Gast gladys Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Momenteel een CV Intergas 280 HRW. 17 jaar oud en ik heb geen zin in verdere reparaties. Wie weet een ketel met dezelfde aansluitingen voor lucht aan/afvoer. Daarbij een stuk smaller dan de huidige 58 cm zodat was en droog op elkaar kunnen. Nom.vermogen 12,7 - 27,4 Kan volgens mij ook wat lager.
J@rno Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Ik zou eerst kijken bij de installateur, welke hun aan jou willen verkopen, dit voor de evt onderdelen bij een storing. Ik heb zelf een remeha en nog geen problemen mee gehad. Zoek maar een op remeha avanta, deze zijn smaller dan de grotere ketels. Die ``smallere`` ketels hebben andere merken ook. 15 maart 2012 aangepast door J@rno Gr. Jarno
Gast gladys Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Ik heb niets met een installateur. In mijn vorig huis een complete CV installatie aangelegd. Huidige installatie 17 jaar zelf in onderhoud. Ga nieuwe ketel zelf ophangen en leidingen aanpassen. Zoek alleen naar een CV ketel die op de bestaande lucht aanvoer / rookgas afvoer aansluit van een Intergas 280 HRW. Van de leverancier van huidige Intergas 280HRW de HR 28 of HRE 36/30 als vervanger gehoord. Maar zie dan op internet een aansluitset van ruim 200 euro om die op een 2 kanaals aansluiting te passen. De breedte van deze vervangers is inmiddels van 58 naar 45 cm gegaan dat is een goed begin.
clemens2 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 De nefit topline heeft ook weinig problemen. En de remeha's zijn op dit moment ook goede toestellen. Het vaakst gaat de 3 wegklep stuk of de motor hier op maar de meeste toestellen hebben de zelfde onderdelen dus dat hoeft geen probleem wat betreft onderdelen te zijn. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
HDfanaat Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Kijk eens op KIESKEURIG naar de Vaillant HR Solide Plus VHR modellen. Ik heb bij dit ( vrij ) nieuw model nog geen enkele negatieve ervaring gezien. Heb zelf voor de 24 - 28 CW4 gekozen na diverse ketels vergeleken te hebben. Mijn oude AWB ketel is inmiddels 20 jaar oud en werkt nog steeds maar ik heb het idee dat het niet meer zo lang zal duren. Ondanks dat deze AWB toch wel een hele goede ketel geweest moet zijn, kies ik dus toch voor de Vaillant, gezien de zeer goede ervaringen van diverse gebruikers. Gr. Albert
Gast gladys Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Bedankt voor de tips. Inmiddels de oude ketel weer aan de praat maar na 17 jaar houdt het een keer op. (volgende winter?) Over een paar maanden plaats ik een nieuwe. Dit oudje zit op een wandkonsole waarin afvoer en aanvoer van lucht van opzij komen. De nieuwere ketels hebben de aansluitingen bovenop. Dan komt de nieuwe ketel te laag. Boven de ketel is een multiplex plaat en een daarachter ruimte waarin verdeler naar de radiatoren boven. De afvoer kan ik daarin een stuk hoger maken (de afvoer gaat in een koker ongeveer een meter omhoog)zodat de ketel niet lager komt. De aanvoer komt horizontaal van buiten. Het geheel zit in de bijkeuken gelijkvloers. De vraag is of ik de luchtaanvoer met wat bochter naar boven de ketel kan (en mag) brengen. De rookgassen gaan immers via de rookgasventilator omhoog en de aanvoer lucht wordt dan ongeveer 30cm omhoog gezogen.
columbo Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 De lucht aanvoer van de CV ketel mogen bochten zitten. ps Valiant is een B merk,beter is een Nefit of Remeha.ook voor de service monteur een hoop minder werk,maar dat vertelt men bij kieskeurig niet.
Sverige Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Toen ik dit huis kocht zat er een vailliant ketel in... nu nog steeds, hij is intussen 20 geworden. Is al een paar keer kapot geweest, telkens problemen met het 3weg ventiel... Doordat ik de verwarmin nu het hele jaar door laat aanstaan, wel met de thermostaat op 14 graden, zodat die 's zomers niet aanslaat, maar blijkbaar wel om de zoveel tijd even aanspringt en het water wat cirkuleert, heb ik al een paar jaar geen problemen meer. Ik zou echter nooit meer een Vaillant kopen... dat is iets wat voor mij als een paal boven water staat. Volgens mij moet je dus ook opletten met al dat HR en VR gedoe... VR verbeterd rendement is denk ik ruim voldoende... alles hangt er uiteraard vanaf hoe het met je gasverbruik zit... hoe minder dit is, hoe minder voordeel (maar zelf nadeel) je hebt met een HR ketel. Ik ben al een poosje aan het bekijken wat het hier moet gaan worden als deze de geest geeft.... ik vermoed dat een relatief goedkope ketel de betere keuze is... en ik zag overigens dat het plaatsen vaak het duurste is. Ik ben benieuwd wat er hier uit gaat komen... interessant onderwerp. Ik overweeg een lucht-warmtepomp te nemen (in NL vaak 'airco' genoemd), dan heb ik de verwarming niet meer nodig. Probleem blijft dan wel hoe je warm water krijgt... electrische boiler zoals in zweden is goed, alleen is de stroom hier wel ontzettend duur. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pukje Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Ik overweeg een lucht-warmtepomp te nemen (in NL vaak 'airco' genoemd), dan heb ik de verwarming niet meer nodig. Probleem blijft dan wel hoe je warm water krijgt... electrische boiler zoals in zweden is goed, alleen is de stroom hier wel ontzettend duur. Warmte pomp is inderdaad interessant maar als het buiten erg koud is word de COP zeer slecht en dan komt het probleem kosten stroom is ongeveer 4 keer zo duur als gas (per kcal)
Gast gladys Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 N.a.v. het advies van Clemens2 de Remeha avanta en de Nefit topline compact vergeleken. De Remeha is bijna 300 euro goedkoper en kleiner n.l. h x b x d 60 40 29 tegen Nefit 69,5 44 46,5. De Remeha is ruim 25 kg en de Nefit 45 kg. Ook prettig als je de boel in je uppie installert. Voorlopig gaat de voorkeur naar een Remeha avanta.
mondial Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 De beste HR-combi ketel bestaat niet, Van ieder hierboven genoemde ketel kan ik wel problemen opnoemen, ook heeft iedere vakman wel zo zijn voorkeur voor een bepaald merk en/of uitvoering. Uit mijn praktijk ervaring blijkt dat de Intergas Kombi Kompakt HRE een zeer betrouwbaar toestel is, en als je tot juni kunt wachten dan komt de Intergas Kombi Kompakt HReco op de markt. Het is een door ontwikkeld toestel waar zo goed als alle problemen en kinderziektes uit zijn, en dit toestel heeft geen drieweg klep. Dat is toch vaak een zwakke schakel in de meeste combi's tegenwoordig. VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO
Gast gladys Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Omdat ik een Intergas heb, als eerste naar de Intergas Kombie Kompakt HRE 36/30 gekeken. Die is rond de 850 euro. De maat h=71 b=45 en d=24 maakt dat mijn voorkeur voorlopig op de Remeha Avanta blijft. Mijn huidige Intergas 280 HRW had een ontwerpfout. De afvoer condenswater raakte onderin verstopt door zwarte aluminium neerslag. De rookgasafvoerventilator kwam in het water te staan en uiteraard kapot. De afvoeropening uitgeruimd en onderin de ketel wat randjes naar de afvoer weggevreesd. Geen voetbad meer voor de pomp maar 7 jaar later weer kapot. Dure dingen. De motor van de 3-wegklep zit in een huisje dat aardig warm werd. Daarvan 17 jaar geleden al de kap afgehaald en nooit problemen mee gehad. De buurt is niet zo handig en na vele en dure reparaties iedereen een andere ketel maar geen Intergas.
freaky Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 N.a.v. het advies van Clemens2 de Remeha avanta en de Nefit topline compact vergeleken. De Remeha is bijna 300 euro goedkoper en kleiner n.l. h x b x d 60 40 29 tegen Nefit 69,5 44 46,5. De Remeha is ruim 25 kg en de Nefit 45 kg. Ook prettig als je de boel in je uppie installert. Voorlopig gaat de voorkeur naar een Remeha avanta. Dit is appels met peren vergelijken waarom zou de ene 25kg lichter zijn? Avanta is een project ketel. Pak dan tenminste een Remeha Calenta deze heeft een zeer goede prijs kwaliteit. En de nefit Is ook een goed toestel. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Sverige Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Een warmtepomp heeft inderdaad problemen (slechte COP waarde) als het koud wordt... Algemeen wordt gesteld dat tot temperaturen van -10 er geen probleem is... onder die temperatuur haal je dus geen winst meer tov een traditionele electrische verwarming... Nederland heeft altijd ontzettend milde winters, waarin het zelden kouder dan -10/-15 wordt. Voor die paar dagen dat het dan toch eens kouder is, lijkt het me niet zinvol om daarvoor een gasinstallatie te kopen. Stroom is in NL inderdaad erg duur... in Zweden kost een KWh gemiddeld 1 Kr all in. In Nederland is dat omgerekend 1,95 Kr. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
rudolfdebeer Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Jaren Nefit Fasto, doffe ellende. Nu al weer heel lang een REMEHA Quinta, geen enkel probleem behalve af en en toe dat tril fenomeen (Kan zeer hinderlijk zijn). Gek genoeg deze winter niet gehad....... Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen