konijn5 Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Hey ! Ik verhuis binnenkort , en ik wil me verdiepen in het hele satelliet verhaal. Op dit moment denk ik aan TV vlaanderen om de Belgische kanalen te voorzien, en heb op hun site de volgende schotel gezien; http://www.tv-vlaand...multitenne.aspx Is dit iets waar ik aan de slag mee kan , of raden jullie een (grotere) schotel aan? Ik veronderstel dat ik hier maar 1 kanaal kan zien , en geen 2e kanaal mee kan opnemen ? Zijn er betere oplossingen in dezelfde prijsklasse ? Verder zit ik met volgend dilemma , ik heb reeds een mythtv backend operatief met DVB-stickje om zo de 2 Belgische DVB kanalen te ontvangen, het lijkt mij wel wat om dit verder uit te breiden met een satelliet PCI kaart of een USB model ( ik vond dit voorbeeld ; http://www.tbsdtv.co...-tuner-usb.html ). Ik heb gelezen dat USB receivers traditioneel relatief traag zijn voor het 'zappen' , is dit voor alle modellen zo ? Zijn er nog andere beperkingen aan die dingen (ik denk dan aan de ondersteuning voor een Tv vlaanderen key card etc). Mijn embedded gentoo systeem heeft geen pci (wel USB) dus het is zo dat als ik een PCI kaartje moet nemen , ik een nieuwe server zal moeten kopen (elektriciteitsrekening zal anders overdreven worden met een oud 300Watt systeem dat ik hier nog heb liggen) , Zal dus al snel een €400 kosten (kaart incl) en dan ben ik al meer geneigd om type dreambox (of andere/betere?) in huis te halen (natuurlijk op voorwaarde dat ik mijn opgenomen tv programma's naar mijn NAS kan sluizen als archief?). Zoals je dus ziet , vele mogelijkheden ,vele vragen en weinig antwoorden Ik hoop dat de experten mij even willen helpen. Alvast bedankt! Jo
konijn5 Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Bon , ik zal het verloop van mijn zoektocht maar even noteren (er kan maar ooit iemand geholpen mee zijn). Ik heb onderzocht dat deze dual tuner gesupporteerd is door linux ; http://www.mystique-tv.de/de/produkte/tv-karten/dvb-s-dvb-s2/mystique-satix-s2-sky-xpress-dual (er is een vertaalmodule van google op toegevoegd). Vraag is of ik met een cardlezer TV vlaanderen kan decorderen op deze manier, any toughts on that one ? Verder ziet ook de dreambox 500HD er goed uit , echter beetje aan de prijzige kant, maar zeer energiezuinig , en het is mogelijk om een nas in te mounten om de nodige afleveringen op te nemen, wat zeker een plus is. Ik zoek verder nog enkele inlichtingen ivm schotel , kan echt niemand mij hiermee helpen ? Cheerz!
sattv4iedereen Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 er zijn diverse meningen over een multitenne,en daarom,kan ik je daarover geen raad geven. als leuke ontvanger,durf ik je een vu aan te raden,die is goedkoper,en ook goed voor dagelijks gebruik.ik ken iemand (mijn vriend trouwens) die 2 vu duo's heeft,en die heeft nagenoeg nog niet gehaperd.als je toch nog verder wilt dan tvv,dan heb je plaats voor nog een kaart,of moest de gebruikte softcam's niet meer werken,dan heb je nog ci sloten. ik heb een usb satontvanger,met ci mogelijkheden,en kan daarmee ook TVV decoderen en andere geldige smartcards. met alternatieve software,kan je deze koppelen aan bvb de in mijn voorbeeld de VU duo. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
konijn5 Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Hey sattv4iedereen, Alvast zeer bedankt voor je reactie Welke usb satontvanger heb jij ? en waarop draai je dit (windows/linux/mac) ? Is dit een single of dual tuner ? HD? Die VU+ DUO TWIN HD kost ook snel €300 hoor, wel het grote voordeel dat ik mij niet meer met het onderhoud van een mediacenter moet bezighouden Er blijft nog wel een klein probleem daarmee , ik zou mijn schotel op het dak zetten , en mijn tv is daar relatief ver vanaf, dus dan wordt het kabels trekken in huis vrees ik (iets dat ik met een mediacenter niet zou hebben aangezien deze dichtbij de schotel kan staan en verdere distributie kan over het netwerk verlopen). Moeilijke keuze
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen