Ga naar inhoud


welke codering dvb-t in belgië?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik woon dicht tegen de franse grens,en nu en dan,komt er op mijn tv,dat er nieuwe kanalen zijn,en ik moet dan op ok drukken en leest ze dan volledig opnieuw in.ik sta altijd versteld,dat ik zoveel vrije fta dvb-t zenders kan ontvangen vanuit frankrijk.er zitten ook abonneezenders op zoals canal+,maar als je vind dat je genoeg hebt,dan ben je er in frankrijk goedkoop vanaf,je koopt een tv een binnenantenne,en je begint direkt tv te kijken**.om terug te keren,had ik vandaag (zaterdag) ook een update,en ik zapte uit nieuwsgierigheid,welke zenders ik tegenkwam.buiten de vrt,is er in belgië niks fta te zien,en is het belgisch (proef)pakket gecodeerd :angry: .ik kan helaas niet zien welke codering,maar misschien zijn er al die gekeken hebben met een ontvanger die wel zegt welke codering (vu,dreambox,??).is het ook nagra,of is het een andere codering?

** ik hoor je al zeggen,ho maar,de fransen betalen een vorm van kijk en luistergeld,akkoord,maar van mij,mag belgië direct kijk en luistergeld vragen,als ik 20 zenders of meer gratis kan ontvangen in belgië.voor de zenders die ik wil zien,betaal ik ongeveer een 20€/maand op jaarbasis is dit 240€,dan zou ik nog liever 200€ kijk en luistergeld betalen,als ik ze via dvb-t kan ontvangen.dan moet ik niet op elke plaats betalen,maar betaal ik voor de ontvangst over heel vlaanderen.geen tvv gedoe meer,geen tn,bc,sc etc gedoe meer,maar een tv met ingebouwde dvb-t(2) ontvanger en een antennetje en hop kijken maar.en er bestaan al tv,waar je een hd kan aansluiten om op te nemen.al zou ik indien mogelijk wel fta satelliet behouden waar ik woon,om de meerwaarde aan zenders.

en dvb-t signalen zijn gemakkelijker te verspreiden voor 2,3 of meer tv's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...