Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gistereren start mijn DB niet meer op. Wanneer ik het apparaat aanschakel licht het LCD-scherm wel op, maar blijft blanco.

Verder gebeurt er helemaal niets meer.

Ik heb de DB uit elkaar geschroefd en de aanwezige harde schijf op mijn PC aangesloten. Deze wordt wel herkend,maar is niet uit te lezen. Maar dit kan misschien komen omdat de schijf niet direct in windows is uit te lezen ivm Linux-format ?

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Wellicht te voeding ? Deze is in het verleden al een keer vervangen door de vorige eigenaar.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Superdimi

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Geplaatst:

@Loui,

Bedankt voor je snelle reactie. Voor dreamup heb je volgens mij een null-modemkabel nodig. Die heb ik wel. Alleen heb ik geen PC waarop ik die nog kan aansluiten.

Of kan dit ook zonder null-modem kabel ?

Geplaatst:

Als je geen PC hebt blijft er niet veel over om weer toegang te krijgen,ga er even mee naar een vriend of kennis of haal een veroop tussen usb en serieel post-33346-0-74430400-1331736510_thumb.jpg dan kan het ook via de usbpoort maar wel via de nulmodemkabel zo zou het moeten lukken

Geplaatst:

Het is een kleine moeite om zo'n kabeltje aan te schaffen. Er zijn zelfs PCI-kaarten met een serieele poort in een pc te bouwen.

Misschien een rare vraag, maar als de voeding stuk is, wat kun je dan nog met Dreamup bereiken ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...