere smartcard staat een vastgesteld aantal kanalen beschikbaar. Hoe weer de smartcard welke wel en welke niet?

Vooropgesteld, ik weet niets van die techniek erachter.

Maar logisch bedacht moet er vorm van communicatie zijn tussen de database van CD en de smartcard welke kanalen open gaan?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij dat canaal digitaal een signaal meestuurt met het beeld signaal met daarbij het kaartnummer en de rechten, de smartkaart krijgt dit binnen en ziet dat het om zijn nummer gaat en gaat dan decoderen met de code die er is meegsetuurd.

 

groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij dat canaal digitaal een signaal meestuurt met het beeld signaal met daarbij het kaartnummer en de rechten, de smartkaart krijgt dit binnen en ziet dat het om zijn nummer gaat en gaat dan decoderen met de code die er is meegsetuurd.

 

groet Robert

Ongeveer... CD stuurt een signaal naar de kaart met kaartnummer en codes. Afhankelijk van de codes weet de kaart welke zenders hij mag decoderen. Dit signaal komt eens in de ongeveer 10 dagen en niet bij elke uitzending (zoals ik het hierboven uit zou kunnen lezen).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton2207

Dit klopt helemaal wat je schrijft. Het feit blijft echter bestaan dat CanalDigitaal nog steeds niet kan zien of de kaart ook daadwerkelijk in gebruik is. Ze kunnen daar alleen achterkomen door je af te sluiten en wachten of er gereageerd wordt door de kaarthouder dat hij niets meer kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...