Ga naar inhoud

Signaalverlies,beeldstilstand,melding geen signaal zwart scherm op ASTRA1 19.2E

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen

Ik heb een nieuwe satelliet set aangeschaft : dd 27feb2012, bestaande uit : 1 ontvanger SAB TITAN1, 1 SAB 4/1 disecq, 4 universal single LNB M-VISION, 1 multifocus schotel GES 85.

Op lnb1 ontvang ik : ASTRA2 28.2E, op lnb2 ontvang ik : ASTRA1 19.2E, op lnb3 ontvang ik : HOTBIRD 13E, en op lnb4 ontvang ik : ATLANTIC 3_5W.

Ik zit met een blijvend aanlopend probleem, namelijk steeds weer wegvallen van het signaal op de satelliet ASTRA1 19.2E. (lnb2) gepaard gaande met stilstaandbeeld met melding geen signaal, zwart scherm melding geen signaal.

Dit probleem doet zich enkel voor met de ASTRA1 19.2E ontvangst (lnb2), bij de andere satellieten in mijn configuratie is er geen enkel probleem!

Ik heb eerst een test gedaan dmv de SAB 4/1 disecq te verwijderen uit de sat-installatie en de lnb2 ASTRA1 19.2E rechtstreeks op de SAB TITAN1 aan te sluiten, resultaat geen signaalverlies, geen stilstaandbeeld met melding geen signaal, geen zwart scherm melding geen signaal.

Dus zonder de disecq was er totaal geen probleem, en de lnb2 was ook niet defect, viel niet uit!

Ik heb dit probleem gemeld aan de verkoper van de sat-set, volgens hem was de disecq wss defect, zodoende heeft hij me dan een nieuwe SAB 4/1 disecq toegestuurd.

Na deze te hebben verwisseld en herbekabeld in de sat-installatie op donderdag 1mrt2012 jongstleden was het probleem tijdelijk van de baan, na enkele uren begon het probleem op de ASTRA1 19.2E satelliet weer van voor af aan.

Terug de dezelfde test uitgevoerd met dezelde uitkomst : zonder disecq geen probleem.

Terug de verkoper gecontacteerd die mailde me dat de lnb defect zou zijn, ik melde terug dat ik de test zonder disecq tot 2 keer heb uitgevoerd op de lnb2 en deze geen signaalverlies vertoonde of had!

Dus heeft de verkoper me nadien weer een nieuwe disecq afgestuurd nu van het merk MAXIUM DISECQ 4/1.

Op donderdag 8maart2012 jongstleden, dan de hele sat installatie herbekabeld met nieuwe zwarte buiten coax-kabel en de nieuwe disecq in de installatie geplaatst.

Wat denk je ? idd : terug hetzelfde probleem op de lnb2 ASTRA1 19.2E.

Terug de verkoper gecontacteerd dat ik er mijn buik van val had nu, verkoper stelde me voor een andere nieuwe ontvanger te nemen, zodoende heb ik nu een nieuwe SAB TITAN2 HD COMBO in de installatie geplaatst en idd PROBLEEM NOG STEEDS NIET OPGELOST.

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem ?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg

bvwsatellite

zo18mrt2012

post-60973-0-33048800-1332056364_thumb.jpg

post-60973-0-37114400-1332056431_thumb.jpg

post-60973-0-00724400-1332056576_thumb.jpg

post-60973-0-82465700-1332056675_thumb.jpg

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Dit lijkt op een storing van buitenaf.

Staat er ergens een DECT telefoon opgesteld in de buurt van je antenne kabel of ontvanger?

Dit kan ook aan de andere kant van de muur zijn bij de buren.

Een WLAN netwerk kan ook deze storingen veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Geachte Heer

Bedankt voor Uw snelle reactie.

Nee, een mast voor gsm staat ongeveer 200 meter verder op een appartementsblok, maar dan moet mijn bovenbuur ook hetzelfde probleem hebben met zijn sat installatie, en die heeft zijn sat installatie maar sinds verleden week 8maart2012 en die werkt perfect op ASTRA1 19.2E satelliet.

Mvg

bvwsatellite

• Moderator
Geplaatst:

GSM is iets anders als DECT.

Dect telefoons zijn de digitale snoerloze thuis telefoons.

Ze werken op dezelfde frequenties als het MF. ontvangst gedeelte van een schotel antenne installatie.

Ik heb al vaak genoeg meegemaakt, dat een basis station op 2 meter afstand van je ontvanger soortgelijke storingen gaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zou toch een nieuwe lnb plaatsen ,of een even wisselen met een andere lnb

het probleem moet toch ergens van dan komen, heb je de volgorde op de switch

ook al eens verandert, verhuist het probleem dan mee ,dan ligt het niet aan de switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Welk merk coaxkabel heb je nu gebruikt, die zwarte?

Je zou ook nog eens een Spaun 4/1 switch kunnen proberen, de SAR 411 F nadat je de tips van Satencom hebt opgevolgd.

Geplaatst:

Geachte Heer Moderator Staff

Geen (DECT) snoerloze telefoons in huis.

I.v.m. nieuwe lnb plaatsen : als ik de switch MAXIMUM DISECQ 4/1, zoals ik reeds vermelde in mijn aangebracht onderwerp deze morgend, verwijder uit mijn sat-installatie, en de lnb2 waarop de ASTRA1 19.2E te ontvangen is, rechtstreeks aansluit op mijn SAB TITAN2 HD COMBO ontvanger ontvangt deze lnb2 zonder probleem en perfect de ASTRA1 19.2E, m.a.w. : rechtstreekse aansluiting zonder switch = geen beeldstilstand met vermelding geen signaal, geen zwart scherm.

Dus ligt dit probleem dan wel aan de lnb ?

Volgens mij toch niet , ik kan natuurlijk verkeerd redeneren, maar de realiteit is nu eenmaal : met switch problemen, zonder switch geen problemen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte Sprietje

Het merk coax-kabel is dezelfde kabel die de kabelmaatschappijen o.a. TELENET gebruikt aan de gevel.

COAX TLN PE6 ZWART BUITEN

I.v.m. nieuwe switch SPAUN 4/1 : als ik deze switch nu ook aanschaf wordt dit namelijk switch nr.4

De 1ste switch geleverd met mijn sat-set is een : SAB 4/1 DISECQ

De 2de switch zogezegd als vervanging defecte switch volgens verkoper (volgens mij niet defect) is ook een : SAB 4/1 DISECQ

De 3de switch (idem) is een : MAXIMUM DISECQ 4/1

Vandaar dat ik deze oproep gedaan heb op het forum van sat4all of er mss mensen zijn die dergelijke problemen ook hebben meeggemaakt of nu meemaken. (hopelijk voor die mensen van niet)

Alvast bedankt Sprietje voor Uw reactie

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte lezers

Zou het kunnen zijn dat er mss. iets niet inorde is met bv. de update van de interne software van de nieuwe SAB TITAN1 en SAB TITAN2 ontvangers waardoor het schakelen tussen lnb's (satellieten) niet correct voorloopt ?

Alhoewel... met de 3 andere lnb's waarop ik HOTBIRD 13E, ASTRA2 28.2E en ATLANTIC 3_5W ontvang is er totaal geen probleem en ook nooit geweest.

Mvg

bvwsatellite

post-60973-0-33228300-1332091018_thumb.jpg

Geplaatst:

@bvwsatellite

Elke DiSEqC switch heeft een verlies/dempings factor van 2 of meer dB

Stel dat het signaal van Astra-1 al slecht is kan zo'n switch net de drempel zijn dat je ontvanger niet locked.

Zit er toevallig niet een obstakel in de weg van de Astra-1 satelliet ?

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Geachte Ben Klever

Bedankt voor Uw snelle reactie.

I.v.m. het signaal van de ASTRA1 19.2E op de lnb2 : het signaal gemeten op uitlijning was : S=85% en Q=75%

Het signaal nu op het ogenblik is nu op dit huidige moment (er is nu wel beeld) : S=84% en Q=72%

Om de 5-6 seconden is het signaal voor beiden 0% (zoals nu, geen signaal meer,) ook duurt het soms tot 15 minuten vooralleer er terug beeld en signaal is.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte Ben Klever

Ik wil hier nog aan toe voegen, dat de andere satsignalen in mijn configuratie dus niet uitvallen en nog nooit hebben uitgevallen en ook nog steeds optimaal zijn zoals bij de uitlijning van de satschotel.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte Ben Klever

I.v.m. opstakel in de weg, nee geen opstakel in de weg, dat zou ook in mijn configuratie de andere satsignalen signaalverlies moeten geven, en dat is hier niet geval, of niet soms ?

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte Ben Klever

Zo juist een recente signaal stand bekeken : zo18mrt2012 19:02

LNB1 = ASTRA2 28.2E / S=85% Q=76%

LNB2 = ASTRA1 19.2E / S=0% Q=0% / S=85% Q=76%

LNB3 = HOTBIRD 13E / S=85% Q=76%

LNB4 = ATLANTIC 3_5W / S=86% Q=68%

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Iedere satelliet heeft een eigen richting, een top van een den kan al een boosdoener zijn.

Maar zoals je de S en Q in je vorige postings beschrijft zou het dat ook niet kunnen zijn.

Het blijft een raadsel...

Mijn advies: probeer een ander type ontvanger van een buur of vriend.

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen