TimmySat Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Goedendag, Ik heb zojuist een schotel gekocht en wil beginnen met deze in te stellen. Ik heb nu van een aantal satellieten de graden van positie en EIRP-waarden gevonden. Wat betekenen deze EIRP-waarden? En kan iemand mij ook vertellen hoe je moet uitvogelen waar die posities precies zijn en hoe je weet hoe hoog/hoe laag je de schotel moet richten? Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000 Al ontvangen: Astra's, Hotbird. Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's-----------------------------Timmy®
Sprietje Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Beste TimmySat EIRP-waarden zijn signaalsterktes die in een bepaald gebied ontvangen worden. Zo heeft elke satelliet een "Footprint” waarmee aangegeven wordt in welk gebied je een bepaalde diameter van schotel nodig hebt om de zenders goed te kunnen ontvangen. De signaalsterkte wordt uitgedrukt in EIRP wat staat voor Equivalent Isotropically Radiated Power. Op deze site vindt je een tabel waarmee wordt aangegeven hoe groot de schotel moet zijn om met de gegeven signaalsterkte een goed beeld te krijgen. http://www.selkirkshire.demon.co.uk/analoguesat/dishsize.html
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen