bvwsatellite Geplaatst: 18 maart 2012 Auteur Geplaatst: 18 maart 2012 Geachte Ben Klever Inderdaad het is een raadsel, ik weet het ook niet meer, de verkoper weet het niet meer, en Sab zelf... tja die verbazen zich net als U, maar geven ook geen concrete oplossing tot dit probleem. I.v.m. een ander type ontvanger uitproberen, dat zal moeilijk gaan, ik weet niemand direct die zo even zijn ontvanger uitleent voor een test te doen. Niettemin,... ik bedank U voor Uw goede raad en Uw persoonlijke inzet om te reageren op mijn probleem. Mvg bvwsatellite
ben klever Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Graag gedaan.... Je zit te ver weg anders had ik je wel geholpen. Succes verder TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Beste bvwsatellite Alhoewel de COAX TLN PE6 ZWART BUITEN in de Rexel kabelcatalogus gespecificeerd staat voor Teledistributie buitenshuis en ook maar gespecificeerd staat tot een frequentie tot 860MHz (de maximale frequentie die bij kabel-TV wordt gebruik), denk ik wel dat die voor satellietsignalen geschikt is welke tot 2400MHz doorlopen. De afscherming is in ieder geval met folie en koperdraad wat een voldoende afscherming garandeert. Wat betreft een mogelijk obstakel lijkt me dat niet waarschijnlijk daar je geen problemen hebt als je de lnb rechtstreeks aansluit zonder de diseqc-switch. Ik zou zeker nog eens een andere aansluitvolgorde proberen dus: Astra 1 (19,2 graden) op ingang 1 Astra 2 (28,2 graden) op ingang 2 Hotbird (13,0 graden) op ingang 3 Atlantic 3 (5 graden) op ingang 4 En dan de tuner in dezelfde volgorde zetten. De signaalkwaliteit van 76% kan het probleem haast niet zijn. Dat is ruim voldoende.
satencom Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Als je geprobeerd hebt wat sprietje als antwoord gaf ,en werkt de 19,2 nu nog niet goed en andere 3 wel ,dan is de switch niet stuk, dan blijft er maar 1 ding over de lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Geachte Sprietje Een mogelijk opstakel zie ik ook als geen probleem, mijn sat-schotel staat namelijk rechtstreeks naar de open hemel uitgericht, trouwens... anders zouden mijn andere sat-signalen in mijn configuratie ook signaalverlies moesten geven, zoals ik reeds ook aan Ben Klever melde, wat bij mij dus niet het geval is. Ik heb zojuist weer eens mijn signaal standen bekeken op mijn ontvanger : ma19mrt2012 om 06:11 uur die geven de volgende waarden aan : LNB1 = ASTRA2 28.2E / S=85% Q=75% LNB2 = ASTRA1 19.2E / S=0% Q=5% (ASTRA1 19.2E ligt weer uit) De instelling in de ontvanger SAB TITAN2 HD COMBO voor de ASTRA1 19.2E is het volgende : LNB TYPE : UNIVERSEEL TP INDEX : 70/12515H22000 (zender BVN) DISECQ 1.0 : 2/4 DISECQ 1.1 : DISABLE POSITIONER : UIT 22K : UIT 0/12V : UIT POLARITEIT : AUTO LNB SPANNING : 13V/18V LNB3 = HOTBIRD 13E / S=84% Q=76% LNB4 = ATLANTIC 3_5W / S=86% Q=70% Het is nu 06:46 uur ASTRA1 19.2E laat waar even van zich horen : S=84% Q=74% nb : dat is nu al meer dan 30 minuten dat er geen signaal weergave en beeld is geweest op de ASTRA1 19.2E, en inmiddels na ongeveer 5 seconden ongeveer is signaal al weer weg. I.v.m. herbekabeling switch en lnb : bij mijn 1ste ontvanger waarbij ik ook het probleem had met signaalverlies stilstaand de SAB TITAN1 heb ik Uw raad Sprietje i.v.m. een andere aansluitvolgorde ga ik nogmaals uitproberen. Astra 1 (19,2 graden) op ingang 1 Astra 2 (28,2 graden) op ingang 2 Hotbird (13,0 graden) op ingang 3 Atlantic 3 (5 graden) op ingang 4 Ja ik schrijf nogmaals want bij mijn 1ste ontvanger SAB TITAN1 had ik dit reeds al uitgetest, en dat gaf hetzelfde resultaat, maar dat was wel met de 2 vorige switches namelijk de SAB 4/1 DISECQ’S, en niet met de huidige switch de MAXIMUM 4/1 DISECQ en met de huidige ontvanger de SAB TITAN2 HD COMBO. Dus… wie niet waagt,… niet wint. Ik zal nadien het resultaat van de test andere aansluitvolgorde hier op het forum weergeven. Sprietje alvast bedankt voor Uw goede tip en natuurlijk voor Uw persoonlijke inzet. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Geachte Satencom Met die stelling kan ik akkoord gaan maar… ja er is een maar, hoe verklaar je dan als je de lnb2 waarop de ASTRA1 19.2E te ontvangen is wel goed functioneerd zonder switch, rechtstreeks op de ontvanger aangesloten, en dus dan geen signaalverlies en stilstaandbeeld met melding geen signaal veroorzaakt ? Alvast bedankt voor Uw reactie en natuurlijk voor Uw persoonlijke inzet. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 (aangepast) Geachte Sprietje Even een aanpassing doen, want er ontbrak een deel van de tekst, waarvoor mijn verontschuldiging. I.v.m. herbekabeling switch en lnb : bij mijn 1ste ontvanger waarbij ik ook het probleem had met signaalverlies stilstaand de SAB TITAN1 had ik dit reeds al uitgetest ( wel niet dezelfde opstelling zoals U aangeeft ) samen met rechtstreeks aansluiten zonder switch. Uw raad Sprietje i.v.m. een andere aansluitvolgorde ga ik nogmaals uitproberen. Astra 1 (19,2 graden) op ingang 1 Astra 2 (28,2 graden) op ingang 2 Hotbird (13,0 graden) op ingang 3 Atlantic 3 (5 graden) op ingang 4 Ja ik schrijf nogmaals want bij mijn 1ste ontvanger SAB TITAN1 had ik dit reeds al uitgetest, en dat gaf hetzelfde resultaat, maar dat was wel met de 2 vorige switches namelijk de SAB 4/1 DISECQ’S, en niet met de huidige switch de MAXIMUM 4/1 DISECQ en met de huidige ontvanger de SAB TITAN2 HD COMBO. Mvg bvwsatellite 19 maart 2012 aangepast door bvwsatellite
ben klever Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Interessant topic dit.... TS is zeer beleefd, we worden allemaal met U aangesproken. @bvwsatellite, Eerst Sprietje's raad opvolgen en bij geen resultaat de tip van Satencom. LNB van Astra1 uitwisselen. Gr. Ben TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Oh ja, @bvwsatellite. Hoewel ik in mijn vorige bericht wat informatie gaf over de coaxkabel die je gebruikt hebt, wil ik je de specificaties van die kabel niet onthouden, zie blz. 43 en 45 van deze kabel-katalogus: http://issuu.com/rexelbe/docs/cable_2011
satencom Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Ik heb zoiets al eerder mee gemaakt zonder switch geen problemen met switch wel, nieuwe lnb erop gezet en het probleem was opgelost, maar dat wil niet zegen dat het bij jou ook zo is, maar het is altijd het proberen waart Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ben klever Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Local Oscilator in LNB kan ook soms kuren vertonen. TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 (aangepast) Geachte Ben Klever Bedankt voor Uw opmerking i.v.m. beleefdheid, was zeker niet nodig te vermelden maar toch fijn! I.v.m. raad opvolging : ik ga zowiezo dit weekend nog die test van lnb wissel op de switch uitvoeren die Sprietje me voorstelde. I.v.m. LOCAL OSCILATOR in de LNB : daar zou ik wat meer informatie, indien mogelijk, over willen bekomen. Alvast bedankt voor Uw medewerking en persoonlijke inzet. Mvg bvwsatellite 19 maart 2012 aangepast door bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Geachte Satencom Bedankt voor Uw waardevolle informatie, het is zeker in overweging te nemen om na de test en het resultaat van de lnb wissel op de switch, nadien een nieuwe lnb te plaatsen. Alvast bedankt voor Uw medewerking en persoonlijke inzet. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Geachte Sprietje Bedankt voor de rexel weblink betreffende de door mij gebruike buiten coax-kabel, daar was ik al van op de hoogte, niettemin… zeker bruikbare informatie voor de lezers op dit forum. Alvast bedankt voor Uw medewerking en persoonlijke inzet. Mvg bvwsatellite
ben klever Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 @bvwsatellite, Betreft LNB Local Oscillator... In onderstaande link kan je hier meer over lezen. http://en.wikipedia.org/wiki/Low-noise_block_downconverter Gr. Ben TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen