Ga naar inhoud

Doet een VU+ Ultimo het even goed als een DM800/8000?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag een VU+ Ultimo kopen met als tuners 2xDVB-S2 en 1xDVB-T (dakantenne).

Ik vind al altijd dat Dreamedia teveel hun dure DM8000 wilde opdringen.

De Ultimo lijkt een uitstekend alternatief en de revieuws zijn goed,

maar ik zou graag de mening kennen van mensen die de 2 gebruik(t)en.

Het betreft enkel basisgebruik van de toestellen, met ook opname op ingebouwde HDD.

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

volgens mij kun je met een der beiden extreem tevreden zijn.

je kwestie met de prijs zal jou echter voor wat betreft dat "basisgebruik" al gepositioneerd hebben... maw jou keuze staat al vast wegens de prioriteit.

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

@ Loui: bedankt

@Tonskidutch: mijn keuze staat nog niet vast in die zin dat ik eigenlijk ook mijn aankoop kan blijven uitstellen;

ik doe het nu al zo lang.

Ik hoop eigenlijk dat misschien een paar forumleden zouden reageren die hun dagdagelijkse ervaringen

met de DM800/8000 en de VU+ Ultimo kunnen vergelijken, in de zin van meevallers/tegenvallers.

De afstansbediening is voor mij niet niet belangrijk (Logitech).

Geplaatst:

Ik kan zondermeer zeggen dat ik erg blij ben met mijn DM8000,ik heb dan de standaart uitvoering dus geen extra tuners erin.Maar wel Hdd en DVD-Rw Ik doe er zoveel dingen mee zoals Films kijke downloaden via de pc mkv of avi, Dan muziek mp3 of internet radio foto's bekijken van je camera webcam kijken van je medeamateur en alle andere webcams in nederland.om zo maar wat te noemen.Dan nog een handigheid als je een soapserie of wat dan ook opneemt en en je hebt de serie van de vorige dag nog niet gezien dan kun je die gewoon afspelen terwijl hij gewoon opneemt handig toch?Zo dat zijn enkele dingen die de DM8000-HD kan.Dus kiezen maar.

Geplaatst:

Ik hoop eigenlijk dat misschien een paar forumleden zouden reageren die hun dagdagelijkse ervaringen

met de DM800/8000 en de VU+ Ultimo kunnen vergelijken, in de zin van meevallers/tegenvallers.

dat zijn er wellicht bitter weinige

die beiden tegelijkertijd hebben en DUS ook met het momentele image de courante status kunnen weergeven.

maar ik begrijp je vraag maar al te goed.

de dreambox bezitter zal de noodzaak niet zien om een VU te testen / kopen

en vice versa

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

90% van de ervaring wordt bepaald door de image,en beiden kunnen werken met Enigma2.

Daar zal het verschil dus niet liggen. Veel van de slechte ervaringen worden gevormd door

zaken als bijvoorbeeld een afstandsbediening die gewoon prut is. Zo had ik onlangs (mijn

DM8000 was ter reparatie opgestuurd) tijdelijk een ET9200. De box heeft (OpenPli) twee

maanden lang geen probleem gegeven, geen groene schermen, gewoon goed werken dus.

Maar vanwege de bijgeleverde afstandsbediening zal ik never nooit een ET kopen.

Verder hangt het natuurlijk af van de eisen die je stelt. Ik had een DM7025+, en vond dat een

twintuner ontvanger teveel beperkingen oplegde (neem bijna alles wat ik kijk op, kijk zelden

rechtstreeks) en aangezien ook HD om de hoek kwam kijken heb ik toen dus een DM8000

gekocht. En ook: Als je in het VU+ subforum kijkt, dan zie je niet wezenlijk meer of vreemdere

problemen dan die die in het Dreambox subforum staan. Het blijken dus goede ontvangers.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Dank voor de inbreng, die ik goed kan volgen.

Toch zou ik heel graag de praktijkervaringen kennen van iemand die zowel DM800/8000 als VU+ Ultimo gewoon is.

Mijn eisen zijn overigens helemaal niet hoog: snel zappen, stabiele werking, goed beeld en geluid, vlot met opname's op ingebouwde harde schijf en tuners die het goed doen voor sateliet en terresteriële ontvangst. Geen bijzondere toepassingen op plugins vandoen.

Afstandbediening niet zo belangrijk vanwege gebruik Logitech Harmony One. Geen mediaplayer-taken nodig.

Geplaatst:

in je topictitel staat DM 80000 , dus ik zou het niet weten , want die bestaat ( nog ) niet :)

maar de ultimo is zeker beter dan een dm800 , ik weet niet of je de SE versie bedoeld , maar is zeker ook beter dan de dm800 SE

ikzelf heb de dm8000 , nog geen moment spijt van gehad , ik ken de ultimo niet maar heb wel de review gelezen en het is wel een knap toestel zo te zien

toen ik mijn 8000 kocht was er nog geen enkel alternatief , dus ja , moest ik nog opnieuw beginnen , zou ik misschien een ultimo overwegen , maar dan moet je er een logitech afstandsbediening bijkopen , dat is een beetje bizar vind ik ( ik weet wel dat je die al hebt , maar ik bedoel algemeen gesproken )

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Dank voor de inbreng, die ik goed kan volgen.

Toch zou ik heel graag de praktijkervaringen kennen van iemand die zowel DM800/8000 als VU+ Ultimo gewoon is.

Mijn eisen zijn overigens helemaal niet hoog: snel zappen, stabiele werking, goed beeld en geluid, vlot met opname's op ingebouwde harde schijf en tuners die het goed doen voor sateliet en terresteriële ontvangst. Geen bijzondere toepassingen op plugins vandoen.

Afstandbediening niet zo belangrijk vanwege gebruik Logitech Harmony One. Geen mediaplayer-taken nodig.

I heb getest alle bovenstaande ontvangers

VU+Ultimo is uw keuze.

prijs

kwaliteit

tuners

geheugen

snelheid

afstandsbediening is niet perfect (te kleine toetsen)

Maar vuduo en solo afstandsbediening werkt uitstekend met Ultimo

en niet duur

Geplaatst:

Heb zelf een dm8000 met alles er op en aan en nog geen moment spijt van gehad.

Het hangt af van je prioriteiten en smaak en gevoel.

Maar alles wat jij beschrijft dan zou ik denk ik voor de vu gaan als ik jou was.

Mocht je voor een dm8000 kiezen dan zul je er ook zeer zeker geen spijt van hebben.

Maar een vu zou je ook zeer zeker wel aan staan denk ik.

Net wat ik zeg , ligt aan het gevoel wat je er bij hebt.

Het zijn beide goede ontvangers.

Een kennis van mij heeft een vu+ Duo en is er zeer content mee.

Gr Cb1

• 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...