Ga naar inhoud


[VTi 4.0] Cifs mounten werkt niet?


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een week op mijn Vu+ Duo met VTi 4.0 een samba-share te mounten, maar dat lukt me nog steeds niet.

Als ik het via het menu probeer, verschijnt de share niet. Als ik het in de shell doe (mount -t cifs //server/share /mnt/net/xyz), gebeurt er ook niets. Ik krijg dan de melding mount: mounting failed: Invalid argument

 

Mis ik nog een package of component oid om het mogelijk te maken?

Ik heb meer dan 15 jaar ervaring met Linux en Unix, maar op deze box krijg ik het niet voor elkaar...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, Hadrian

Invalid argument gaf aan dat het argument user,passwd ontbrak (toch)

 

default is het commando

mount -t cifs -o user=USER,password=PASSWD,rw //192.168.1.88/share /media/net

 

media/net is het standaard mountpoint voor de mount als er al een hdd ingebouwd is.

 

op welke samba server wil je mounten (ook een linux kist? )

 

ciao

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mount inderdaad een linux share. Daar draait ook samba.

Of ik nou met of zonder username en password mount, ik blijf die foutmelding krijgen.

 

Kan ik in de shell ook een package-manager gebruiken (iets ala yast/yum oid)? In plaats van via het tv-scherm?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vanaf hier niet bij de tv, maar ik probeer nu via de webinterface en de remote-control ism een OSD-screenshot de packages te vinden. Beetje een rotwerk (ik moet na elke toets op een nieuw scherm wachten).