Ga naar inhoud


[VTi 4.0] Cifs mounten werkt niet?


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een week op mijn Vu+ Duo met VTi 4.0 een samba-share te mounten, maar dat lukt me nog steeds niet.

Als ik het via het menu probeer, verschijnt de share niet. Als ik het in de shell doe (mount -t cifs //server/share /mnt/net/xyz), gebeurt er ook niets. Ik krijg dan de melding mount: mounting failed: Invalid argument

 

Mis ik nog een package of component oid om het mogelijk te maken?

Ik heb meer dan 15 jaar ervaring met Linux en Unix, maar op deze box krijg ik het niet voor elkaar...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, Hadrian

Invalid argument gaf aan dat het argument user,passwd ontbrak (toch)

 

default is het commando

mount -t cifs -o user=USER,password=PASSWD,rw //192.168.1.88/share /media/net

 

media/net is het standaard mountpoint voor de mount als er al een hdd ingebouwd is.

 

op welke samba server wil je mounten (ook een linux kist? )

 

ciao

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mount inderdaad een linux share. Daar draait ook samba.

Of ik nou met of zonder username en password mount, ik blijf die foutmelding krijgen.

 

Kan ik in de shell ook een package-manager gebruiken (iets ala yast/yum oid)? In plaats van via het tv-scherm?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vanaf hier niet bij de tv, maar ik probeer nu via de webinterface en de remote-control ism een OSD-screenshot de packages te vinden. Beetje een rotwerk (ik moet na elke toets op een nieuw scherm wachten).

Samba en VU zitten in dezelfde Workgroup ja, dat had ik al ergens voorbij zien komen. Eigenlijk zou het niet nodig hoeven zijn, maar ik heb ze sowieso liever in dezelfde workgroup.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje een rotwerk (ik moet na elke toets op een nieuw scherm wachten).

ja wellicht duurt dat even dan...

maar ik geloof dat je die niet in de feed zult aantreffen

die moet je elders downloaden en manueel installeren

swat_3.0.24-r11_mipsel.ipk

echter gaan we misschien wel een brug te ver!

de linux kist moet natuurlijk toestaan dat er vanuit het IPadres van de VU een inbreuk gedaan wordt

1)is de firewall desbetreffend aangepast?

2)is de host VU+ toegevoegd aan de hosts file?

ciao

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet op zoek naar swat (hoewel erg handig, maar de smb.conf is niet zo heel groot), maar toen ik langs de c kwam, was cifs uitgeschakeld. Ik ben niet eens meer verder gaan zoeken :D

 

Op één of andere manier was cifs dus niet ingeschakeld, maar netwerkbrowsen etc stond wel aan. Een mount maken werkt dus nu wel, bedankt Tonskidutch voor het meedenken. Ik zag jouw usernaam ook al op andere Vu+ fora voorbijkomen.

 

Ik ga nu proberen mijn Windows-7 share te mounten, dat schijnt weer anders te moeten, dus ik ga me weer inlezen.... ;)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens moet voor de // niet een :

staan?

misschien is dat het invalid argument

 

je kunt overigens ook mounten door de /etc/auto.network aan te passen

voorbeeld:

linuxpc -fstype=cifs,rw,soft,rsize=8192,wsize=8192,user=cifs,pass=secret ://10.0.0.65/dreambox

en dan een mount -a in telnet typen (waardoor de autofs het gegeven opnieuw gebruikt als mount

 

maar je PC moet wel toestaan dat de VU eraan mag

aangepast door Tonskidutch

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet op zoek naar swat (hoewel erg handig, maar de smb.conf is niet zo heel groot), maar toen ik langs de c kwam, was cifs uitgeschakeld. Ik ben niet eens meer verder gaan zoeken :D

Op één of andere manier was cifs dus niet ingeschakeld, maar netwerkbrowsen etc stond wel aan. Een mount maken werkt dus nu wel,

aha tja dat moet je vinden en daarmee geeft vraag en antwoord niet altijd resultaat

(het hangt ook van een beetje geluk af :D )

 

veel plezier

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...