Lauketib Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Hallo, een plaatselijke satellite shop waar ik info gaan vragen ben beveelt met deze configuratie aan: - Schotel Visiosat Bisat, lnb houder (19°+23°+28°), 3x Single lnb's, 1x Diseqc schakelaar, alu muurbeugel 35cm, Inox bevestiging, 8x Crimp-Connectors, 10m + 6m coax. Euro = 228. - 4h werk (niet inbegrepen) voor afstelling en plaatsing - TV-VL Gecertificeerde ontvanger met opname-functie de M7-SAT801 Euro = 169 - eventuele upgrade om tegelijkertijd te kunnen opnemen: M7 DSR-8141 tuner (prijs nog onbekend) in de plaats van de andere tuner + meerprijs van 116 euro voor Twin lnb's, extra Diseqc switch, extra 10m + 6m coax, extra 8x Connectors, extra montagewerk Is dat een redelijke aanbieding? Is deze configuratie eigenlijk aan te bevelen? Ik wil een systeem om TV Vl + de Britse zenders te ontvangen én tijdens het kijken een ander programma op te nemen.
Emekli Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Het schotel-gebeuren is bijna goed, je kan beter gaan voor twin-LNB´s en dan 2x DiSEqC-switch. Als je nu een ontvanger koopt, wil je toch HD en ook opname-mogelijkheid?, en laatste gaat maar zéér beperkt met single LNB´s. Zulke ontvangers hebben altijd twee of meer tuners, zodat je het een kan kijken en het andere opnemen. Wat de ontvanger betreft, wil je altijd zonder problemen kijken?, dan beter een "Linux" ontvanger van Vu+ of Dream. Dan heb je in ieder geval geen last van de nukken van TVV. Bij de meeste ontvangers van TVV, vind je nog al wat beperkingen. Het plaatsen van de schotel zou ik zelf doen, spaar je aardig wat geld uit. Deze sats; (19°+23°+28°), zijn precies degene waar je B/NL/D/UK en enkele andere landen mee kan ontvangen, zie: http://www.flysat.com/astra19.php http://www.flysat.com/astra23.php http://www.flysat.com/28east.php 15 maart 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
dvbs Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 (aangepast) Lauketib De keuze van een nieuwe installatie is niet evident. Laat je niet leiden door 1 raad, maar lees je zeker eerst in; en als je keuze gemaakt is, ga dan toch nog eens rondneuzen in het desbetreffende forum. Feit is dat je pas beseft dat het een verkeerde koop is nadat je het hebt aangeschaft. "Bouwen van een huis doe je beter de 2 de keer", wel die vlieger gaat hier ook op: eens je een tijdje een ontvanger thuis gebruikt, besef je pas wat je wél wou; -Wat hebben vrienden en familie? Zijn die daar tevreden over, is het dat wat je wou?- Emekli heeft zeker gelijk: "Het schotel-gebeuren is bijna goed, je kan beter gaan voor twin-LNB´s en dan 2x DiSEqC-switch. Als je nu een ontvanger koopt, wil je toch HD en ook opname-mogelijkheid?, en laatste gaat maar zéér beperkt met single LNB´s. Zulke ontvangers hebben altijd twee of meer tuners, zodat je het een kan kijken en het andere opnemen." De keuze van de ontvanger moet ook afhangen van betrouwbaarheid, gebruiksgemak, verdere fabrieksondersteuning.... van het toestel én kennis/interesse/geduld.........van de gebruiker. De enige raad die ik durf te geven is: koop zeker geen single mpeg2/dvbs tuner meer! Succes en nog veel plezier hier! 16 maart 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Lauketib Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 alvast bedankt voor deze informatie. Qua schotel en lnb's ben ik dan al wel zeker (die dubbele), alleen voor de tuner weet ik het dus niet... 'k heb geen familie of kennissen die een schotel hebben, kan dus nergens vergelijken. Soms kom je tuners tegen die wel 1000 euro kosten, dat vind ik toch wat veel. Wat is dan bvb een aan te bevelen dubbele tuner die handig in gebruik is en die dus kan opnemen terwijl je een andere zender bekijkt? Moet dat trouwens met ingebouwde hard disk of kan dat ook externe zijn? Maken die tuners tijdens het gebruik veel lawaai, gezoem? Om die reden ooit Belgacom tv buiten gesmeten... ;-)
dvbs Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Lauketib Lawaai heeft vooral te maken met het type HDD en wel of niet aanwezigheid v/e fan. Misschien nog een tip: kijk eens in Reviews @ sat4all.com of daar een ontvanger tussen staat waarvoor je interesse hebt, of geef eens een voorbeeld van waar je aan dacht. Let op: als je het vraagt in het desbetreffende forum moet je de reacties met een korrel zout nemen (iedereen prijst zijn eigen ontvanger aan he(sorry mannen)); dus misschien toch beter hier. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen