Gast Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 Volgens Duwgati, moet de interne eeprom worden hernoemd indien men met Chipcat de Funcard wil laden. Hoe doet men dat???<P>Trouwens als ik ***geen-reclame*** gebruik, krijg ik een "Sync error" (ook als ik de card lees).<P>Met Chipcat is de melding echter "AVR device error $00000" als ik de card wil lezen.<P>Kan het aan de Mastera liggen of is de kaart misschien beschadigd <P>Alvast bedankt <B>null</B>
Gast Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 ehhh, heb je wel je mastera2 op atmel mode gezet? <BR>mode4 dus
maveric Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 En de eeprom aanvinken bij ***geen-reclame***
borsjea Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 Im chipcat de juiste card kiezen (funcard, AT 90S8515, 24C64) de 2 file's inlezen en dan schrijven
Gast Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 Om in ***geen-reclame*** te kunnen programmeren op een funcard moet je als volgende te werk gaan.<BR>1. Zet mastera in mode Atmel (4)<BR>2. Kies in het programma ***geen-reclame*** voor AVR,AVR90S8515 en flash / int eeprom.<BR>3. Kies onder LOAD 1 de flash file die je op <BR> de kaart wil schrijven.<BR>4. Kies onder LOAD (dus niet load 2) de<BR> eeprom file die je op de kaart wil schrijven.<BR>5. Vink helemaal rechts onderaan programm, data,config en eeprom aan.<BR>6. Druk nu op write.<BR>Als eerste zal de loader geprogrammeerd worden.<BR>7. ***geen-reclame*** vraagt hierna aan je om de mastera in mode 0 te zetten, doe dit en druk op enter.<BR>8. ***geen-reclame*** vraagt vervolgens de mastera in mode 1 Atmel te zetten (LET OP, dit is voor de mastera MODE 4 !!!<BR>Druk hierna op enter.<BR>Als alles goed gegaan is geeft ***geen-reclame*** rechts bovenaan aan dat hij ready is.<BR>Deze manier van programmeren geldt dus voor de 3 in 1 file op een Funcard.
Gast Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 Je zou haast zeggen dat de kaart er verkeerd om in zit of dat je MasterA te weinig spanning krijgt. (Ga zelf voor optie 1).<BR>Gebruik hier een 9V 500mA gestabiliseerd PSU-tje voor. De Fun (paars) doet het prima (heb immers beeld dus dat zit snoer). Heb je een 1:1 serieel kabeltje gebruikt? COM-poort echt vrij??
Gast Geplaatst: 18 september 2001 Geplaatst: 18 september 2001 Echt, Chipcat werkt (volgens mij) het simpelste: Lees reply van Borsjea; bij een fun 3in1 file hoef je geen interne eeprom te hernoemen, je plaatst enkel de 2 files (AT90S8515 en 24C64)onder de tab en klikt proggen <P>have fun, dism
Gast Geplaatst: 18 september 2001 Geplaatst: 18 september 2001 Bedankt allen voor de tips.<BR>Ik had echt alles goed gevolgd - juiste aansluitingen enz.<P>@ Sammy<BR>Ik heb precies stap voor stap je advies gevolgd behalve het volgende:<P>"7. ***geen-reclame*** vraagt hierna aan je om de mastera in mode 0 te zetten, doe dit en druk op enter.<P>Dit laatste gebeurt dus niet. Mastera gaat meteen naar stap 8. (Atmel mode 1 - 4 op Mastera). Click ik op OK krijg ik weer de "Sync error" melding.<P>@MIMISIKU - misschien ligt het wel aan de spanning. Ik heb een 8.2v 600mA 5w (was met de Mastera meegeleverd - incl. kabel).<P>Zijdelings - zonder kaart met de 3in1 patch van Ivan alsmede zijn settings - heb ik op de hummie alleen enkele zenders (CNN en Travel). Terwijl Mijn Philips 5816 met Goldcard alle Astra en Hotbird zenders heeft behalve P* K* en T*)..klopt dat.<P>De frustraties nemen toe..
Gast Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 Àan de kabel(type) kan het bijna niet liggen, de gegevens die jij post komen overeen met die van mijn mastera II en die draait als een zonnetje <P>Is je kaart mischien defect <P>have fun, dism
Gast Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 @tv_freak <BR>Probeer eens met chipcat een 3 in 1 file te prog. en pak direct de laatste nieuwe bij duck.<BR>Toch vind ik het vreemd dat bij jou die ene stap overgeslagen word (mode 0).<BR>Lukt het weer niet dan hoor ik het wel.<BR>gegroet (Sammy)
Gast Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Open je Mastera eens en controleer op de display zijde de onderste soldeerpunten op<BR>kortsluiting<BR>had ook de hierbovenvermelde errors nu werkt<BR>het prima met chipcat en ***geen-reclame***<P>groetjes :
Gast Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Bedankt allen<P>Mastera II was defekt. Zijn vervanger werkt prima.<P>Groet
Duwgati Geplaatst: 23 september 2001 Geplaatst: 23 september 2001 Fijn dat het nu werkt tv_freak, maar toch nog even het volgende:<BR>1. Als je met ***geen-reclame*** werkt en er worden geen aanwijzingen gegeven in welke mode je de programmer moet zetten, dan werk je in de expert mode.<BR>Om de expert mode uit te zetten moet je het Configuration menu openen en het vinkje bij expert mode weghalen.<BR>Als je het programma in de expert mode hebt staan en je klikt op write, dan gaat ie meteen van start. Zonder waarschuwing. En dan staat je programmer dus nog in de verkeerde mode.<P>@Borsjea en Dism:<BR>Die vlieger gaat alleen op als je met de 3-in-1 files werkt. Voor 1-in-1 files heb je vrijwel altijd ook een "Internal Eeprom File" die meegeladen zal moeten worden. <BR>Dus dan moet Chipcat wel weten welke file dat is. Daarom dat verhaal op mijn site.<P>Groeten<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Sammy,ik heb je instructies gebruikt voor een mastercrd , en het werkt perfect op een D-box met allcam .<P>Bedakt !!!<P>Tiger
Aanbevolen berichten