Ga naar inhoud


bedrading van het stuur op me harley ombouwen, maar hoe?


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator
komen de draden IN het stuur?

 

Yup, de draden en een beetje elektronika zitten in het stuur. Dat heb ik nu al zo gemaakt maar dat zijn nu teveel en te dikke draden.

Ik ben bang dat dit vroeg of laat gaat schuren op de plek waar de draden het stuur uitkomen en dan heb ik een kortsluiting.

Zelfs de clignoteur heb ik verkleint en in het stuur zitten.

 

Ik zal binnenkort een fotootje maken waar e.e.a duidelijk is.

 

 

Aarden op een motor op rubber banden?

Lol, op ht wiel, dan heb ik rand aarde :)

 

 

aarden; verbinden aan massa

 

Het hele frame en stuur ligt aan massa dus dat is weer handig. Ik moet dan wel draden gebruiken met een metalen mantel?

Mijn bedoeling is dat ik zo min mogelijk draden uit het stuur heb lopen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De massa van het frame is hoogstwaarschijnlijk niet helemaal vrij van storing. Maar dat betekend niet dat je het niet kan gebruiken. Echter ik weet niet hoe de massa verbinding tussen het frame en het stuur is gemaakt. Als dat puur mechanisch is (lagers) dan adviseer ik toch minimaal een extra massa verbinding met een stuk (vertint/verzilverd) litze draad (vanwege de flexibiliteit) tussen frame en stuur.

Voor de bedrading kan je gewoon niet afgeschermd draad gebruiken. Gewoon zorgen dat het erg soepel is. Het hoeft niet dik te wezen..

En dan gaan testen... Ik denk dat je goede resultaten gaat halen met een simpele setup. Zet voor de zekerheid even een paar zener diodes van 5.1V "over" de ingang van je controllers. Als er dan al een spike voorbij komt, dan gaan de diodes in de controller tenminste niet stuk...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...