Ga naar inhoud


Hoe kijken via kabel en ingebouwde dvb-t ontvanger?


lucdec2

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een lcd tv met ingebouwde dvb-t ontvanger.

Er is 1 antenneaansluiting aan de tv.

Hierop is een dvb-t antenne aangesloten. dit werkt goed

 

Nu wil ik ook de analoge kabel bij aansluiten en deze zenders bekijken...

 

Is dit mogelijk zonder telkens te moeten wisselen van antennekabel, hoe doen jullie het?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is alleen mogelijk dmv een ant schakelaar: 2x in 1x uit,deze moet je evt handmatig bedienen.

Het is niet mogelijk om DVB T en Analoog signaal met elkaar te verbinden ,geeft alleen maar storing,daar het freq gebied vaak het zelfde is,het eninige wat gaat is een evt analoog VHF signaal met een Dig.UHF signaal via een filter met elkaar te koppelen via een koppelfilter.

Maar,,eerlijk gezegt wat moet je vandaag de dag nog met een analoog signaal,daar is een LCD of Plasma niet voor gemaakt,en geeft vaak geen goed beeld.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook voorkomen dat je DVB-C en DVB-T wilt ontvangen, bijvoorbeeld omdat de twee platforms niet identieke programma's leveren. Het mooiste zou zijn dat er aparte of meerdere selecteerbare tuner ingangen zijn. Is er een forum lezer die dit ooit heeft gezien op een LCD of plasma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag was al eerder gesteld, http://www.sat4all.c...es-1-ontvanger/

 

Dit lijkt wel een beetje op jou vraag, misschien kun je er wat mee klik

 

Omschakelen eventueel met het plugje van de power inserter als je die nu ook gebruikt.

 

Als test voor 't samenvoegen van beide kabels zou je ook eens een kort stuk draad van plm 13 cm (of een veelvoud

daarvan, denk aan breinaald) in je CAI kabel kunnen steken en dit vervolgens in de buurt van de DVB-t antenne plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet een kabeltuner nemen zodat je in ieder geval digitaal kabelsignaal hebt. Dan kun je de uitgang van de kabeltuner via HDMI als het een HD-ontvanger betreft of eventueel via Scart als het een SD-ontvanger betreft op je TV aansluiten. Dan kun je in ieder geval alles met de afstandsbediening(en) instellen.

 

SD-kabeltuners worden vaak al bij de vuilnisbak gezet omdat mensen inmiddels een HD-kabeltuner hebben.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van een lcd tv met ingebouwde dvb-t ontvanger.

Er is 1 antenneaansluiting aan de tv.

Hierop is een dvb-t antenne aangesloten. dit werkt goed

 

Nu wil ik ook de analoge kabel bij aansluiten en deze zenders bekijken...

 

Is dit mogelijk zonder telkens te moeten wisselen van antennekabel, hoe doen jullie het?

 

Hoe zou je dat willen doen?

Je hebt een DVB-T tuner in je TV zitten, die is alleen maar voor ontvangst van digitenne van KPN.

 

Kan je in de instellingen van je TV omschakelen van antenne DVB-T naar Kabel DVB-C kabel ontvangst ????

Zo ja dan is hij geschikt voor analoog en digitaal kabelontvangst van b.v. UPC

Dan moet je niet alleen de antenne wisselen, maar ook de instelling van je TV omschakelen ( van antenne DVB-T naar Kabel DVB-C), zo werkt het in iedergeval bij mijn Philips TV.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook voorkomen dat je DVB-C en DVB-T wilt ontvangen, bijvoorbeeld omdat de twee platforms niet identieke programma's leveren. Het mooiste zou zijn dat er aparte of meerdere selecteerbare tuner ingangen zijn. Is er een forum lezer die dit ooit heeft gezien op een LCD of plasma?

 

Alleen op universele TVs (met sateliet tuner) maar dan zit er nog steeds een hybride tuner in voor kabel en terrestrial.

Waarschijnlijk omdat sateliet tuners een F-type plug gebruiken, anders had het er misschien ook maar één geweest.

Ik denk dat de gedachte is dat cable en terrestrial te dicht bij elkaar liggen kwa aanbod dat men er van uitgaat dat

die niet naast elkaar gebruikt gaan worden en dat een hybride tuner dus genoeg is in plaats van twee verschillende.

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zou je dat willen doen?

Je hebt een DVB-T tuner in je TV zitten, die is alleen maar voor ontvangst van digitenne van KPN.

 

Ik vind dat een wel heel boude bewering.

 

Kan je in de instellingen van je TV omschakelen van antenne DVB-T naar Kabel DVB-C kabel ontvangst ????

Zo ja dan is hij geschikt voor analoog en digitaal kabelontvangst van b.v. UPC

 

Analoge TV kijken is niet afhankelijk van een DVB-C tuner, dat kan ook met een DVB-T tuner.

Die tuner moet enkel een middenfrequent uitgang hebben zodat een standaard analoge

demodulator gebruikt kan worden voor het leveren van analoge TV signalen.

Dat geldt overigens net zo goed voor een DVB-C tuner.

 

 

Het satelliet aanbod is vele malen groter dan kabel of terrestrial. Dit is wel interessant om erbij te hebben.

Kabel en terrestrial hebben veel overlappend aanbod, niet interessant en de frequentie banden lopen gelijk op dus zelfde tuner=goedkoop.

 

Precies, daarom enkel één sateliet aansluiting en één aansluiting voor een kombituner voor cable en terrestrial (digitaal zowel als analoog).

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zou je dat willen doen?

Je hebt een DVB-T tuner in je TV zitten, die is alleen maar voor ontvangst van digitenne van KPN.

<knip>

Grts.

als ik mij goed heb laten informeren,is een tv met dvb-t(2) tuner,bruikbaar voor ieder europees dvb-t(2) signaal.

enkel in de uk,zou een tv van het vaste land niet werken,maar ja,die hebben altijd al dwarsgelegen,het oude nicam stereo geluid was ook anders dit terzeide.wel heb ik ondervonden dat je het juiste land moet invullen,als ik de franse wil ontvangen,zet ik de regio van mijn tv op frankrijk,maar dit is een beetje top offic.

maar de vraag van de topic starter intereseert mij eigenlijk ook.je hebt ook van die dure switchen,waar je satelliet en dvb-t of kabel samenvoegt,voor appartementen enz.zou er niets bestaan,waar je analoge kabel en dvb-t kan samenvoegen?het is wel zo zoals iemand schrijft,dat het analoge kabelsignaal zo vervuild is,dat het misschien niet doenbaar is om die samen te voegen,tenzij je misschien met duurdere switchen e.d. werkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mij goed heb laten informeren,is een tv met dvb-t(2) tuner,bruikbaar voor ieder europees dvb-t(2) signaal.

enkel in de uk,zou een tv van het vaste land niet werken,maar ja,die hebben altijd al dwarsgelegen,het oude nicam stereo geluid was ook anders dit terzeide.wel heb ik ondervonden dat je het juiste land moet invullen,als ik de franse wil ontvangen,zet ik de regio van mijn tv op frankrijk,maar dit is een beetje top offic.

maar de vraag van de topic starter intereseert mij eigenlijk ook.je hebt ook van die dure switchen,waar je satelliet en dvb-t of kabel samenvoegt,voor appartementen enz.zou er niets bestaan,waar je analoge kabel en dvb-t kan samenvoegen?het is wel zo zoals iemand schrijft,dat het analoge kabelsignaal zo vervuild is,dat het misschien niet doenbaar is om die samen te voegen,tenzij je misschien met duurdere switchen e.d. werkt.

Het zou alleen goed kunnen gaan als je heel selectief met filters de DVB-T kanalen toevoegd bij het kabel signaal. Echter moet dat kanaal op analoog wel vrij zijn, anders moet je ook nog de frequentie gaan omzetten. Zoals ik hierboven al zei, dien je ook steeds je TV om te schakelen van analoog naar DVB-T. Dit gaat niet bij alle TV's eenvoudig, maar bij anderen juist weer wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op mijn tv een av knop op de afstandsbediening waar ik de ingangen selecteer en een tv knop,dat ik direkt van ingangen naar tv ga,en als ik nog eens op tv ga drukken,heb ik analoog,maar bij mij niet gebruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...