Ga naar inhoud

Signaalverlies,beeldstilstand,melding geen signaal zwart scherm op ASTRA1 19.2E

Aanbevolen berichten

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

post-60973-0-08538000-1332273368_thumb.jpgGeachte lezers

Bij deze laat ik weten : dat het signaalverlies met de ASTRA1 19.2E : “momenteel” is opgelost.

Ik heb op aanraden van Sprietje :

Op uitgang A van de MAXIMUM DISECQ 4/1 : de coax-kabel waar ASTRA2 28.2E (lnb1) op staat, en op uitgang B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 : de coax-kabel waar ASTRA1 19.2E (lnb2) op staat met elkaar verwisseld.

Zodoende staat nu op uitgang A van de MAXIMUM DISECQ 4/1 : ASTRA1 19.2E (lnb2) en op uitgang B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 : ASTRA2 28.2E (lnb1).

De overige uitgangen op de MAXIMUM DISECQ 4/1 : C en D heb ik gelaten zoals ze waren, nameijk uitgang C voor : HOTBIRD 13E (lnb3) en uitgang D voor : ATLANTIC 3 5W (lnb4).

Merkwaardig genoeg lijkt het probleem met signaalverlies, stilstaandbeeld met melding geen signaal, en zwart scherm met melding geen signaal, hierdoor mee te zijn opgelost.

Ik wil hier dan ook iedereen persoonlijk en oprecht bedanken voor de spontane medewerking om dit probleem tot een goed einde te hebben gebracht.

Toch afzonderlijk een speciale bedank betuiging aan Sprietje. Thanks !!!!

Mvg

bvw satellite.

Geplaatst:

Geachte lezers

Ik moet mijn victorie van blijdschap van gisteravond meteen terug intrekken.

Sinds vanmorgend, woensdag 21maart2012, 05:30, is het signaalverlies op de ASTRA1 19.2E terug aanwezig : S=0% Q=5%.

Het omwissellen van de coax-kabel's op de uitgangen A en B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 heeft een relatief lange tijd gewerkt, maar nu is het probleem terug hetzelfde als voordien : geen signaal, zwart scherm met vermelding geen signaal.

Vraag : wie weet / heeft mss nog een andere oplossing voor dit probleem op te kunnen lossen ?

Alvast bedankt.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte lezers

Resumé van probleem met ontvangst ASTRA1 19.2 E

Ma 27/2/2012 : aanvang probleem : signaalverlies, S=0% Q=5%, zwart scherm met vermelding geen signaal, stilstaand beeld met vermelding geen signaal.

Do 01/03/2012 : vervangen van bestaande nieuwe disecq : SAB 4/1 door nieuwe disecq SAB 4/1.

> Resultaat : probleem niet opgelost : na een tijdje goede ontvangst terug signaalverlies !

test 1 : rechtstreeks aansluiten van de lnb2 ASTRA1 19.2 E op de ontvanger SAB TITAN 1 geeft geen signaalverlies, geen stlstaand beeld met vermelding geen signaal en ook geen zwart scherm met vermelding geen signaal.

Zo 04/03/2012 : alle coax-kabels standaard geleverd bij de nieuwe sat-set vervangen door zwarte buiten coax-kabel.

De 2de nieuwe disecq SAB 4/1 vervangen door een nieuwe MAXIMUM DISECQ 4/1.

> Resultaat : probleem niet opgelost : na een tijdje goede ontvangst terug signaalverlies !

test 2 : rechtstreeks aansluiten van de lnb2 ASTRA1 19.2 E op de ontvanger SAB TITAN 1 geeft geen signaalverlies, geen stlstaand beeld met vermelding geen signaal en ook geen zwart scherm met vermelding geen signaal.

Di 13/03/2012 : de nieuwe SAB TITAN 1 HD ontvanger geleverd bij de nieuwe sat-set vervangen door een nieuw aangekochte SAB TITAN 2 HD COMBO ontvanger.

test 3 : rechtstreeks aansluiten van de lnb2 ASTRA1 19.2 E op de ontvanger SAB TITAN 2 HD COMBO geeft geen signaalverlies, geen stlstaand beeld met vermelding geen signaal en ook geen zwart scherm met vermelding geen signaal.

Zo 18/03/2012 : oproep voor hulp/raad met dit probleem geplaatst op het sat4all forum.

Goede informatie verkregen van de lezers op dit forum.

Di 20/02/2012 : na een tip gekregen te hebben van Sprietje : de lnb2 ASTRA1 19.2 E op uitgang B van de MAXIMUM DISECQ 4/1, en de lnb1 ASTRA2 28.2 E op uitgang A van de MAXIMUM DISECQ 4/1 verwisseld van uitgang, zodoende de lnb2 ASTRA1 19.2 E nu op uitgang A van de MAXIMUM DISECQ 4/1 staat en de lnb1 ASTRA2 28.2 E op uitgang B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 staat.

> Resultaat : probleem spijtig genoeg nog niet opgelost : na een nu heel lange tijd goede ontvangst terug signaalverlies !

Wie heeft een concrete oplossing voor dit probleem ?

Alvast bedankt.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Beste bvwsatellite

Het is me nu duidelijk dat het geen probleem is met je lnb’s en diseqc-switches maar met je tuner. De enige manier om dit goed te krijgen is een fabrieksreset te doen op je tuner zodat alle instellingen en kanalenlijsten in ieder geval gewist zijn.

Daarna je tuner instellen op de lnb-instellingen zoals je die nu hebt staan. Daarna alle satellieten weer inscannen. Dan gaat het vast goed komen.

Het probleem heeft te maken dat je vroeger al ooit een verandering in de diseqc-volgorde hebt aangebracht dat op de een of andere manier nu conflicten oplevert.

Geplaatst:

@bvwsatellite,

Als ik goed gelezen heb in dit topic heb je een tip nog niet uitgeprobeerd.

Lees de topic nrs. van satencom nr. 5, 19 en 25 nog eens door LNB verwisselen of vervangen (LNB2 van Astra1)

Maak anders even een plaatje van achter de schotel schuin omhoog richting Astra1.

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou graag nog willen weten of alle zenders op de Astra 1 uitvallen, of dat je bijvoorbeeld Duitse zenders wel blijft ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Geachte Sprietje

I.v.m. reset ontvanger : ik heb de nieuwe ontvanger SAB TITAN 2 HB COMBO gerest naar fabrieksinstellingen ALVORENS de wissel op de uitgangen A en B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 van de ASTRA1 19.2 E en de ASTRA2 28.2 E.

Na de wissel van de desbetreffende lnb’s met de bijhorende sats op de uitgang A en B van de MAXIMUM DISECQ 4/1 heb ik de sats terug opnieuw ingescant.

I.v.m. vroeger ooit een verandering in de disecq volgorde gemaakt te hebben kan ik U resuluut mededelen dat dat onmogelijk is daar dit een recent nieuw aangkochte ontvanger is.

Enkel de disecq volgorde veranderd op dinsdag 20maart2012 zoals ik aangaf op het forum.

I.v.m. probleem is de tuner : dit is een recent nieuw aangekochte ontvanger, tervervanging van de SAB TITAN 1 HD die volgens de verkoper het probleem zou veroorzaken !

Alvast bedankt voor Uw medewerking

Mvg

bvwsatellite.

Geachte Ben Klever

I.v.m. verwisselen of vervangen lnb, lees wat ik heb geplaatst op het forum dd. 20maart2012.

I.v.m. foto maken achter de schotel schuin omhoog richting Astra1, welk nut heeft dit ?

Er is geen enkel opstakel in de directe baan/richting naar de hemel, heb ik reeds aangegeven op het forum.

Mvg

bvwsatellite

Geachte CeesV

I.v.m. dat U graag nog zou willen weten of alle zenders op de Astra 1 uitvallen, of dat ik bijvoorbeeld Duitse zenders wel blijft ontvangen, dit is op ALLE zenders van de ASTRA1 19.2 E

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

@bvwsatellite,

OK als het zicht vrij is kan dat het niet zijn.

Ik wil alleen nog even vermelden dat de DiSEqC switch wisselingen, die u heeft uitgevoerd, nog niet hetzelfde is als een LNB verwisselen.

Dus Astra1 LNB in de houder verwisselen met bvb. die van Astra2.

Gr. Ben

Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Geachte Sprietje

Bedankt voor Uw reactie en natuurlijk Uw persoonlijke bijdrage en inzet om dit vervelend en aanslepend signaalverlies probleem op de ASTRA1 19.2 E mee te helpen tot een goed einde te brengen.

Mvg

bvwsatellite

Geachte Ben Klever

Ook bedankt voor Uw reactie en natuurlijk ook Uw persoonlijke bijdrage en inzet om dit vervelend en aanslepend signaalverlies probleem op de ASTRA1 19.2 E ook mee te helpen tot een goed einde te brengen.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

Geachte Sprietje en Ben Klever

Ik zal “weer een nieuwe en zoveelste test in de rij” dan maar een nieuwe LNB bestellen en die resoluut vervangen met de bestaande LNB2 in mijn configuratie.

Nadien zal ik het resultaat hier op het forum plaatsen.

Nogmaals mijn oprechte dank voor de van mij uit zeer gewardeerde medewerking.

Ik wens jullie een prettig en zonnig weekend toe.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

@bvwsatellite,

Het is toch sneller om even de Astra1 LNB in de houder te verwisselen met een andere bijvoorbeeld de Hotbird LNB.

Dan weet je in ieder geval of het aan de LNB ligt.

Gr. Ben

Geplaatst:

Geachte Ben Klever

Inderdaad dat klopt wat U schrijft.

Ik heb besloten om een nieuwe LNB te bestellen en nadien een nieuwe afspraak te maken in de al drukke werkagenda met de sat-technieker voor het opnieuw afstellen en uitlijnen van zowel de schotel als de 4 afzonderlijke lnb's.

Alvast bedankt voor Uw medewerking.

Ik wens U een zonnig en prettig weekend toe.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst:

@bvwsatellite,

OK, laat het ons weten wanneer de technieker is geweest.

Succes.

Gr. Ben

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen