Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat4all bezoekers,

Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik probeer mijn Dreambox (800) te streamen op mijn smartphone (Samsung Galaxy SII), via de App DAC Android in combinatie met de Daroon player voor beeld.

Ik heb mijn poort opengezet door te forwarden in mijn router. In eigen huis krijg ik via WIFI beeld en geluid. Probeer ik het buitenshuis via WIFI van een ander netwerk of via mijn abonnement, dan krijg ik wel mijn zenderlijst te zien waarmee ik ook kan zappen via mijn smartphone op de dreambox, maar vooralsnog geen beeld. Dan komt de melding dat het webadres permanent is verplaatst of dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Weet iemand welke stappen ik moet doorlopen? Misschien heeft iemand een handleiding gemaakt met stap voor stap wat je moet doen. Ik denk namelijk dat ik iets over het hoofd zie. Bijvoorbeeld: moet ik ook nog iets in mijn modem aanpassen en de instellingen van de dreambox?

Ik hoor graag tips op het werkend te krijgen. Het lijkt me namelijk leuk om via de smartphone tv te kunnen kijken als ik weg ben.

Groet Kyter.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Als je een Android smartfone hebt moet je eens Vplayer downloaden samen met Dreamdroid werkt dat prima. in je eigen netwerk maar ook via g3 of umts.Maar Vplayer is nootzakelijk voor het beeld.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Nou.. niet bij iedereen, want ik kan alleen via Wifi kijken, niet buitenaf (poorten staan open) zappen gaat ook en timers maken etc. maar stream via ander wifi of via je sim gaat niet. dan laat hij vplayer met een fout, dat stream niet gevonden is of iets en kapt ermee.. op een 800C met Gemini.

Als je een Android smartfone hebt moet je eens Vplayer downloaden samen met Dreamdroid werkt dat prima. in je eigen netwerk maar ook via g3 of umts.Maar Vplayer is nootzakelijk voor het beeld.

Is er ook een gratis player die je kan gebruiken om te streamen?

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

Haha, super! Bedankt!!! :grin:

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

hallo,

ik heb mijn dreambox 800hd op mijn smartphone in mijn eigen netwerk via wifi werkende. buiten netwerk wil het nog niet lukken.

mbt instellen dreamdroid op mijn smartphone. moet ik bij hostname/ip het ip van de dreambox invoeren? en moet ik bij host/ip voor steamen iets invullen?

alvast bedankt

Geplaatst:

Je moet een poort in je router open zetten die gebruik maakt van de webinterface op je Dream. Standaard is dat 80, maar ook heel makkelijk aan te passen. Niet echt verstandig om 80 open te zetten. Je kan in principe elke poort pakken die je wilt tot 65000. Vervolgens vul je bij host/ip je eigen ip adres in, die je krijgt van je provider. Bij mij werkt het perfect op deze manier.

Geplaatst:

Ik had dit paard maar weer eens van stal gehaald, maar ik mer nu dat dit niet meer werkt,lokaal netwerk werkt prima maar als ik het ipadres van buitenaf invul krijg ik geen verbinding welke poort ik ook openzet.

Ik denk, laat ik dit ook eens proberen op de Galaxy S van mijn vrouw, maar zelfs met de door Loui (K) geleverde vplayer lukt het me niet.

Hij maakt wel verbinding met de dreambox voor bijv. de kanalenlijst of de afstandsbedieningsfuncties, maar streamen: mooi niet... :lol:

Het lijkt of de al aanwezige "video player" aangesproken wordt om de stream te openen; de melding is dat de het bestand fouten bevat of iets dergelijks...

Maar ik zie nergens een mogelijkheid om de applicatie te kiezen die de stream moet openen.

aangepast door likus

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

De Vplayer werkt bij mij wel, je moet wel eerst de trail versie installeren uit Android Market daarna die van mij.Maar ik kan geen verbinding krijgen als ik b.v.b mij een maat van mij ben en dus via zijn netwerk vebinding maken met mijn box.En dat kon voor een halfjaar terug wel.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

...je moet wel eerst de trail versie installeren uit Android Market...

Ahh, goede tip.

Ga ik dit weekend proberen, als ik dat apparaatje uit haar handen gepeuterd krijg.

Zit de halve dag te "scrabbelen"...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...