Loui (K) Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 (aangepast) en wat de tuner betreft , ik denk dat een alps in de dreambox , wat zit in de VU+ ?? Wat maakt dat uit! het gaat er toch om wat eruit komt? Ik kon ook een VU+ kopen maar was op dat moment niet leverbaar dus heb ik een DM8000HD-PVR gekocht en ik ben er blij mee,ik ga hem echt niet omruilen voor een VU+. 9 april 2012 aangepast door Loui (K)
riji Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Allemaal bedankt, ik heb een Ultimo besteld met 2x DVB-S2 en 1x DVB-T/C. Ik zal later nog eens laten weten hoe ik het ermee stel.
skippie1770 Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 (aangepast) Alleen aan de buitenkant is er verschil,in beeld en geluid niet. alleen aan de buitenkant verschil ??? Wat denk je dan van het verschil in memory ? Ik heb altijd al een dreambox gehad, maar weet nu wel wat te kopen, heb altijd problemen met het geheugen bij mijn dreambox. (dan nog niet gesproken over het prijsverschil) 14 april 2012 aangepast door skippie1770 Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
skippie1770 Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 (aangepast) alleen aan de buitenkant verschil ??? Wat denk je dan van het verschil in memory ? Ik heb altijd al een dreambox gehad, maar weet nu wel wat te kopen, heb altijd problemen met het geheugen bij mijn dreambox. (dan nog niet te spreken over het prijsverschil) sorry voor dit dubbel bericht, foutje van mij. 14 april 2012 aangepast door skippie1770 Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
riji Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 (aangepast) Ik heb om niet onaangenaam te zijn tegenover DM8000 bezitters, mijn houding niet willen verduidelijken, maar ik heb nooit een DM8000 willen kopen omdat ik vond dat Dream Multimedia te geld hongerig was en daarom de behoefte van veel van haar klanten zoals ik, die enkel behoefte hadden aan meer tuners, gewoon miskende. Dit bleek ook nog eens toen ze eindelijk de 7020HD uitbrachten en die slechts plaats had voor 2 tuners en dan nog standaard 1x DVB-S2 en 1x DVB-C/T. 14 april 2012 aangepast door riji
rinlin Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Ik heb een DM800HD se en een Ultimo in de woonkamer, beiden met OpenPLi. Mijn vrouw gebruikt alleen de DM800. Want ze is gewend aan de grafische multi-epg onder de blauwe knop. De Utlimo heeft deze niet.... 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Miro Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Natuurlijk is er grafische multi-epg in Ultimo images.
rinlin Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Tuurlijk, maar niet precies hetzelfde zoals op de dreambox........ 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Neptunus Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Ik weet niet hoe de Ultimo omgaat met avi bestanden, maar mijn DM8000 speelt deze vanaf de NAS vlekkeloos af terwijl vooral het opstarten en springen in een opname via de Duo alles behalve soepel gaat. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Verder maak ik gebruik van twee DVB/t tuners in de DM8000, wel zo makkelijk vanwege de beperkingen. Maar eerlijk is eerlijk, als de DM kapot gaat koop ik direct een Ultimo ervoor terug. Vraagje, een nadeel van de AB van de Duo is dat je er niet de TV mee kunt aan en uitzetten, erg lastig is dat, kan dat met de Ultimo wel? Anders zou ik wederom gebruik moeten maken van de Logitech AB zoals ik die nu ook in gebruik heb voor de Duo op de slaapkamer. In de woonkamer maak ik gebruik van Harmony One, geweldige AB is dat, het is even instellen maar daarna verloopt alles met één druk op de knop. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Vraagje, een nadeel van de AB van de Duo is dat je er niet de TV mee kunt aan en uitzetten, erg lastig is dat, kan dat met de Ultimo wel? HDMI CEC of CEC HDMI afhankelijk van de taal instelling werkt zodanig dat de TV middels de VU+ afstandbediening bestuurd kan worden voor basis besturing dus ook uitschakelen ook op een VU + Duo ciao Opium Dead Can Dance
Neptunus Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 HDMI CEC of CEC HDMI afhankelijk van de taal instelling werkt zodanig dat de TV middels de VU+ afstandbediening bestuurd kan worden voor basis besturing dus ook uitschakelen ook op een VU + Duo ciao Huh?? Wat moet je doen om dat voor elkaar te krijgen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Huh?? Wat moet je doen om dat voor elkaar te krijgen? standaard is dat als plugin opgenomen in de VTI images Indien niet standaar bij OpenPli, dan is die zeker te laden uit de feed van pli. ciao Opium Dead Can Dance
Miro Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Tuurlijk, maar niet precies hetzelfde zoals op de dreambox........ Hoe denk je dat is niet hetzelfde. Het is niet afhankelijk van de box, maar van het image en de skin. Dreambox heeft geen voordeel voor de EPG.
Miro Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 (aangepast) Verder maak ik gebruik van twee DVB/t tuners in de DM8000, wel zo makkelijk vanwege de beperkingen. Maar eerlijk is eerlijk, als de DM kapot gaat koop ik direct een Ultimo ervoor terug. Vraagje, een nadeel van de AB van de Duo is dat je er niet de TV mee kunt aan en uitzetten, erg lastig is dat, kan dat met de Ultimo wel? Anders zou ik wederom gebruik moeten maken van de Logitech AB zoals ik die nu ook in gebruik heb voor de Duo op de slaapkamer. In de woonkamer maak ik gebruik van Harmony One, geweldige AB is dat, het is even instellen maar daarna verloopt alles met één druk op de knop. TV can middels de VU+ afstandbediening bestuurd worden met AB van UNO en Ultimo met en zonder HDMI CEC 21 april 2012 aangepast door Miro
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen