Ga naar inhoud


Rebox RE-9000HD PVR Update wil niet!


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ik had de software update op een UBS stick gezet. Helaas blijft hij maar hangen op downloaden staan bij de satelliet ontvanger. Na 2 uur heb ik de USB-stick er uitgehaald. Dan loop ik toch wel risico dat het apparaat kapot kan gaan?!

 

Wat is hier aan de hand? Met dezelfde UBS stick had ik nog een andere Rebox voor Digitenne een update er in gezet maar dat bestand heb ik direct gewist....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heel lang ging het updaten probleemloos.

Ergens verleden jaar ontstonden er plotseling problemen met het updaten van de software, ontvangers bleven hangen tijdens de update.

 

Ikzelf heb ondertussen ook 2 keer een dode ontvanger gekregen tijdens het vervangen van de software.

 

Rebox heeft als aanbeveling, de update via het netwerk rechtstreeks vanaf hun server te doen, om vastlopen te voorkomen.

Ondertussen is gebleken dat dat ook geen garantie is voor een succesvolle update.

 

Wanneer de boel is vastgelopen, en de ontvanger niet meer opstart, zijn er een paar oplossingen.

 

Je kan tijdens het inschakelen met de netschakelaar de program up toets op je ontvanger ingedrukt houden, en kijken of de update daarna wel goed gaat.

 

Een andere mogelijkheid is het programma porter, en een RS-232 nul-modem kabel.

 

Nagenoeg altijd is hiermee de ontvanger weer tot leven te brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als met al een risicovolle klus dus Ceesv?Gelukkig kon ik het toestel weer aan de praat krijgen door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens wilde hij zich zelf niet meer uitschakelen, melding: Wait. Nogmaals stekker er uitgehaald. En nu werkt hij weer zover ik na heb kunnen lopen. Ik heb inmiddels allerlei merken gehad ik vind ze stuk voor stuk onbetrouwbaar.

 

Dus je hebt 2 dode ontvangers er voor terug gekregen? En in de voorwaarden staat denk ik, wanneer je een update doet dat je garantie komt te vervallen? Dat mag niet maar ja....

 

Dan maar geen update voor de RE9000PVR. Alleen hij neemt soms programma's niet goed op. Net als zijn zusje van Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, geen permanent dode ontvangers, via de Seriële poort en het programma porter kon er weer software ingeschoten worden.

 

Het zou niet mogen kunnen, maar je loopt bij de Reboxjes een verhoogd risico, dat de sw update mislukt, en je op zoek moet naar een computer met RS-232 en een nul-modem kabel.

 

Over de laatste update is men niet erg tevreden, er zijn nogal wat rapporten over vastlopers.

SW 1.09.75 en 1.09.90 blijken in de praktijk het beste te werken, ik heb geen klagen over de ontvanger en heb geen behoefte op dit moment om te upgraden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt in ieder geval voor je snelle hulp Ceesv! Dat scheelt mij weer zorgen.

 

Als ik dat ding weer terug doe naar fabrieksinstellingen dan ben ik denk ik alles weer kwijt. Hij wilde helaas niet de zenderlijsten e.d. opslaan op mijn externe harde schijfje. Want na dit incident werkt hij wel wat slechter!

 

http://www.rebox.tv/documentatie/Handleiding_software_update_Rebox_ontvangers.pdf

 

Staat inderdaad dat een update op eigen risico is.... Zo goed werkt het dus!

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...