mauspartyhouse Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Ik hoop dat het met instellen te verhelpen is, alleen ben ik nog niet achter hoe.... Als ik met de dvb-s tuner radio luister, en de dvb-c tuner gaat een opname starten dan stopt de radio en gaat de 7020HD 'live' over op de opname. Is het mogelijk dit zo in te stellen dat de 7020HD op de achtergrond gaat opnemen zodat de radio functie niet gestopt wordt ? ET8000
Loui (K) Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Mitst de radio de zelfde transponder gebruikt,zou het moeten lukken door gewoon weer naar radio te switchen. Anders is het niet mogelijk.
mauspartyhouse Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Geplaatst: 13 maart 2012 Mitst de radio de zelfde transponder gebruikt,zou het moeten lukken door gewoon weer naar radio te switchen. Anders is het niet mogelijk. Dat is het zeker, want het is zelf een ander ontvangst protocol ! Radio via Satelliet (dvb-s) Opname via Kabel Ziggo (dvb-c) Ik kan ook wel terug schakelen naar radio alleen mijn punt is juist, het voorkomen dat de ontvanger van radio af gaat wegens de opname. ET8000
Loui (K) Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Heb je wel eens geprobeerd de bovenste regel op nee te zetten?
mauspartyhouse Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Nee, omdat ik vermoed dat er een melding volgt als er een opname dient te starten, en de radio staat aan. Deze melding zie ik niet omdat de tv uit staat bij het radio luisteren. De ontvanger moet dus ten alle tijden opnemen zonder belemmering. Ik zal eens gaan testen met de voorrang optie. ET8000
mauspartyhouse Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Helaas heeft het geen zin gehad Loui. Opname is begonnen en de radio is stop gezet. Na de opname blijft de ontvanger op de opgenomen zender aan staan.... Is dit dan echt niet in te stellen.... Moet toch mogelijk zijn dat de opneem taak op de achtergrond plaatsvindt ? ET8000
Loui (K) Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Ik zou het verder niet weten,ik zou deze vraag eens voorleggen aan de Pli bakkers mischien hebben zij een idee.
dvbs Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Bedenking; Als je naar zender X van transponder A kijkt en hij gaat in opname op zender Y van transponder B, blijft het zwart en de dm blijft "zogezegd" op zender X staan. Lukt het toevallig niet om de radiolijst gewoon als extra fav tv-lijst aan te maken en niet over radio-modus te gaan? ('t Is maar een ideetje he) BTW heb hier een testje gedaan met de Open Pli 13/3/12: opname van één (via dvbt) start gewoon terwijl de radio bljft spelen (sat); omgekeerd weet ik dus niet. Succes 15 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 mauspartyhouse Je spreekt toch over 2 verschillende tuners he en geen "gecombineerde" c/t-tuner? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
mauspartyhouse Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 mauspartyhouse Je spreekt toch over 2 verschillende tuners he en geen "gecombineerde" c/t-tuner? Correct dvbs, ik heb twee sepparate tuners in de ontvanger zitten. Je schrijft dat je getest hebt en ook pli draait, heb jij de radio lijst onder 'radio' staan, of als tv favo aangemaakt? Zal bij gelegenheid hier ook eens testen of het plaatsen van de radio zenders onder 'tv' zin heeft. ET8000
dvbs Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 mauspartyhouse Wacht nog even met dat te proberen, bij mij is het wel gelukt met de radiozenders onder "radio". Maar zoals gezegd: radio via dvbs luisteren en gelijktijdige tv opname via dvbt. Ik heb niets veranderd in de instellingen in OpenPli. Als je dan probeert met de c/t zou het in princiepe toch zowel met t als met c moeten werken, niet? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
mauspartyhouse Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 mauspartyhouse Wacht nog even met dat te proberen, bij mij is het wel gelukt met de radiozenders onder "radio". Maar zoals gezegd: radio via dvbs luisteren en gelijktijdige tv opname via dvbt. Ik heb niets veranderd in de instellingen in OpenPli. Als je dan probeert met de c/t zou het in princiepe toch zowel met t als met c moeten werken, niet? Lijkt me wel ja.... Maar zeker weet ik het ook niet. Dus even voor de zekerheid: Jij kunt radio luisteren met je dvbs tuner en als er tegelijk een opname start op je dvbt tuner, dan wordt de radio funtie niet stopgezet? ET8000
dvbs Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 (aangepast) Ja dat is volledig juist. Heb zelfs daarna de testopname eens gecontroleerd en die was ok. Het zou wel straf zijn mocht het met een T-opname lukken en met een C niet he? (we spreken toch over een combi c/t tuner) (Kleine bemerking; heb wel radio geluisterd via mijn TV, dus niet via de webinterface met de ontvanger in standby.) Zou er dan toch ergens iets kunnen ingesteld worden? Ligt het aan de soft? Heb jij een recente OpenPLi? (als het daar al kan aan liggen he) Nog een vraagske, kan je nog terug radio luisteren eenmaal de opname gestart is? (kan je dan nog naar radio-modus?) 17 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
mauspartyhouse Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 Ja dat is volledig juist. Heb zelfs daarna de testopname eens gecontroleerd en die was ok. Het zou wel straf zijn mocht het met een T-opname lukken en met een C niet he? (we spreken toch over een combi c/t tuner) (Kleine bemerking; heb wel radio geluisterd via mijn TV, dus niet via de webinterface met de ontvanger in standby.) Zou er dan toch ergens iets kunnen ingesteld worden? Ligt het aan de soft? Heb jij een recente OpenPLi? (als het daar al kan aan liggen he) Nog een vraagske, kan je nog terug radio luisteren eenmaal de opname gestart is? (kan je dan nog naar radio-modus?) Heb tot vorige week pli geupdate, dus de versie is vrij nieuw. Ik luister overigens ook niet via de webif. En ja, ik kan terug naar de radio modus, nadat deze stop is gezet door de opname..... Vreemd dat jij hier geen last van hebt. Mogelijk dat een andere gebruiker dit eens kan testen ! ET8000
dvbs Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 (aangepast) Laatste idee: Onder /instellingen /opnames staat: " opname op de achtergrond : enkel voor harde schijf " of zoiets (weet het niet exact van buiten) in het menu dat Loui (K) laat zien; maar dan op het tweede blad. Wat staat er bij jou? En gebruik je een interne of externe HDD? Nog niet opgeven he. 18 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen