rolandroland Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 (aangepast) Van Canal Digitaal had ik een brief gekregen waaruit blijkt dat mijn abonnement was opgezegd. Ik had Canal Digitaal hier vervolgens via de telefoon op aangesproken dat het abonnement opgezegd was, maar had die brief niet bij de hand. De medewerker kon dit niet zien dat Canal Digitaal het had opgezegd. Vervolgens kreeg ik een brief van Canal Digitaal met daarin de volgende inhoud: Geachte heer, mevrouw, Bij deze bevestigen wij de ontvangst van uw brief waarin u aangeeft uw abonnement op uw CanalDigitaal-pakket te willen beëindigen. In uw schrijven geeft u tevens aan reeds eerder uw abonnement op het CanalDigitaal-pakket te hebben opgezegd. Helaas hebben wij u brief niet ontvangen. Indien u eerder uw brief per aangetekende post heeft verzonden dan verzoeken wij u vriendelijk het nummer en de datum van de verzending aan ons door te geven. Na ontvangst van het verzendbewijs of het nummer van uw aangetekende brief zullen wij uw aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Zonder dit verzendbewijs hanteren wij uw huidige contractperiode en zal uw abonnement per 20/03/12 worden beëindigd. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service Met vriendelijke groet, Canal Digitaal Vervolgens gevraagd aan Canal Digitaal dat zij niet in hun systemen konden kijken dat zij deze brief naar mij hebben verzonden. Dat kon wel, maar dan moest ik een exacte datum hebben. Die had ik niet paraat. Ik heb uiteindelijk de opzegbrief van Canal Digitaal gevonden in mijn administratie. Hij was verzeild geraakt achter de bureau lade. Daarin stond het volgende: Geachte heer, mevrouw, Wij hebben uw verzoek tot het aanpassen van uw huidige abonnement op het HDTV-pakket verwerkt en wordt conform de Algemene Voorwaarden op 20/03/12 doorgevoerd. Vanaf die datum kunt u niet meer kijken naar het HDTV-pakket. Eventuele aanpassingen aan andere (optie)pakketten worden separaat aan u bevestig. Het is mogelijk dat de aanpassing en de nota van de maand waarin dit wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Eventueel teveel in rekening gebrachte abonnementskosten die hieruit voortvloeien worden verrekend met de daaropvolgend Wij vertrouwen erop van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Canal Digitaal Deze brief heb ik verstuurd aan Canal Digitaal en dus géén verplichte vereiste van Canal Digitaal om een verzendbewijs te overhandigen. Canal Digitaal heeft dit uitgezocht waarin het mis is gegaan. Tijdens de upgrade een (van pakket basis naar het Entertainment pakket) en contract verlenging is het HDTV-pakket ook mee gegaan. Ik krijg nu met terugwerkende kracht het geld terug van dit pakket wat ik al opgezegd had. Daarbij heeft het wel vanaf mijn zijde langer geduurd voordat ik de juiste bewijsstukken kon vinden. Eind goed al goed? Zie ook een bericht van de Ombudsman waaruit blijkt dat Canal Digitaal haar opzeggingen in de administratie niet goed ten uitvoer brengt: http://www.deombudsm...ldigitaal-bij-g 14 maart 2012 aangepast door rolandroland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen